המדריך להשוואת מחירי הסרת משקפיים בלייזר

תוכן עניינים

יש לכם בעיות בראייה, ואתם חייבים להשתמש במשקפיים – בין אם באופן קבוע ובין אם לצרכים נקודתיים. אתם חולמים כבר שנים על היום שאחרי, בו תעברו ניתוח להסרת משקפיים שעשוי לשפר את איכות החיים שלכם בצורה דרסטית, או אפילו את הביטחון העצמי. זהו טיפול שאחוזי ההצלחה שלו גבוהים בהחלט (גם אם לא מקסימליים).

מה שחשוב להדגיש הוא שטווח המחירים כאן הוא די גדול, כשבכל מקרה מדובר על פוטנציאל להוצאה כלכלית די כבדה. השוואה נכונה של מחירים יכולה להוזיל עבורכם את התמונה בצורה משמעותית.

השיטה כן קובעת

הנקודה הראשונה שאתם צריכים לזכור היא שתחום הטיפולים להסרת משקפיים בלייזר הוא די רחב. יש כיום שיטות שונות להשלמת המשימה, הנבדלות ביניהן בביצוע התהליך, בטכנולוגיה המשמשת לכך, באחוזי ההצלחה וכמובן שגם במחיר: מחירי הטיפולים מתחילים בדרך כלל מכ-7,000 ש'ח אבל עשויים להיות כפולים מכך במחיר, אפילו יותר.

את ההחלטה על השיטה הספציפית מומלץ שלא לקבל רק על סמך המחיר, כי יש שיטות מוצלחות הרבה פחות, אבל הוא בהחלט יכול להיות משתנה שנכנס כאן לתוך המשוואה. קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על כל אחת מהשיטות המשמשות כיום להסרת משקפיים בלייזר, עם הבדלים שקיימים בין השיטות לאסיק, לייזר לאסק, PRK, צייס פרימיום, לייזר זי לאסיק, פלקס וכן הלאה. לאסיק למשל היא שיטה זולה יחסית, בעוד ששיטות פלקס או לייזר זי לאסיק מתקרבות לטווח העליון של המחירים המאפיינים את התחום.

מומלץ שאת הבדיקות האלה תעשו לפני שאתם ניגשים לניתוח. חוות דעת מקצועיות של רופאים ויודעי דבר יכולות לקרב אתכם לעבר ההחלטה הטובה ביותר.

השוואה בין מכונים ומומחים

יש בישראל מספר לא מבוטל של גורמים המבצעים טיפולים להסרת משקפיים בלייזר. הבעיה היא שהפיקוח על התחום הזה רחוק מלהיות אופטימלי, כאשר בשדה המשחק פועלים גורמים שאינם מוסמכים בצורה מספקת – גורמים שהטיפול שהם מבצעים לכן עלול להביא לנזק בלתי הפיך לראייה, כמו יובש חמור בעיניים, טשטוש ראיה ובמקרים חמורים אף לעיוורון.

לכן חשוב כצעד ראשון לבדוק את הניסיון, המומחיות וההסמכות של בעל המקצוע או המכון דרכו חושבים לקבל את הטיפול. ניתן לנסות ולאתר חוות דעת אודותיו, או אפילו לשוחח עם מטופלים קודמים.

לאחר שמבינים פחות או יותר מיהם אנשי המקצוע שמומלץ לפנות אליהם, אפשר להיכנס לעובי הקורה ולבקש הצעות מחירים קונקרטיות. זהו תחום תחרותי, ולכן יש סבירות גבוהה מאד שתיתקלו במבצעים נקודתיים שיכולים להפוך את הבחירה לפשוטה מעט יותר.

לא כדאי לבחור רק על פי המחיר, כי מחיר זול מדי עלול לעיתים להעיד על טיפול שאינו מקצועי מספיק. עם זאת שילוב בין מכון אמין, רופא מבצע מומחה, טכניקה מובילה ומחיר סביר הוא במידה רבה השאיפה של כל מי שניגש לטיפול משנה החיים הזה.

מה מציעות קופות החולים?

הביטוחים המשלימים של קופות החולים מסבסדים חלק ניכר מהטיפולים הרפואיים (או הקוסמטיים) שאנחנו מבצעים, ועשויים להיכנס לתמונה גם במקרה של טיפולים להסרת משקפיים. לא כל קופת חולים או פוליסה אכן מספקים מענה ראוי, ולכן חשוב לבדוק מה מציע הביטוח הספציפי שאתם מחזיקים בו.

ככל שהפוליסה מקיפה יותר ויקרה יותר, כך הסבסוד שהיא תספק צפוי להיות גבוה יותר. ביטוח משלים של קופת חולים יכול להקנות הנחה של עשרות אחוזים ביחס למחיר השוק, כלומר, של כמה אלפי שקלים.

חשוב לבדוק עם אילו מכונים או מומחים מקיימת קופת החולים הספציפית הסדר, כי מן הסתם הסבסוד יינתן רק עבור טיפולים במכונים שבהסדר. גם כאן רצוי לבצע בדיקות ראויות, ולא לבחור במקום מסוים רק כי יש עליו הנחה משמעותית.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים