מדריך לקניית מכונת קפה

תוכן עניינים

כיום כבר ניתן ליהנות מקפה איכותי אשר אותו התרגלנו לשתות בעבר אך ורק בבתי הקפה, גם בבית! מכונות קפה ביתיות הן שימושיות ביותר, מהוות פריט עיצובי במטבח או במשרד והטעם פשוט משגע. כאשר תתחילו לחפש מידע על מכונות קפה, תגלו מייד כי המשימה של בחירת מכונת קפה אינה פשוטה כלל וכלל שכן ישנם אינספור סוגים של מכונות, ואנו כאן על מנת לנסות להפוך את הדברים לפשוטים יותר.

סוגי מכונות הקפה לבחירתכם

ישנן מספר חברות מובילות המייצרות מכונות קפה, כאשר כל אחת מהן נבדלת בעיצוב, המפרט הטכני וסוג הקפה המתאים לכל מכונה. מידע נוסף על כל מכונות הקפה באתר icoffee. למרות העובדה שכל מכונות הקפה פועלות בצורה דומה, עדיין קיימים מספר מנגנונים אשר עושים את כל ההבדל בין מכונה למכונה :

  • מכונות ידניות : כוללות איזור מילוי לפולי הקפה הטחונים ודחיסת המים בתערובת, הכל בצורה ידנית. בעזרת מכונות אלו ניתן לשלוט בצורה מלאה על הרכב כוס הקפה (מים, כמות קפה, תוספות שונות) אך הן דורשות מיומנות וחיבה רבה להכנת הקפה.
  • מכונות חצי-אוטומאטיות : פועלות באמצעות קפה הארוז כמנות אישיות (פודים או קפסולות), אשר דרכן עוברים המים הרותחים בצורה אוטומאטית. הדבר היחידי שיש למשתמש לעשות הוא לטעון את מנת הקפה וללחוץ על מתג ההפעלה. מכונות קפה אלו אינן מלכלכות ואינן דורשות מיומנות.
  • מכונות קפה אוטומאטיות : דורשות מילוי כל המרכיבים מראש (קפה, חלב, שמנת, סוכר וכו') וע"י לחיצת כפתור מכינות את הקפה המבוקש ללא מגע יד אדם.  כאלו ידרשו לרוב בתור מכונות קפה למשרד- מפני נוחות השימוש היחסית.

מכונות הקפה הפופולאריות ביותר הן החצי-אוטומאטיות עקב המנגנון האלגנטי והתוצאות העקביות לאורך זמן. הניחוח, הארומה והטעם – משכרים את החושים.

הפרטים הקטנים  בבחירת מכונת קפה יופיעו תמיד במפרט הטכני

להלן הדברים החשובים במפרט הטכני של המכונות אליהם יש לשים לב בטרם רוכשים מכונת קפה – שימו לב, העיצוב מופיע בסוף שכן המראה החיצוני הוא רק ערך מוסף ולא העיקר  :

  • לחץ המים : על מנת לקבל קפה איכותי, על פולי הקפה הטחון להיות טריים ושהמים העוברים דרכם יהיו בטמפרטורה הנכונה ובלחץ הנכון. בחרו מכונת קפה אשר בעלת כוח לחץ של לא פחות מ- 9 בר (יחידת לחץ).
  • הספק : ככל שהספק המכונה גבוה יותר, כך היא מרתיחה את המים (ומקציפה את החלב) ביתר קלות.
  • גודל המיכל : תלוי בכמות המשתמשים הצפויה במכונה. לשימוש ביתי מספיק מיכל קטן אך לשימוש מוסדי ומשרדי כדאי שהמכונה תהיה בעלת מיכל מים של לפחות ליטר אחד. רצוי לרכוש מכונת קפה עם דוד כפול וזאת במידה ואוהבים לשתות 'קפה הפוך' הדורש הקצפת החלב.
  • תצוגה נוחה ומפורטת (נוריות אזהרה, לחץ, טמפ' ועוד).
  • גודל : המתאים למטבח שלכם.
  • עיצוב : נתון לבחירה רק כאשר ביררתם את שאר הפרטים האחרים. מכונות קפה מגיעות במגוון העיצובים – כפרי, מודרני, מתכתי ועוד.

ובסופו של דבר, מכונת קפה הרי עולה כסף לא מועט . נסו לבדוק היכן אתם משיגים את מקסימום נקודות הזיכוי במפרט הטכני אל מול העלות. בהצלחה!

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים