מדריך אחסון אתרים

תוכן עניינים

כשבונים אתר אינטרנט, מעבר לעיצוב האתר, כתיבת התוכן ופיתוח האתר על ידי תכנות וכתיבת קוד, צריך להחליט היכן לאחסן אותו. אתר אינטרנט הוא למעשה מקבץ של קבצים שיושבים על שרת כלשהו, שהוא לעיתים נראה כמו מחשב רגיל, אך הוא חזק ואמין יותר ממנו. ישנן חברות שעוסקות באחסון אתרים ולהן כמות גדולה של שרתי אינטרנט (Web servers)  שעליהם נשמרים הקבצים של האתרים המאוחסנים, בתמורה לתשלום חודשי כלשהו.

חבילות אחסון אתרים

חבילת האחסון היא למעשה כל מה שכלול במחיר שמשלמים עבור האחסון. כל אתר הוא שונה מבחינת הנפח שלו והביצועים שלהם הוא נדרש, ולכן יש להתאים חבילת אחסון אופטימאלית עבור כל אתר באופן שונה. כשמשווים בין חבילות אחסון שונות, כדאי להתייחס לנקודות הבאות:

  • האם מדובר באתר תוכן גדול עם כמות בלתי מוגבלת של עמודים? ישנן חבילות המגבילות את האתר לכמות עמודים מקסימלית. אם האתר יעבור את כמות העמודים (נפח האחסון יעבור את ההגבלה) – המחיר יעלה.
  • בסיס נתונים – אתר המשתמש בבסיס נתונים זקוק לשרת חזק יותר. רצוי לוודא עם חברת האחסון שהשרת אכן מתאים לכך.
  • אמינות – אם מדובר באתר שנפילתו, ולו לכמה שעות, תגרום לנזק כלכלי לחברה, רצוי לבחור בשרת אמין במיוחד שיבטיח מניעה של נפילות כאלה ככל הניתן.
  • שפת תכנות האתר – מערכת ההפעלה של השרת צריכה להתאים לשפת התכנות שבה כתוב הקוד של האתר.

אחסון בארץ או אחסון בחו"ל

ידוע כי אחסון אתרים בארץ הוא יקר יותר מאשר בחו"ל. בארצות הברית למשל ניתן לאחסן אתר בסכומים נמוכים מאוד המתחילים מחמישה דולרים לחודש, בעוד שהמחירים בארץ הם לפחות פי שתיים. היתרון הכלכלי הוא ברור, אולם החיסרון הוא שהתקשורת מול חברת האחסון היא באנגלית. ברוב המקרים, התקשורת מתקיימת רק בעת הרכישה של החבילה, אולם אם ישנן בעיות בהמשך, כמו למשל נפילה של השרת או אם יתעורר צורך להעלות קובץ כלשהו ישירות לשרת – הלקוח ייאלץ לשבור את השיניים.

שרת שיתופי לעומת שרת ייעודי

משמעות אחסון האתר על שרת שיתופי היא שעל אותו שרת יישבו אתרים "שכנים" של חברות אחרות. חברת האחסון מחלקת למעשה את המקום בשרתיה בין הלקוחות הרבים שלה, כך שכל אחד מקבל את הנפח הנדרש לאתר שלו, ולעיתים ניתנות תוספות מעבר לאחסון בלבד, כגון שירותי אבטחה ותחזוקה, מערכת ניהול תוכן ועוד. החיסרון של שרת שיתופי הוא שברוב המקרים, לבעל האתר אין שליטה על איזה אלו אתרים יאוחסנו באותו שרת יחד איתו. אם באותו שרת מאוחסן במקרה אתר עם תנועה גדולה מאוד המתמקדת בשעות מסוימות, הדבר עלול לגרום לבעיות מהירות שיבואו לידי ביטוי בטעינה איטית של האתר. בנוסף, אתרי "שכונה רעה" כמו אתרי פורנו או הימורים המאוחסנים על השרת עלולים לגרום במקרים מסוימים לתדמית לא טובה גם לשאר האתרים באותו שרת.

לאור זאת, לעיתים עדיף לאחסן אתר האתר על שרת ייעודי. הכוונה היא לאחסון על שרת עצמאי המיועד לאתר זה בלבד. כאן ישנה שליטה על הגודל והנפח, לא יהיו שכנים מפריעים ותהיה שליטה מלאה על האבטחה ועל הקונפיגורציה של השרת. החיסרון הוא כמובן שלא כל אחד יודע לנהל שרת אחסון. כמו כן, העלויות יהיו גבוהות בהרבה מאשר בשרת שיתופי.

שרת וירטואלי – VPS

בחלק מן המקרים אחסון האתר מתבצע על שרת וירטואלי vps. מדובר בעצם בחלל לאחסון אתרים, כאשר החלל הזה מופרד מהשכנים. ניתן באופן זה לשכור נפח אחסון כלשהו ולהשתמש בו לכמה אתרים שונים, בהתאם לקיבולת. חברות בניית אתרים רבות שוכרות מקום בשרתים כאלה ומציעות אותו להשכרה ללקוחות שבונים אצלן אתר (אחסון בשיטת ריסיילר).

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים