מדריך כתיבת תוכן לאתרים – כללים לכתיבת תוכן

תוכן עניינים

נושא כתיבת התוכן באתרי האינטרנט הולך ונעשה גורם חשוב מעין כמוהו בתחום שיווק וקידום אתרים. היום, לכל בית עסק שמכבד את עצמו יש אתר אינטרנט משלו בו הגולש מקבל דרך תוכנו את הרושם ראשוני על העסק. אתרים רבים הבינו את היתרון בכך ובוחרים להשתמש בשירותי כתיבת תוכן מקצועיים על מנת לקדם את האתר דרך הפיכתו לידידותי כלפי מנועי החיפוש וכלפי הגולש הממוצע. במאמר זה נעמוד כל מספר כללים חשובים בתחום כתיבן התוכן שהקפדה עליהם עשויה לסייע רבות להצלחת האתר.

גיבוש קונספט האתר – קדם כתיבת התוכן

עוד לפני שאנו מתחילים לכתוב אנו צריכים לבצע עבודת מחקר פנימית על האתר. ראשית, עלינו לעמוד על הרעיון הכללי של האתר, מה מטרתו? לאיזה קהל יעד הוא פונה? ומה הייחודיות שלו לעומת אתרים בתחום?. המטרה היא למשוך את תשומת לב הגולשים הפוטנציאליים על ידי סיפוק מידע כתוב התואם למה שהם מחפשים והבלטת היתרונות של האתר על פני אתרים מתחרים.

שנית, עלינו לבצע חקר מילות מפתח אשר מהוות את הבסיס לקידום האתר במנועי החיפוש. מומלץ להחליט על מילות החיפוש באמצעות גוגל אדוורדס, כלי מבית גוגל אשר מסייע במציאת מילות מפתח רלוונטיות המצביע על כמות חיפושים חודשיים פר מילה. כל מה שעלינו לעשות הוא לסדר את המילים על פי סדר חשיבותן, כאשר בראש הרשימה יעמדו המילים הרלוונטיות ביותר לאתר וגם בעלות כמות תוצאות החיפוש הגבוהה ביותר.

כתיבת תוכן – מבנה ודגשים

לאחר שביצענו בדיקה כללית על רעיון האתר ומילות המפתח אנו נתחיל בכתיבה עצמה כאשר נתייחס קודם למבנה האתר.  את מילות המפתח החשובות ביותר בתפריט הראשי של האתר, מילות בעלות ערך משני נמקם בכותרות העמודים או בגוף הטקסט של עמודים מרכזיים ונגישים ואת מילות המפתח הפחות חשובות נמקם בגוף הטקסט ברחבי האתר.

ההמלצה היא לפזר את מילות המפתח ביחס של עד 3-4 אחוז מהטקסט. כאשר אנו מגזימים בדחיפת מילות מפתח האפקט הוא שלילי מכיוון שאנו מפחיתים בתוכן, זה פוגע הן בקידום האתר מבחינת מנועי החיפוש והן בגולשים אשר מבחינים בקלות בטקסט מאולץ וחסר אותנטיות. לכן, רצוי גם להשתמש בהטיות שונות של מילות המפתח כמו "בטיסות", "הטיסות" זאת על מנת לשמור על מקוריות הטקסט וגיוון בתוכן.

חשיבות איכות התוכן

כתיבת מאמרים לאתרים אינה שיכתוב או שיכפול תוכן. התוכן צריך להיות מקורי לחלוטין. תוכן מועתק מזוהה בקלות על ידי מנועי החיפוש מה שעלול להוביל ל"ענישה" מצד מנוע החיפוש של גוגל ולדרדר את דירוג האתר. בנוסף, הדבר עלול להוות הפרה של זכויות יוצרים, עלינו להקפיד שלא להעתיק טקסט או משפט על מנת למנוע תביעה עתידית מצד גורם זה או אחר.

הכתיבה עצמה צריכה להיות בעלת סדר אשר יקל על הגולש את התמצאותו בתוך הטקסט. יש להתחיל את המאמר עם הצגת הנושא, להמשיך ולפרט את עיקרי התוכן בגוף המאמר ורצוי לסיים במשפט או פסקת סיכום. הפסקאות צריכות להיות קצרות ובעלות 3-5 משפטים, מומלץ גם להפריד את הפסקאות בכותרות משניות, אשר יסייעו לגולש למצוא את המידע הרלוונטי עבורו. בסופו של דבר, רוב הקוראים מעוניינים לקבל אינפורמציה כלשהי ואינם טורחים לקרוא טקסטים שלמים. זה יכול לנבוע מסיבות של עצלנות או חוסר זמן ולכן עלינו לכתוב בצורה מרווחת ומעניינת אשר עשויה לצוד את עינו של הגולש.

חלק חשוב מאוד בכללי כתיבת תוכן הוא מהות התוכן. עלינו לכתוב תוכן אינפורמטיבי ומעניין אשר יעניין את הגולשים, הכותרות צריכות בעלות מלל מושך ולא ארוכות מידי, אנחנו מעוניינים לספק מידע מעניין ושימושי ולא לשעמם את הגולשים במלל חיוור, לעוס ולא מעניין. בסופו של דבר "התוכן הוא המלך", ככל שהאתר יהיה בעל אינפורמציה גדולה יותר, וחשוב יותר – בעל מידע בעל ערך, כך האתר יצליח יותר.

לסיכום, בעולם כתיבת תוכן באינטרנט ישנם כללי כתיבת תוכן בדיוק כפי שישנם כללי כתיבה בעולם האקדמיה. חשוב שנשמור על מבנה היררכי וקבוע של תוכן אשר גם יקל על הגולשים ויזואלית וגם יהיה נוח לקריאה על ידי מנועי החיפוש. כך אנו מרוויחים פעמיים – גם תרומה לקידום אורגני של האתר במנועי החיפוש וגם הגדלת הסיכוי שהגולש ישוב ויבקר באתר עקב חוויית גלישה טובה.

מדריכים נוספים:
מדריך מיתוג ברשת
מדריך רכישת דומיין

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים