מה זה סטורי בפייסבוק?

תוכן עניינים

לאחרונה אנחנו שומעים לא מעט את המושג סטורי שנכנס כמו רוח סערה לחיינו דרך הרשתות החברתיות שממציאות את עצמן מחדש כמעט בכל יום. אין ספק שהתנועה ברשתות החברתיות רק הולכת וגוברת עם השנים ועם העלייה של הטראפיק ברשתות הללו כך גם עולה הרצון של חברות ומפרסמים להראות נוכחות גם כן ברשתות החברתיות לצד כל אותם אנשים שמנהלים פרופילים פרטיים או עסקיים. את הנוכחות שלהן שם הן מנצלות בעיקר לפרסום, אינטראקציה עם לקוחות קיימים ומשיכה של לקוחות חדשים. את כל אותן האינטראקציות היה נהוג בעבר לעשות באמצעות פוסטים מקודמים או פוסטים ממומנים אך לאחרונה ישנה גם אינטראקציה רבה דרך הסטורי

 

מה זה סטורי בפייסבוק ואיך אנחנו יוצרים אותו?

אז לפני כמה שנים הגיעו בפייסבוק למסקנה כי לא ניתן עוד להסתמך אך ורק על פוסטים בתור אינטראקציה בין משתמשים ועליהם לדאוג שישמר העניין בפייסבוק ולכן החליטו שם ליצור פיצ׳ר חדש שיעורר את האינטראקציה בין משתמשים, להלן הסטורי. באמצעות הסטורי מפרסם המשתמש תמונה או סרטון קצר מחיי היום יום, אירוע שבו נכח, או סתם תמונה של שקיעה יפה. המשתמשים האחרים שחברים של אותו משתמש שפרסם את הסטורי יכולים להגיב לו על הפרסום וכך נוצרת אינטראקציה נוספת  בין המשתמשים. בשביל להוסיף עניין, הפייסבוק מאפשר לנו לערוך את התמונה או הסטורי שאנחנו מעלים לפייסבוק, להוסיף לו פילטרים ודברים אחרים משעשעים. את הסטורי ניתן לראות יחסית בקלות והוא ממוקם בראש הפיד של הפייסבוק וניתן לעבור בקלות בין סטורי אחד לשני ובין סטורי של משתמשים אחרים בקליק אחד. כל פרופיל בין אם הוא פרופיל פרטי או עסקי יכול לפרסם סטורי כאשר בפרופילים פרטיים נראה יותר דברים משגרת היום יום ואירועים של המשתמש ובפרופילים העסקיים נראה יותר פרסומות, מבצעים, מוצרים חדשים וכדומה

 

איך לעשות סטורי בפייסבוק?

אז הפיצ׳ר של הסטורי בפייסבוק נוצר כפי שכבר ציינו על מנת לעלות את האינטראקציה בין המשתמשים ובעיקר כדי למנוע נטישה של הרשת החברתית על ידי המשתמשים שלה כתוצאה מחוסר עניין. בעקבות זאת הבינו שאם יוצרים את הכלי של הסטורי הוא חייב להיות פשוט ואינטואיטיבי עבור המשתמשים על מנת שהם יוכלו להשתמש בו ובעזרתו ליצור אינטראקציות וגם להעביר את הזמן. אז על מנת ליצור סטורי כל מה שעלינו לעשות הוא להיכנס ראשית לפייסבוק. לאחר מכן בדף הראשי למעלה תופיע שורת הסטוריז ואנו נצטרך ללחוץ על התמונה שלנו ושם לבחור אם אנחנו מצלמים סטורי חדש, מעלים וידאו קיים שנמצא על הטלפון שלנו וצילמנו מבעוד מועד, מעלים תמונה או כל דבר עולה על רוחנו

 

כפי שציינו ישנם מספר דברים שנוכל לעשות כמו עם התמונה או הסרטון כמו פילטרים כאלה ואחרים שהופכים את הסטורי למשעשע יותר. לאחר מכן הסטורי יהיה זמין לכל החברים ברשימת הפייסבוק שלנו כאשר לאחר 24 שעות הסטורי נמחק ומשתמשים אחרים לא יוכלו לראות אותו יותר בפיד שלהם. כיום רוב הסטוריז שאנחנו רואים ברשת הפייסבוק הם בעיקר של פרופילים פרטיים אך ישנם עסקים שכן מנצלים את הפלטפורמה הזו לטובת פרסום. באינסטגרם למשל, שם הסטורי הרבה יותר פופולרי כרגע ישנם יותר עסקים שמפרסמים סטוריז כאשר חלקם גם מפרסמים סטוריז ממומנים שמגיעים לאנשים שאינם עוקבים אחרי הפרופיל העסקי שלהם אך בעקבות טירגוט הרשת החברתית יודעת לשתול אצלם את הפרסומת בפייסבוק

 

סטוריז בשירות עסקים

אז כמו שכבר אמרנו עסקים רבים, קטנים וגדולים כאחד מפעילים היום פרופיל עסקי בפייסבוק כאשר המטרה העיקרית של אותם עסקים היא לנהל אינטראקציה עם לקוחות קיימים ואף להגדיל את מאגר הלקוחות או אפילו הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. את זה הם עושים באמצעות פרסום של פוסטים העוסקים בעסק כאשר הפוסטים יכולים להיות תוכן של מאמר או סרטון, תמונות או הודעות על מבצעים ומוצרים חדשים. בדף העסקי תראו גם פרסומות שהעסק מעלה ולעתים גם תראו פוסטים מקודמים, במידה ואתם עוקבים אחרי הפרופיל העסקי או ממומנים, במידה ואתם לא עוקבים אחרי אותו פרופיל עסקי

 

לאחרונה, חלק מה פרופילים העסקיים החלו לעשות שימוש בכלי של הסטורי כדי ליצור קצת באז סביב העסק שלהם. חלק מהעסקים מעלים לסטורי הודעות על מוצרים חדשים, חלקם מעלים לסטורי קמפיין פרסומי בצורות שונות, בעוד חלק מהעסקים מעלים מבצעים זמניים לסטורי. עוד דרך מקורית להשתמש בסטורי היא למשל לעלות מבצע של הגרלה על מוצר מסויים, שירות או קורס שהעסק שלנו מציע, וכחלק מהדרישות כדי לזכות באותו מבצע העסק דורש מכל מי שרוצה להשתתף בהגרלה לשתף את הסטורי של המבצע או ההגרלה

 

כתוצאה מכך העסק למעשה מקבל סטורי ויראלי שעובר בין מאות, אלפי או אפילו מאות אלפי אנשים ביום ויכול להביא כמויות גדולות מאוד של טראפיק לעמוד העסקי שלנו. אז כמו שהבנו לסטורי יש פוטנציאל עצום בהיבט העסקי וככל הנראה אנו נראה עם הזמן יותר ויותר עסקים משתמשים בפלטפורמה שלו על מנת להגיע לקהלי יעד חדשים

 

סטורי כחלק מקמפיין

עסקים רבים שמעלים קמפיין דיגיטל כאשר הפייסבוק הוא חלק ממנו בוחרים להשתמש בסטורי בנוסף לפוסטים. הסיבה המרכזית שהעסקים משתמשים גם בסטוריז בנוסף לפוסטים היא הסיבה שהם חינמיים ולא עולים כסף לעסק. הסטורי כפי שכבר הסברנו הוא חלק מהפרופיל ולכן אין צורך לשלם עליו. כחלק מקמפיין ממומן בפייסבוק יכול למעשה כל עסק לבצע תמיכה בקמפיין באמצעות הסטורי

 

בסטורי ניתן גם לתייג פרופיל של משתמשים או לבקש מהמשתמשים לתייג את העסק שלנו בסטורי שלהם, וכך ליצור קשר בין החברים של המשתמשים שעוקבים אחרינו, או בוחרים לקחת חלק בקמפיין שלנו לבין הדף של העסק שלנו, דבר שמעלה את רמת החשיפה עוד יותר מרק שימוש בפוסטים

קבוצת ירדן מתמחים בשיווק דיגיטלי בדגש על קידום ברשתות החברתיות שזהו תחום לכשעצמו בתוך השיווק הדיגיטלי. כחלק מההתמחות שלנו בקידום עסקים ברשתות החברתיות אנו נשמח לייעץ לכם ולעזור לכם למנף את הקידום הממומן ברשת הפייסבוק. כפי שהסברנו במאמר אנו נעזור לכם להגיע לתוצאות אופטימליות בעזרת קידום פוסטים אך גם שימוש בכלל הכלים העומדים לרשותכם במסגרת הפייסבוק כאשר הסטורי הוא אחד מהם.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים