זקוקים לשירותי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות והחזרי מס? – כך תדעו מי מתאים לכם ולמי כדאי לפנות

תוכן עניינים

כמו שקיימים הבדלים ניכרים ביכולות ובשירותים שנותנים בעלי מקצועות חופשיים כגון מהנדסים או עורכי דין, גם רואי חשבון אינם זהים זה לזה. משום כך, אם אתם זקוקים לשירותי ראיית חשבון כדאי שתדעו איך לבחור כהלכה ובאופן שנחוץ לכם.

מחפשים נותני שירותים בראיית חשבון? כך תדעו מי מתאים לכם ולמי כדאי לפנות.

ראיית חשבון לעצמאיים

אם אתם עצמאיים, בעלי עסק קטן ללא עובדים שכירים או שאתם מעסיקים עובד אחד או שניים, אין כל טעם שתפנו למשרדי ראיית החשבון הגדולים או הבינוניים. משרדים כאלה בדרך כלל עוסקים בהיבטים חשבונאיים הרבה יותר סבוכים וכמעט מיותר לומר – גם גובים שכר גבוה מאוד על השירות שהם מציעים. לכן, עבור עצמאי מן השורה, פרילנסר, בעלי קליניקה קטנה לטיפולי גוף (עיסוי שבדי, שיאצו), מתרגמים, מעצבי פנים, טכנאים וכיוצא באלה – משרד קטן לראיית חשבון בהחלט יוכל לספק את השירות הרצוי, במחיר הרצוי.

ראיית חשבון לחברות

אם אתם רוצים להקים חברה גדולה, אם היה לכם עסק קטן וכעת אתם רוצים להפוך אותו לעסק גדול – ברוכים הבאים לעולם של "הגדולים". ניהול ההיבטים החשבונאיים והפיננסיים של חברות גדולות, שותפויות, יבואנים, יצואנים, מפעלים גדולים וכיוצא באלה, ראוי שייעשה על ידי רואי חשבון מנוסים, וותיקים, שמכירים את המורכבות ויכולים לתת לה מענה.

נדגיש, שראיית חשבון לחברות בהחלט יכולה להיות מחולקת לתתי תחומים. ישנם משרדים לראיית חשבון שמתמחים בענף מסוים כגון חברות תעשייתיות. יש משרדי ראיית חשבון שמכירים על בוריו את ענף ההייטק ויש המתמחים בליווי חברות סטארט אפ.

למותר להוסיף שלא כל משרד לראיית חשבון מסוגל להציע ליווי פיננסי מורכב הנדרש למשל כאשר יוצאים להנפקה בבורסה. גם לא כל רואה חשבון יתאים לליווי מקצוע של עסק בינלאומי, שבו חלים כללים של חשבונאות בינלאומית ותקינה המקובלת בארצות הברית ובאירופה (תקינה שאיננה רלוונטית לחברות קטנות או מקומיות ובוודאי שלא בעסקים ישראלים קטנים).

הקמת עסק חדש

ישנם משרדים לראיית חשבון ושירותים פיננסיים בעלי התמחויות שיכולות להועיל במקרים נוספים. למשל, אם יש לכם רצון להקים עסק חדש ונחוץ לכם יותר מאשר מייצג שיפתח עבורכם תיק במס הכנסה, תרצו לפנות למשרד שמציע ליווי פיננסי בעל היבטים שונים. שירותי ראיית חשבון יכולים בהחלט לסייע למשל בהכנת תוכנית עסקית מקיפה לעסקים חדשים, בשלב ההקמה. אם יש לכם עסק מקרטע, שזקוק לתוכנית שיקום, גם לכך ניתן למצוא מענה.

חפשו רואה חשבון שמתמחה באבחון קשיים ולקויות עסקיות, חפשו רואה חשבון שיודע כיצד להוציא עסק מהבוץ באמצעים שונים – מציאת מקורות מימון חדשים, רה ארגון בהתאם לניתוח חשבונאי וכלכלי וכדומה.

לשדר על אותו הגל

יש, כמובן, רואי חשבון ומשרדים שמעניקים שירותי ראיית חשבון שיכולים להציע שירותים נוספים כגון גבייה מלקוחות, הכנת משכורות לצוות עובדים, ייעוץ מס, טיפול מקיף בהחזרי מס, דוחות שנתיים, הצהרות הון. אך האם בחירת ברואה חשבון היא רק עניין טכני?

הבחירה צריכה להיעשות גם ברמה אחרת. אפשר בהחלט להתחיל בחיפוש אחר המלצות, אבל אין להסתפק רק בכך.

כדי שהטיפול בהיבטים חשבונאיים וכספיים יהיה המתאים ביותר עבורכם, חשוב שתרגישו בנוח עם איש המקצוע שמולכם. הגיעו לפגישה, שאלו שאלות, בקשו לברר מהי ההשכלה ומהו הניסיון של מי שמולכם. שימו לב האם הנציג מעורר בכם אמון, האם הוא מדבר אתכם בשפה הברורה לכם, האם הוא סבלני. קחו בחשבון גם את עלות השירות וכך – תגיעו לבחירה הנכונה עבורכם.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים