המדריך לבחירת פרגולה לבית או לעסק

תוכן עניינים

רכישת פרגולות וביצוע השוואת מחירים בתחום זה עלולה להתגלות כמשימה מאתגרת למדי, וכל מי שמחפש מידע אודות התקנת פרגולות לסוגיהן השונים, בוודאי נתקל בעשרות יצרנים שונים או אתרי השוואת מחירים שמבטיחים לו כי הם הזולים ביותר. במדריך זה נתמקד בגורמים החשובים המשפיעים על מחיר הפרגולה ומה צריך לדעת לפני שבוחרים פרגולה לבית או לעסק.

הכלל הבסיסי שעלינו לדעת הוא כי לא כל הפרגולות עשויות מאותם חומרים, וגם גודל הקורות או המסגרת של הפרגולה משתנים לפרגולה אחת לאחרת. החומרים השולטים בשוק הם עץ, אלומיניום ומתכות אחרות (בעיקר ברזל).

פרגולות מעץ הן הזולות ביותר, אך גם אלו שהבלאי שלהן הוא הגדול ביותר והן דורשות טיפול תקופתי על מנת שהעץ לא יירקב או יתפורר. לעומת זאת, פרגולות אלומיניום או מתכת הן עמידות הרבה יותר ולמעשה כמעט ולא דורשות טיפול תקופתי.

כמובן שגם בתוך כל קטגוריה יש יצרנים ואיכויות שונות. לדוגמה, עץ גושני שהוא עץ גדול ומסיבי יותר יהיה מן הסתם גם יקר יותר מקורות עץ סטנדרטיות שעשויות מאלון או מאורן, וכמובן שישנן גם קורות מסיבי עץ שהודבקו אלו לאלו, והן הפשוטות ביותר.

עמודים תומכים, הצללה ותוספות שונות

אלמנטים נוספים שצריך לקחת בחשבון כאשר עומדים לפני רכישה של פרגולות, הם סוגי התמיכה שיש לפרגולה: בין אם על ידי עמודים, שיטת החיבור לקיר (חיבור סמוי, לעומת חיבור עם תושבות או מוטות ברזל) וסוג ההצללה של הפרגולה.

כאשר מדברים על סוג ההצללה, יש מבחר גדול מאוד של אפשרויות, החל מעץ במבוק, דרך קירוי רעפים ועד לסנטף ופוליגול שהם חומרים סינטטיים. כל אלו רלוונטיים בעיקר לפרגולות עץ, וכאשר מדברים על פרגולות מתכת או אלומיניום, ההצללה עצמה בדרך כלל עשויה מבד פלסטי מסוג PVC.

כמו כן, ניתן לבחור תוספות שונות אשר ישפיעו על מחיר הפרגולה בהתאם. בין אם מדובר בהתקנה של עמודים אשר יתמכו בפרגולה, או נורות LED מיוחדות המותקנות בגג הפרגולה.

לכן, הדבר החשוב ביותר הוא לפרק את מחיר הפרגולה לאלמנטים השונים על מנת שיהיה ניתן לזהות מאפיינים מסוימים שמעלים את המחיר של הפרגולה וכמובן לבצע השוואת מחירים מול הצעות אחרות (לדוגמה, כאשר בודקים מחירים של סגירת מרפסת שדורשת לפחות שני עמודים ולעיתים אף הוספה של קירות תומכים).

לסיכום, כאשר ברצונכם להתקין פרגולות, סוככים או מוצרי הצללה אחרים, זכרו את הכללים הבאים :

• הן מחירי הגלם והן מחירי ההתקנה יכולים להשתנות.

• את חומרי הגלם לא חייבים לקנות בהכרח אצל מי שמתקין את הפרגולה.

• הצעות מחיר כוללניות מדי צריכות להיבדק בקפדנות יתרה ובוודאי שלא לסגור על מחיר בטלפון.

• אם אתם לא בטוחים שהפרגולה שהוצעה לכם אכן תענה על כל הדרישות שלכם, בקשו הצעת מחיר נגדית. יש כיום גם תוכנות הדמיה לפרגולות שאפשר להשתמש בהן.

 

אולי יעניין אותך גם:

המדריך המלא לתייר הישראלי בדובאי – נא להתנהג בהתאם

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים