מדריך להוזלת עלויות הדיו

תוכן עניינים

כל מי שיש לו מדפסת, יודע שהעלות ה"אמיתית" שלה היא לא מחיר הרכישה הראשוני, אלא הדיו שנדרש לרכוש חדשות לבקרים.

במקרים של שימוש תדיר במדפסת, הרי שמדובר כאן על סכומי כסף שמגיעים לאלפי שקלים בשנה, אם לא יותר מכך. כתוצאה מכך, ברורה השאיפה לחסוך כמה שניתן בעלויות הדיו. אם גם אתם משתייכים על קבוצת האנשים שרוצים לחסוך אבל לא יודעים כיצד לעשות זאת, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי.

האפשרות הראשונה: השוואת מחירים

תחום הדיו בישראל הוא תחום פתוח לחלוטין, ובו אינספור גורמים הפועלים ומספקים מחסניות דיו וטונרים למדפסות. עקב התחרות הגבוהה הרי שטווח המחירים כאן הוא רחב, כך שחובת הבדיקה מונחת על הצרכנים עצמם. במילים אחרות: השוואת מחירים היא צעד חכם שיכול לחסוך לא מעט כספים בסופו של יום.

היות והמחירים בתחום לא נוטים להיות קבועים אלא משתנים מפעם לפעם, חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולשים לב לשינויים האלה. מה שחשוב עוד יותר הוא לאתר את המבצעים אשר כמעט כל חנות המוכרת דיו או ציוד משרדי אחר עורכת מפעם לפעם. ברוב המקרים ההנחה ניתנת על רכישה של מספר מחסניות דיו או טונרים – למשל, 50% על הפריט השני או ארבעה מוצרים במחיר של שלושה – אך בהחלט ניתן לרכוש מספר מוצרים במקביל בהתחשב בעובדה שאורך החיים שלהם נוטה להיות ארוך יחסית.

קופונים הם מילת מפתח נוספת שצריך לזכור בכל תחום צרכני, וגם בכל הנוגע לרכישה של מוצרי דיו. חברות הפועלות בתחום מציעות מפעם לפעם קופונים שמגלמים בתוכם הנחה משמעותית למחיר הרכישה. אם תנאי הרכישה והאותיות הקטנות מסתדרים להם, הרי שניתן בהחלט לרכוש את הפריטים במחירים המוזלים.

בחירה במוצרים תחליפיים

לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שיש הבדל בין מוצרי הדיו המקוריים, המיוצרים על ידי יצרנית המדפסת או מי מטעמה, לבין מוצרים תחליפיים. כלל האצבע שנכון כמעט בכל תחום צרכני אחר הוא שמוצרים תחליפיים יהיו זולים יותר, כשהפערים עשויים להגיע לכמה עשרות אחוזים – ולכן גם אלפי שקלים בכל שנה.

בלא מעט מקרים, ניתן להתבסס על המוצרים התחליפיים ולקבל הדפסות באיכות גבוהה: לא תמיד האיכות של המוצרים המקוריים, אבל לרוב בפער שממש לא גדול מדי מכך. כמובן שגם סוג ההדפסות הנעשות במדפסות והאיכות הנדרשת מהן צריכים להשפיע על ההחלטה באיזה מוצרים להשתמש.

נקודה חשובה נוספת: עד לפני מספר שנים הדעה הרווחת הייתה ששימוש במוצרים שאינם מקוריים עלול להביא לנזק משמעותי למדפס, ולכן גם מבטלות את האחריות של היצרנית. התמונה כיום מורכבת מכך, כאשר במקרים רבים היצרניות כן מעניקות אחריות לתקלות במדפסות בהן נעשה שימוש במוצרי דיו תחליפיים וזולים יותר – גם אם ברור שתקלה הנובעת באופן ישיר מעצם הבחירה בדיו התחליפי תהיה בחלק הארי של המקרים חסרת כיסוי.

הגדרות ההדפסה והמדפסת

פעמים רבות, הדיו אוזל פשוט מכיוון שהשימוש בו אינו אופטימלי. הדבר עלול להיגרם עקב חוסר ידיעה של המשתמשים לגבי השימוש הנכון במדפסות בכלל ובדיו בפרט. כאשר הגדרות ההדפסה אינן נכונות וכאשר לא מבצעים את פעולות התחזוקה של המדפסת בשוטף – דוגמא הדפסה על ריק אחת לשבוע בתקופות בהן המדפסת לא בשימוש – עלולים להגדיל את הסבירות לכך שיהיה צורך בדיו חדש, או אפילו בתיקון נזק הנגרם למדפסת.

באתרים שונים באינטרנט וגם בהוראות ההפעלה של המדפסות ניתן למצוא דגשים חשובים הנוגעים לשימוש במוצרים, בהתאם לכל סוג של מדפסת, אותן חשוב מאד לשנן ועל פיהן מומלץ לפעול.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים