מדריך לבחירת קייטרינג לחתונה

תוכן עניינים

בחירת קייטרינג לחתונה היא משימה חשובה העומדת בפני כל זוג שמחליט להתחתן. כל האורחים והמוזמנים שיגיעו לחתונה יזכרו אותה לטובה או לרעה בעיקר על סמך האוכל שיוגש בה, ולכן אסור לזלזל בבחירת הקייטרינג, וצריך להשקיע בכך לא רק את הכסף הדרוש, אלא גם את הזמן ושיקול הדעת. הנה כמה דברים שחשוב להביא בחשבון בבחירת קייטרינג לחתונה:

איזה סוג הגשה עדיף?

  • אירוע בהגשה – סגנון ההגשה ה"קלאסי" – בכניסה לאירוע כל אורח מקבל פתקית עם מספר השולחן שלו, שבו יגישו לו מלצרים מבין מבחר (בדרך כלל מצומצם יחסית) של מנות. התוספות והסלטים יוגשו בדרך כלל למרכז השולחן.
  • אירוע מזנון – גם כאן האורחים יושבים סביב שולחנות מסודרים מראש, אבל הם ממלאים בעצמם את הצלחות מבין מבחר של עמדות הגשה. אירוע מזנון בדרך כלל יעלה יותר מאירוע בהגשה, ומתאים בעיקר לחתונה שהמוזמנים בה הם צעירים, ואין להם בעיה להמתין בתור לעמדות ההגשה.
  • אירוע "צלחת מזלג" – צורת הגשה שהתוודענו אליה רק בשנים האחרונות, ובעיקר בחתונות לא מסורתיות, שבהן הדגש הוא על מוזיקה וריקודים, ופחות על אכילה מסודרת סביב שולחנות. את המנות מגישים מלצרים המסתובבים באולם, והן מוגשות בכלים אישיים כדי שאפשר יהיה לאכול אותן גם בעמידה, באמצעות מזלג.

האם חשובה תעודת כשרות?
כן! מרבית חברות הקייטרינג בארץ, ומרבית אולמות האירועים וגני האירועים בארץ אינם עובדים ללא תעודת כשרות, כך שהשאלה ברוב המקרים אינה רלוונטית. עם זאת, גם אם אתם לא מקפידים על כל כללי הכשרות, קרוב לוודאי שלפחות חלק מהמוזמנים שלכם כן, ואם תחליטו לא לבחור בקייטרינג כשר, הם לא יוכלו לאכול שום דבר בחתונה שלכם.

כדאי אפילו לבדוק מראש האם יש אורחים או מוזמנים המקפידים על כשרות למהדרין או כל כשרות מיוחדת אחרת, ואולי אפילו להכין עבורם מנות מוכנות מראש בחמגשיות עם תעודת הכשרות הרצויה.

אם אתם בכל זאת רוצים שבחתונה שלכם האורחים יוכלו לאכול עוגת גבינה, רטבים עם שמנת או קפה הפוך עם חלב, עדיף לבחור בקייטרינג חלבי לחתונה מאשר בקייטרינג ללא תעודת כשרות.

איכות או כמות?
לפעמים יציעו לכם קייטרינג המתמחה במנות שף, מטבחי פיוז'ן או כל שם אחר שמאחוריו מסתתרות מנות מאוד מעוצבות ומיוחדות, אבל קטנות. גם החיך הישראלי המעודן ביותר יעדיף תמיד להגיע לחתונה שבה יוגשו לו צלחות גדולות ועליהן כל טוב, מאשר מנה קטנה היושבת במרכזה של צלחת ריקה למדי.

למה צריך לשים לב בטעימות?
כאשר אתם נמצאים במשא ומתן עם כמה שירותי קייטרינג לחתונה, סביר שתוזמנו לארוחת טעימות מתוך התפריט שכל חברה מציעה, כדי להתרשם מהמנות, וכדי שתוכלו לבחור את הרכב התפריט המתאים לכם ביותר. בזמן הטעימות חשוב לשים לב למגוון המנות המוצע בכל שלב – מנה ראשונה, מנה עיקרית, תוספות וקינוחים. ככל שהמגוון רחב יותר, כך תוכלו לבחור רק את המנות שמצאו חן בעיניכם, ולא תצטרכו להתפשר. הקפידו שבכל מנה תהיה גם אופציה צמחונית, עבור האורחים שלכם שאינם חובבי מזון מן החי.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים