מהי אנרגיה סולארית?

תוכן עניינים

 

כל פעולה יומיומית שאנחנו מבצעים כמעט מצריכה מאיתנו לעשות שימוש במערכת החשמלית.  מדליקים את האור כמה פעמים בכל יום, מדליקים את המזגן שחם לנו, את החימום שקר לנו, את הדוד שאנחנו רוצים מים חמים ואינספור מכשירי חשמל בבית. בכל שנה צריכת האנרגיה הן בארץ והן ברחבי העולם נמצאת בעלייה מתמדת! הביקוש לאנרגיה עולה כל הזמן. אוכלוסיית העולם גדלה. מקורות האנרגיה המבוססים על מחצבים ודלקים מוגבלים. לכן, האדם חשב על פתרון יעיל.

זה נקרא אנרגיה סולארית

המרכז לאנרגיה סולארית מתמחה במתן פתרונות אנרגיה המתחדש והנפוץ ביותר בעולם. אנרגיה סולארית למעשה יוצרת חשמל באמצעות שדה טכנולוגי שהומצא, נבדק ועבר תהליכי שיפור במאה ה-19. כאשר אור השמש פוגע במודולים, אלו ממירים את אנרגיית השמש לחשמל וכך ניתן לעשות שימוש בחשמל הזה לצרכים ביתיים וגם תעשיתיים. אם החשמל נשאב היישר מהמודולים או מחברת החשמל, ביצועי הכוח של הבית שלכם יישארו זהים לחלוטין.

 

איך אנרגיה סולארית עובדת?

החשמל הישיר שהמודולים מייצרים זורמים אל תוך ממיר המתח. ממיר המתח ממיר את החשמל הישיר לזרם חלופי. למעשה, כמות האנרגיה אשר מגיעה מהשמש היא פי 10,000 מצריכת האנרגיה בשנה אחת. לכן, אין סיבה שלא לנצל את זה לטובתנו וכך לייעל תהליכים אנרגתיים. אם רוצים לסכם מהי אנרגיה סולארית, אפשר פשוט לומר שזוהיא אנרגיה שהמקור שלה הוא מהשמש. קרני השמש פוגעות בלוחות הסולאריים

 

מהם היתרונות של אנרגיה סולארית?

ובכן, היום ברחבי הארץ מקימים כל הזמן מקני אנרגיה סולארית על מפעלים, גגות של לולים ואפילו בתים פרטיים. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית אשר מגיעה ישירות מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. באנרגיה הזו ניתן לעשות שימוש באופן מיידי או לאגור אותה לעתיד. תחשבו כמה אנרגיה אפשר לחסוך וכמה תהליכי זיהום האוויר כתוצאה מפליטת של רעלים בייצור חשמל מופחתים. אור השמש זמין בכל רחבי העולם ומגיע גם לאזורים שלא בהכרח מחוברים לחשמל. כאמור, מדובר באנרגיה נקייה שלא פולטת זיהום לעולם ושומרת עליו. אנרגיה סולארית יכולה להפחית משמעותית את עלויות החשמל השנתיות שלנו.

 

קיימים שני סוגים של אנרגיה סולארית

  1. אנרגיה תרמו סולארית- חימום נוזל לצורך הפעלת מנוע חום המייצר חשמל או עבודה מכנית.
  2. אנרגיה פוטו וולטאית – שימוש בתאים פוטו וולטאים לצורכי המרת אור לאנרגיה חשמלית.

 

מידע ששווה להכיר באופן עקיף

משבר הנפט של שנת 1970 חשף א האופי הבעייתי של הדלקים הפוסיליים בתור מקור אנרגתי לכל העולם. משנה זו המחקר בתחום צובר תאוצה. כיום אך ורק 2% מצריכת האנרגיה מופקת מאנרגיה מתחדשת כלומר אנרגיה סולארית. גם אתם יכולים לברר על תהליך של הקמת קולטים לצורכי אנרגיה סולארית ולייצר לעצמכם לטווח הארוך הכנסה פסיבית. מדובר בהליך יחסית פשוט אותם ניתן לבצע דרך חברות פרטיות או ממשלתיות.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים