מדריך לבחירת דיור מוגן

תוכן עניינים

קשישים רבים מחליטים בהגיעם לגיל הזהב לעבור למגורים בדיור מוגן אשר מציע מלבד הביטחון והנוחות מגוון רחב של שירותים ופעילויות. אולם איך נבחר בית דיור מוגן טוב ומתאים? על כך במדריך הבא.

דיור מוגן מציע אפשרות דיור בטוחה יותר לקשיש אשר ביתו כבר לא עונה על צרכיו. בדיור מוגן הגישה אל הדירה נוחה, החדרים עצמם מאובזרים לפי הצרכים של האדם הקשיש, ישנה שמירה 24 שעות, צוות רפואי ומרפאה פתוחה, צוות תורן בלילות, פעילויות תרבותיות, חדר כושר וחוגים- כך יכול הקשיש להתנהל באופן עצמאי, ליצור חברויות חדשות והכל בסביבה מוגנת. המקום מעוצב ברמה גבוהה כבית מלון ומשרה הרגשה נעימה לדיירים ולאורחים שמגיעים. במגורי הדיור המוגן מחלקות סיעודיות ועזרה רפואית המיועדות לקשישים אשר עם הזמן נאלצים לקבל עזרה בלי הצורך לעזוב את המקום המוכר.

 כיצד לבחור דיור מוגן

כאשר אנחנו בוחרים בית דיור מוגן חשוב להתבונן במספר מרכיבים עיקריים. הראשון הוא נושא התקציב.

שיקול ראשון: כמה זה עולה?

לא ניתן לקבל מן המדינה עזרה כספית למגורים בדיור מוגן והתשלום לבית מוגן בדרך כלל יקר מאוד. התשלום לא כולל את השירותים הנילווים אלא רק את המגורים עצמם וברוב המקומות יש לשלם סכום גבוה של כסף בתחילת תקופת המגורים וכן תשלום חודשי עבור אחזקה ושירותים נוספים.

המלצה: ודאו כי יש בידכך הון מספיק לעמוד בכל התשלומים לתקופה ארוכה

שיקול שני: מצב תפקודי ומחלקות

הנושא השני הוא רמת תפקודו של הקשיש. דיור מוגן מקבל לשורותיו קשישים אשר מתפקדים באופן עצמאי. ישנן מקומות אשר ניתן להמשיך לשהות עם מטפלת / בעובדת זרה. בכל אופן כדאי לבדוק האם קיימת מחלקת דיור תומך, מחלקה סיעודית ומהם התנאים למעבר לאחת מהמחלקות האלו במידת הצורך.

שיקול שלישי: מיקום

חשוב שמקום המגורים יתאים באופיו אל הקשיש וצרכיו. אפשר למצוא בית מוגן בערים ואפשר גם בקיבוצים באווירה כפרית ושקטה – כדאי לקחת בחשבון את הקירבה לבני המשפחה, חברים וכן את הנגישות למקום, קרבה לתחבורה ציבורית ולמקומות בילוי.

שיקול רביעי: פעילויות, תרבות וחברה

האווירה במקום ויחס הצוות גם הוא משפיע על הבחירה. ניתן למצוא בתי דיור מוגן המתאימים עצמם למגזרים השונים וכך לעודד יותר סיכוי ליצירת קשרים חברתיים בין הקשיש לדיירי המקום האחרים. בדקו אילו פעילויות קיימות במקום, כי יש שפה שותפת עם שאר הדיירים וכי האווירה הכללית לרוחכם – כמובן שכדאי לוודא כי מקום המגורים החדש קרוב אל המשפחה כדי לאפשר המשך ביקורים של בני המשפחה והנכדים והגעה מהירה אל המקום במידת הצורך.

 שיקול חמישי: ביטחון ויציבות

או מדוע חשוב לבחור ברשת יציבה וותיקה – אורך החיים של האדם עלה ועימו מספר הקשישים אשר מחפשים פתרונות מגורים נוחים יותר לעת זקנתם. אפשרויות דיור צצות בכל מקום כפטריות לאחר הגשם. לאחר בחירת סגנון בית המגורים חשוב להחליט האם לבחור דיור מוגן מחברה פרטית או מחברה גדולה וותיקה. היתרונות בחברה יציבה וותיקה הינם בעיקר הידע והנסיון שהחברה צברה עם השנים והיכולת שלה להתאים עצמה עד הפרטים הקטנים לצרכיו של הקשיש. כמו כן המעבר לדיור מוגן כרוך בהוצאה כספית גדולה ולכן כדאי לבחור בחברה שיש לה גב כלכלי חזק בכדי להגן על ההשקעה.

דיור מוגן – חיים חדשים

מבוגרים רבים מוצאים כי מעבר לדיור מוגן משפר את איכות החיים ומאפשר מיצוי היתרונות שבגיל הזהב – שפע של פעילויות, הכרות עם אנשים חדשים ובטחון מלא. אנחנו מאחלים לכם הצלחה בבחירה ובמעבר לבית החדש.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים