מדריך רכישת דומיין – איך בוחרים וקונים דומיין

תוכן עניינים

דומיין, או בשמו העברי "שם מתחם" הוא השם המופיע בכתובת האתר שלכם. לדומיין ישנו ערך רב בכך שהוא מהווה את "הפנים" של האתר שלכם. לכן לפני שאנו בוחרים דומיינים לאתר החדש שלנו רצוי כי נבחר בקפידה את הדומיין שייצג את האתר בכבוד. במאמר זה נמנה את השיקולים אשר עלינו לעשות לפני שאנו בוחרים בדומיין ונסביר כיצד קונים דומיין.

הדומיין הוא "הפנים" של האתר שלכם

לשם הדומיין יש אפקט ראשוני על הגולש עוד לפני שהוא נכנס לאתרכם והתרשם מתוכנו. לכן, חשוב מאוד שלשם הדומיין יהיה קשר לנושא האתר שלכם. בנוסף, חשוב ששם הדומיין יהיה שם קצר וקליט כדי שייטמע בקלות בזיכרונו של הגולש. רוב האתרים בעלי השם מחזיקים בדומיינים קצרים גם מכיוון שהם קליטים, וגם שככל שהשם קצר יותר כך יותר קל לגשת אל האתר במנוע החיפוש וזה דבר שמסייע לקידום האתר. מה שפוגע במעט בקידום אלו דומיינים ארוכים וכאלה שכוללים מספרים ומקפים.

סיומת ישראלית או אנגלית?

הסיומת תלויה ביעד האתר שלכם. במידה ולאתר שלכם פונה לקהל יעד גדול בחו"ל אז ברור מאליו כי יש לבחור בסיומת באנגלית ורצוי בסיומת COM  שהיא הסיומת הנפוצה ביותר. במידה והאתר מיועד לישראל אז רצוי לבחור בדומיין עם סיומת ישראלית של CO.IL.

דומיין בעברית

דומיין זה הוא בעל שם עברי אך סיומת באנגלית. בעתיד הסיומת צפויה גם היא להשתנות לעברית אך עדיין לא ידוע מתי זה יקרה. יש כאלה שמאמינים ששם זה תורם משמעותית לקידום ומהסיבה הזאתי משתמשים בו. למרות זאת, רוב האתרים הנחשבים והמקצועיים אינם משתמשים בדומיין זה כי עדיין אין לו רושם חיובי בפני הגולש מכיוון שהוא כולל שילוב לא נוח של עברית ואנגלית ולא ניתן לרשום אותו באנגלית, כך שהוא מיועד רק לשוק המקומי בלבד.

ותק הדומיין

ככל שהדומיין ותיק יותר ונעשה בו שימוש ככה הוא בעל השפעת קידום גדולה יותר. גוגל מזהה את הדומיין הקיים ולכן נותן לו עדיפות מאשר דומיין חדש. לכן במידה ומצאתם דומיין ותיק ומתאים לאתרכם רצוי תשקיעו בו קצת כסף מעבר למחיר של דומיין חדש וזה עשוי לסייע לכם מבחינת קידום האתר ברשת.

ביצוע הקניה

מומלץ לבצע רכישת דומיין מחברות גדולות ומוכרות שהן רשם דומיינים מוסמך מטעם איגוד האינטרנט הישראלי (למשל – דומיין באתר אינטרניק). לאחר מכן עלינו לחפש את הדומיין ובד"כ באתרים שבהם ניתן לרכוש דומיינים ניתן לבדוק אם הדומיין שאתם רוצים פנוי. יש לבצע את הקנייה לפי סדר הפעולות ולבדוק שלא בוחרים באופציות שאולי אינן רצויות מבחינתכם כמו הרשמה מראש של הדומיין למספר שנים במקום לשנה בלבד. מומלץ גם לקנות את הדומיין עצמאית ולא דרך חברה או גורם אחר, על מנת למנוע בעיות עתידיות בנוגע לבעלות הדומיין. זהו סוג של נכס וחבל שבמידה ובעתיד האתר יצליח גורמים זדוניים ישתלטו לכם עליו.

חידוש דומיין

ניתן לרכוש את הדומיין למספר שנים אבל רוב בעלי האתרים רוכשים לשנה. במקרה שכזה חשוב לזכור לחדש את הדומיין לאחר כשנה על מנת שלא יתפסו לנו אותו. לרוב ספקיות הדומיינים שולחות הודעת תזכורת כ-45 יום לפני שהתוקף פג, אך עדיין חשוב להיות ערני ובאמת לבצע את החידוש לאחר קבלת ההתראה.

לסיכום, מנינו כאן פרמטרים שונים אשר יש לקחת אותם בחשבון לפני קניית הדומיין. כיום עולם האינטרנט תופס תאוצה בכל מה שקשור לפרסום, שיווק וקידום ולשם הדומיין יש חלק גדול בהתפתחות זו. לכן חשוב להקפיד בבחירת שם הדומיין המתאים לאתרכם שעשוי לתרום לקידום והצלחת האתר.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים