מדריך אחסון אתרים: על אחסון VPS

תוכן עניינים


אחסון אתרים הינו אחד הדברים החשובים יותר הקשורים בניהול אתרים. כיום, כאשר לכל אחד ואחת כמעט יש אתר משלהם, ישנם פתרונות אחסון שונים שניתן לבחור מהם. הכוונה באחסון היא בדיוק למילים הללו, האתר על כל הקבצים המרכיבים אותו וכל המידע הנמצא בו ועובר דרכו, צריך להיות מאוחסן על שרת מיוחד המתאים לרשת האינטרנט.

ישנם שרתי אחסון שונים שמהם ניתן לבחור ולכולם יש את היתרונות ואת החסרונות שלהם. בחירת שרת האחסון צריכה בראש ובראשונה לקחת בחשבון את הצרכים האמיתיים של האתר כיום יחד עם ראייה קדימה. אתרים קטנים שאין להם תעבורה גדולה ואין להם תוכנות רבות הנמצאות בהם יכולים להסתפק בשירותי אחסון של שרתים משותפים.  אלו הם בדרך כלל גם שירותי האחסון הזולים ביותר. אתרים גדולים מאוד שעליהם מריצים הרבה מאוד תוכנות ויש להם נפח תעבורה מאוד גבוה יכולים להרשות לעצמם את האופציה היקרה ביותר באחסון והיא אחסון על גבי שרת ייעודי.

אחסון VPS

בשנים האחרונות גוברת המגמה של שימוש באחסון וירטואלי או אחסון  VPS(Virtual private server). הפתרונות המוצעים על ידי אחסון זה מתאימים לאתרים בינוניים הצריכים מענה שאפשר לקבל משרת ייעודי, אבל לא מעוניינים או לא יכולים להרשות לעצמם אחזקה של שרת שכזה.  אחסון VPS מאפשר לבעל האתר גמישות רבה יותר מאשר שרתים משותפים.

שרת VPS ניתן לחלוקה וירטואלית להרבה שרתים קטנים וכך מאפשר לכל אחד מן המשתמשים בו שימוש חופשי בחלק המוקצה לו אישית. כל אחד יכול להתקין על גבי אחסון VPS פרטי משלו איזו תוכנת הפעלה שהוא מעוניין בה, ויכול להריץ עליו מספר תוכנות שונה. דבר זה מהווה יתרון גדול על פני שרתים משותפים בהם יש מערכת הפעלה אחת אליה בעל האתר צריך להתאים את עצמו והגבלה על מספר התוכנות או היישומים השונים אותם הוא יכול להתקין באתר שלו.

יתרונות נוספים לאחסון VPS

ישנם יתרונות רבים נוספים לשימוש בשרתי VPS. מי שמחפש פרטיות מלאה וחופשיות גבוהה כדי לפתח מוצרים שונים, אפליקציות שונות או להריץ יישומים מסוגים שונים ימצא את אחסון VPS כאחסון האידיאלי. השרת מאפשר לו להריץ איזה תוכנות שהוא רוצה ללא הגבלה ובאותו הזמן, המחיר אותו משלמים הוא מחיר של אחסון VPS ולא של אחסון בשרת ייעודי.

יתרונות נוספים של שימוש ב-VPS הם לבעלי אתרים המעוניינים בשליטה מלאה ומוחלטת על השרת על כל הספריות והתוכנות ומאגרי המידע המאוחסנים בו. בעלי אתרים או מנהלי חברות טכנולוגיה רבות מעדיפים לקחת את האספקטים של ניהול השרת לידיים שלהם ואירוח בשרת VPS מאפשר להם את זה.

שרתי VPS מתאימים לבעלי אתרי שברשותם אתרים עם תעבורה גבוהה, או מספר אתרים שונים. במקרים אלו אחסון VPS יכול להיות משתלם יותר אפילו מאחסון בשרתים משותפים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים