איך בוחרים רואה חשבון

תוכן עניינים

 

כדי לדעת איך בוחרים רואה חשבון, ראשית כל צריך לדעת עבור מה צריך רואה חשבון. ובכן, רואי חשבון יכולים לסייע בכל מיני מצבים בחיים, שקשורים לפיננסים – בין אם מדובר באדם שנמצא בעמדה של שכיר, בעמדה של עוסק מורשה ואף "בעמדה" של חברה בע"מ – רואה חשבון יכול להציע שירותיו, כדי להתנהל בין חוקי המס השונים (כמו גם יועץ מס, אלא שלרואה חשבון יש סמכויות שליועץ מס אין – כמו שרואה חשבון יכול לאשר דוחות תקופתיים של חברות בע"מ ואף לערוך ביקורות בחברות אלו. על כן יועצי מס עובדים לרוב עם שכירים, עצמאיים וחברות קטנות – ורואי חשבון יכולים לעבוד גם עם חברות בע"מ, או כך יגידו אנשים מסוימים). רואה חשבון יכול לייצג את האדם אל מול משרדי הממשלה והרשויות שבארצנו החמודה – בין אם מדובר בפרוצדורות, במסמכים ובהתנהלויות מול ענייני הבירוקרטיה – כך שזה יכול להיות נחמד שיש תמיכה שכזו, של מישהו שפשוט יודע איך עושים זאת.

 

רואי חשבון ופתיחה/התנהלות עסקית

העניין הוא שמי שרוצה להיכנס לעסק הזה של התנהלות מול הרשויות ומה לא – הוא כנראה אדם שיש לו עסק, או מבקש להקים עסק (ואולי גם אם הוא שכיר, עבור עניינים של החזרי מס ומה לא) – על כן, כאשר רוצים להקים עסק עצמאי ולהבין מה עושים באופן בירוקרטי בעניין זה – בייחוד אל מול ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ – אזי שרואי חשבון – להם ידע מקצועי ומעמיק עם חוקי המס ומה לא – יוכלו לסייע בנידון.

מה גם – שרואי חשבון יכולים לאפשר ייעוציים בעניינים שונים שיכולים לכלול כדאיות של הקמת עסק עצמאי, מילוי דוחות שנתיים והכנת משכורות – אם כי חשוב לזכור שרואי חשבון אינם יועצים עסקיים, כיוון שאלו עוסקים ספציפית באסטרטגיה של העסק לעבר צמיחה, בריאות ואף איזון. רואי חשבון אינם אלא אלו שיכולים להביט על התמונה העסקית דרך משקפיים של התנהלות כלכלית, וזה לא מה שיועצים עסקיים עושים – אם כי יכולה להיות חפיפה מסוימת, אז מתבקש כאן לזכור את הסמכות הפנימית והאינטואיציה האישית בנוגע להיוועצות בעניינים שכאלו. אם כי אפשר לציין שאולי יהיו רואי חשבון שתהא להם התמחות עסקית – ואז שהמצב כבר שונה. כל מקרה לגופו.

על כן – במידה ואנחנו מתכוונים לפתוח עסק, או להפך – כבר יש לנו עסק, ויש לנו תהייה בנוגע להתנהלות העסקית-פיננסית שלנו, באשר למה נכון לעשות ואף כיצד – מרכז לרואי חשבון יכולים להועיל עד מאוד, שכן הם יכולים להכיר את הדרך הנכונה להתנהל אל מול הרשויות, ומה לעשות בענייני מסים, דוחות וכן הלאה.

בעיקרון – הדרך לבחור רואה חשבון יכולה לעבור דרך מה שאנחנו עושים כדי לבחור כל בעל מקצוע ונותן שירות כזה או אחר – בין אם מדובר בהמלצות, פה לאוזן או חיפוש קל בגוגל. כאשר משהו מקליק, נראה ונשמע נכון – שלא נדבר על מרגיש – ייתכן שזה זה. אזי שהדרך היא לסמוך על הסמכות הפנימית ועל האינטואיציה האישית. תודה על קריאתך, בהצלחה.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים