מדריך קידום אתרים: איך משיגים קישורים לאתר?

תוכן עניינים

בניית קישורים נכנסים לאתר היא אולי אחת המשימות הרפטטיביות ביותר בתחום קידום האתרים, אך זוהי משימה שאפילו היום, לאחר עדכון פינגווין, שום בעל אתר שרוצה לקדם את עצמו, לא יכול להתעלם ממנה. בניגוד לעבר, אז הרבה מאוד סוגים שונים של קישורים היו עובדים וגורמים לאתרים לזנק בגוגל למיקומים גבוהים, היום בניית הקישורים צריכה להיות הרבה יותר זהירה ומתוחכמת.

בחירה של מילות המפתח הנכונות

בניית הקישורים בדרך כלל מתחילה בבחירה של מילות המפתח הנכונות באמצעות כלי מילות המפתח. כלי זה נותן לנו הערכה לגבי כמות החיפושים עבור כל ביטוי. רצוי לבחור ב" – התאמה מדויקת" מכיוון שהתאמה זו נותנת לנו את מספר החיפושים הממוצע של הביטוי הנ"ל ללא תוספות כלשהן.

רבים ממהרים ובוחרים במילות המפתח בעלות הנפח הגדול ביותר, אך זוהי עלולה להיות טעות מכיוון שמילות המפתח בעלות הנפח הגדול ביותר, הן בדרך כלל גם התחרותיות ביותר, וקשה יחסית להתברג עליהן. זאת אלא אם כן ישנו מערך גדול מאוד של אתרים איכותיים להוציא מהם קישורים.

לפיכך, מומלץ לבחור במגוון של מילות מפתח הקשורות לנושא של האתר בנפחים שונים. לדוגמה, אם מדובר בצימרים, ניתן לבחור בביטוים כגון "צימרים בצפון", "נופש בגולן" , "אטרקציות ליד הכינרת" וכך הלאה.

בחירת טקסט הקישור הנכון

לאחר שהרכבנו לעצמנו רשימה של מילות מפתח, עלינו להחליט מה יהיה טקסט הקישור של כל קישור במערך הקישורים שלנו ולאיזה עמוד באתר הוא יפנה. מהבחינה הזו, מוטב לגוון כמה שיותר. לדוגמה, פעם אחת נוכל לקשר לדף הבית עם הביטוי "צימרים בצפון", ופעם אחרת עם הביטוי "צימרים באזור הצפון". באופן דומה, אם יש לנו דף שעוסק באטרקציות ליד הכינרת, נוכל לקשר פעם אחת עם הביטוי "אטרקציות ליד הכינרת" ופעם אחרת עם הביטוי "אטרקציות באזור הכינרת" או "אטרקציות על חוף הכינרת".

המטרה בגיוון טקסט הקישור היא להפוך את הקישורים לכמה שיותר טבעיים בעיני גוגל. אם נחשוב על כך, לא יכול להיות שבתוך מערך טבעי של קישורים, כל הקישורים יהיו בדיוק עם אותו טקסט קישור ויפנו בדיוק לאותו דף באתר. כאמור, שיטות כאלו אולי עבדו בעבר, אבל כיום, האלגוריתם של גוגל שבודק את מערך הקישורים של האתר נעשה חכם ומתוחכם יותר (והצפי הוא שבמהלך 2013 הוא יהפוך להיות חכם עוד יותר).

מקורות לבניית קישורים נכנסים

השאלה מהיכן להוציא את הקישורים גם היא שאלה חשובה מאוד. לעיתים כאשר יש לנו תוכן טוב מאוד באתר, אתרים אחרים יקשרו אליו בצורה טבעית, אך למרבה הצער, ברוב המקרים הדברים אינם מתגלגלים כך.

בכל אופן, במקום לבחור באתרי מאמרים או החלפות קישורים שקל יחסית להוציא מהם קישורים, מוטב להשקיע זמן בחיפוש מקורות טובים יותר לקישורים, אם מדובר באתרים של קולגות, ואם מדובר באתרים בעלי מבנה תוכן לא שגרתי כמו אינדקסים של בעלי מקצוע מסוימים בלבד שאין בהם הרבה דפים. לעיתים ניתן לקשר גם מפרופילים בפורומים או רשתות חברתיות, אך חשוב לא להגזים עם כך. יתרה מכך, לתוכן בעמוד המקשר יש השפעה חזקה על כוחו של הקישור, ככל שהתוכן בעמוד זה יותר איכותי, כך גם הקישור עצמו יחשב ליותר סמכותי ובעיקר טבעי בעיני גוגל. אין צורך להוסיף כי רצוי גם שטקסט הקישור יתאים כמה שיותר לתוכן שמסביבו (עוד סימן לטבעיות).

גם כאן החוק החשוב ביותר הוא גיוון, והמשמעות היא לגוון במקורות הקישורים ולא להתבסס רק על מקור אחד.

לסיום – גם בקידום אתרים: הכל במידה

לאחר שהבנו מהי האסטרטגיה הנוכחית הטובה ביותר לבניית קישורים, יש לציין עיקרון מפתח נוסף והוא קצב הוספת הקישורים – מוטב להתחיל להוסיף קישורים בקצב מתון של כמה קישורים לשבוע ולאחר מכן לראות כיצד גוגל מתייחס לכך בדירוגים. העלאה של מספר גדול מאוד של קישורים באותו שבוע או אפילו באותו יום בדרך כלל לא תתרום לקידום, אלא תזיק לו!

ככל שצוברים יותר ניסיון בבניית קישורים, כך גם לומדים את הקצב הטבעי בו דברים מתנהלים ולומדים לזהות מתי מגזימים יותר מדי בקצב הבניה של הקישורים, ואפשר להגיד שהכול שאלה של ניסוי וטעייה. אם פתאום ירדנו בדירוגים, עלינו לבדוק את מערך הקישורים האחרון שבנינו ולראות האם ישנה נקודת תורפה. בנוסף, חשוב לזכור שישנם גם גורמי דירוג שאינם קשורים בקישורים ולכן לא תמיד נוכל לדעת מהי הסיבה לירידה או עליה בדירוגים.

לתשובות מקצועיות לשאלות נוספות בקידום אתרים: הכנס למדריך inlight לקידום אתרים

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים