מדריך מיתוג ברשת – ניהול מוניטין באינטרנט

תוכן עניינים

מיתוג באינטרנט הוא תחום שהחל להתהוות בשנים אחרונות עקב התפתחותה המהירה של רשת האינטרנט, המשמשת כיום כמאגר מידע מרכזי בו הגולש נחשף למידע עצום על מוצרים, אנשים ובתי עסק. כחלק מתהליך החיפוש אנו מחפשים מידע שדרכו נוכל לעמוד על טיבם של האדם ובית העסק, כאשר אזכורים שליליים או חיוביים על דפי הרשת עשויים להשפיע רבות על דעתנו. מיתוג ברשת נועד לשפר את הרושם אותו מקבל הגולש ובמאמר זה נעמוד על מספר דרכים ליצירת מיתוג חיובי באינטרנט.

מיתוג אישי

באמצעות מיתוג אישי אנו מייצרים תוכן חיובי ואיכותי על אדם ולכן תחום זה נקרא גם בשם ניהול מוניטין. עבודת המיתוג האישי כוללת פיתוח אתרים אישיים, יצירת פרופילים רבים ברשתות חברתיות, כתיבת תוכן במערכות פורומים ובלוגים, כך שדמותו של האדם תזכה להכרה חיובית בזכות התכנים האיכותיים שפרסם. הכרה זו עשויה לסייע לאדם הן בפן האישי והחברתי והן בפן העסקי והמקצועי.

כמו כן, חלק מעבודת המיתוג כוללת שיפור התדמית באזכורים שליליים שפורסמו על האדם ברחבי הרשת – הסרת תוצאות שליליות. גוגל זוכר כמעט הכול ולכן ניתן למצוא ברשת ביקורות שליליות משנים עברו שלא ניתן להסירן (פרט למקרים שיש לכך הצדקה משפטית). כאן נכנס עניין המיתוג האישי ובו אנו מגיבים בצורה מקצועית ומושכלת על האזכורים השליליים כך שהאזכור יוטה חזרה לצד החיובי.

מיתוג עסקי

האינטרנט הפך בעשור האחרון לאחד מצורות המדיה החשובות ביותר של שיווק באינטרנט ופרסום עסקי. חברות ובתי עסק רבים מנהלים אתרי אינטרנט וקמפיינים שונים ברשת על מנת לתפוס את תשומת לבכם. תחום המיתוג העסקי הוא חשוב מעין כמוהו לעסקים, שכן הצלחת העסק והכנסותיו עולים בקו לינארי עם התדמית החיובית. עבודת המיתוג העסקי כוללת בין היתר פיתוח נכון של אתר הבית הכולל מבנה ידידותי לגולש ותוכן איכותי ומשכנע.

כלים נוספים שיכולים לתרום למיתוג העסקי הם העלאת סרטוני וידאו תדמיתיים של החברה ביוטיוב, כתיבת מאמרים מקצועיים ופרסומם באתרי מאמרים או באתרים מובילים ורלוונטיים לתחום המעוניינים בכך, לדוגמא: חברה העוסקת בתחום כתיבת תוכן יכולה לתרום מאמר מקצועי בבלוג קידום אתרים בעל חשיפה גבוהה, כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים מכך.

מספרם העצום של אתרי התדמית העסקיים מספקים תחרות גדולה בין בתי העסק. המיתוג העסקי בא לבטא את הייחודיות והיתרונות של בית העסק לעומת אחרים, על מנת למשוך את תשומת לבם של הלקוחות ולהעניק להם את התחושה כי יש על מי לסמוך ושהם נמצאים במקום הנכון. בדומה למיתוג האישי גם לבתי עסק ישנם אזכורים שליליים, לכן גם כאן יש להגיב בצורה עניינית על התגובות השליליות ולהרבות בכתיבת תגובות ומסרים חיוביים על החברה.

לסיכום, אין ספק שמיתוג באינטרנט הוא אחד מכלי המפתח בהצלחת האתר. אדם המעוניין ליצור לעצמו "שם" ברשת או חברה החפצה בתדמית חיובית צריכים לבצע מיתוג חיובי באינטרנט. האפקט של מיתוג זה הוא עצום וכדאי, הרי כמויות החיפוש ברשת הן עצומות והמידע הקיים ברשת משפיע רבות על דעת קהל הגולשים.

מדריכים נוספים:
מדריך לרכישת דומיין

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים