מדריך לבחירת קלנועית

תוכן עניינים

קלנועית היא פתרון ניידות מתקדם, לאלה המתקשים בהליכה. עם קבלת ההחלטה לרכוש קלנועית עולות התלבטויות לגבי בחירת הדגם המתאים מתוך המגוון הרחב של דגמי הקלנועיות. על מנת להקל בתהליך הבחירה, להלן כמה קריטריונים חשובים שיש לקחת בחשבון.

לאילו מטרות תשמש הקלנועית?

לפני שבוחרים קלנועית, כדאי לחשוב מראש אילו שימושים יהיו לקלנועית בחיי היום – יום?

  • האם הקלנועית מיועדת לנסיעה בחוץ, ברחובות או בכביש או רק לנסיעה במקומות סגורים כמו הבית, קניון, בית אבות?
  • האם הקלנועית מיועדת לאדם אחד או לבני זוג הרוצים לנסוע יחדיו?
  • האם הקלנועית מיועדת למרחקים ארוכים, שאז יש חשיבות למהירות שהיא מסוגלת להגיע אליה ולגודל המצבר.
  • האם יש כוונה לקחתה במכונית למקומות שונים, שאז יש חשיבות למשקל, אפשרויות קיפול ומיזעור, או שהיא תהיה רק בבית?
  • האם מעבר לבעיות ההליכה ישנן בעיות בריאות נוספות? שאז יש חשיבות למבנה האורטופדי של המושב ולאמצעי בטיחות ונוחות נוספים.
  • מה התקציב העומד לרשותכם. ככל שהדגם מתקדם יותר ומשודרג יותר, עלותו גבוהה יותר.

התאמת הקלנועית – מפרט

מרכיבים ומאפיינים של קלנועיות אותם יש לקחת בחשבון בתהליך בחירת הדגם:

  • מבנה הכיסא: רוב המתקשים בהליכה סובלים מבעיות אורטופדיות נוספות. לכן ישנה חשיבות למבנה הכיסא ורמת נוחות הישיבה בו, ולרמת התמיכה שהוא מעניק לגב. כיסא רחב ואורטופדי יעניק תמיכה טובה יותר ויאפשר ישיבה בנוחות לאורך זמן על הקלנועית. למי שבכוונתו להשתמש בקלנועית למשך זמן ממושך ולמרחקים ארוכים חשוב לקחת בחשבון את מבנה הכיסא.
  • המהירות המירבית של הקלנועית: אחד הקריטריונים המשמעותיים לבחירת קלנועית הוא המהירות אליה היא יכולה להגיע. ישנן קלנועיות הנוסעות במהירות איטית מאד של מקסימום 5 קמ"ש. קלנועיות אלה מיועדות יותר לשימוש במקומות קטנים ולמרחקים קצרים, למשל: בתוך בית אבות, בשבילי הקיבוץ או בקניון. הדגמים המתקדמים של הקלנועיות יכולים להגיע עד 18 קמ"ש. כאשר מתכננים להשתמש בקלנועית לנסיעה בעיר למרחקים ארוכים, רצוי לקחת סוג מהיר יותר, אשר יביא את הנוסע ליעדו בזמן סביר.
  • לאיזה מרחק מספיקה טעינה בודדת: הקלנועית נוסעת על מצבר הנטען באמצעות מטען. טווח הנסיעה בטעינה בודדת מוגבל למספר קילומטרים מסוים. נסיעה בכלי זה דורשת תכנון, על מנת שלא יקרה מצב בו הנוסע נתקע עם הקלנועית באמצע הדרך. הדגמים שונים זה מזה בעוצמה והכוח של המטען. ישנן קלנועיות שהטעינה שלהן מספיקה למרחק קצר ויש כאלה שהטעינה מגיעה עד לכ – 60 ק"מ. אם הכוונה היא לנסוע רק למרחקים קצרים, יתכן וניתן להשתמש בקלנועית בעלת מטען חלש יותר. אך לנסיעות ארוכות חשוב לקנות מטען חזק שיאפשר נסיעה למרחק רב.
  • משקל ואפשרות ניוד הכלי: למי שמתכנן לקחת איתו את הקלנועית לנסיעות ולהכניסה לתא המטען של הרכב, או לעלות איתה לאוטובוס, כדאי לקחת בחשבון את משקל הכלי, ואפשרות הניוד שלו. ישנם סוגים בעלי משקל קל ואשר ניתנים לקיפול דבר שמאפשר להכניסם לתא המטען של האוטו.
  • בולמי זעזועים: מאחר ולעתים יש צורך לעבור בדרכי עפר, לרדת מן המדרכה לכביש וכדומה, יש חשיבות לבחינת איכות בולמי הזעזועים בכלי. ככל שרמת בולמי הזעזועים גבוהה יותר, למשל על ידי התקנת בלם קדמי, כך תהיה הנהיגה מהנה ונוחה יותר.
  • אמצעי בטיחות: עם התפתחות הטכנולוגיה הולכים דגמי הקלנועית החדשים ומשתדרגים גם בתחום אמצעי המיגון. אמצעים למניעת התהפכות, בלם אוטומטי, אמצעים המודדים את מצב המצבר ועוד. מכיוון שרבים נוסעים בכלי רכב זה גם בכביש, או בשבילי עפר, יש חשיבות רבה לרמת מיגון גבוהה.

דרוג הצרכים והמדדים המשמעותיים לקונה עוד לפני הקניה, יסייעו בבחירת דגם קלנועית המתאים ביותר. בהצלחה!

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים