דע את זכויותיך: פיצוי על עיכובים וביטולים בטיסות

תוכן עניינים

פיצוי על עיכוב טיסה

בהתאם לחוק שנקרא חוק שירותי תעופה, זכאים הנוסעים לקבל במרבית המקרים – פיצוי מחברת התעופה אם טיסתם מתעכבת יותר מ-8 שעות. גובה הפיצוי נע בין 1,300 ש"ח ל-3,400 ש"ח לנוסע, בהתאם למרחק הטיסה.

פיצויי ביטול טיסה

במקרה של ביטול טיסה, גם הנוסעים זכאים לפיצוי במרבית המקרים, אלא אם כן חברת התעופה הצליחה להוכיח כי הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, כגון: מזג אוויר קיצוני, מצב מלחמה וכו'. בנוסף לפיצוי הכספי, חברות התעופה מחויבות לספק ארוחות ולינה בבית מלון לנוסעים.

זכויות חוקיות

חשוב לנוסעים להיות מודעים לזכויותיהם החוקיות בכל הנוגע לעיכובים וביטולי טיסות. שכן חברות התעופה מחויבות לפצות את הנוסעים במצבים אלו, אך בחלק לא מבוטל מהמקרים הן מסרבות לשלם זאת, ובמקרים כאלה נדרש לנקוט בהליך משפטי.

תביעת פיצויים

נוסעים יכולים להגיש תביעת פיצויים ישירות לחברת התעופה או לבקש סיוע מאת עורך דין תעופה . חשוב לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לתמיכה בטענה.

שדה תעופה

מרחק טיסה ופיצוי

גובה הפיצוי שהנוסעים זכאים לקבל בגין עיכוב או ביטול טיסה נקבע לפי מרחק הטיסה. בטיסות עד 1,500 ק"מ הפיצוי הוא 1,300 ₪. טיסות בין 1,500 ק"מ ל-3,500 ק"מ מביאות לפיצוי של 2,200 ש"ח, בעוד טיסות מעל 3,500 ק"מ יכולות להוביל לפיצוי של 3,400 ש"ח לנוסע.

נסיבות מיוחדות

במקרים מסוימים יתכנו נסיבות מיוחדות העלולות להשפיע על הזכאות לפיצוי. נסיבות אלה יכולות לכלול אירועים יוצאי דופן כמו תנאי מזג אוויר קשים, אי שקט פוליטי או שביתות. הכרחי שהנוסעים יבינו את התנאים הספציפיים שבהם ייתכן שהפיצוי לא יחול.

חיבור טיסה ופיצוי

אם נוסע יחמיץ טיסת המשך עקב איחור או ביטול הטיסה הראשונית, ייתכן שגם הוא יהיה זכאי לפיצוי. חברות תעופה אחראיות להבטיח שהנוסעים יגיעו ליעדם הסופי, והימנעות מכך עלולה לגרום לפיצוי נוסף על אי הנוחות שנגרמה.

מגבלת זמן לתביעת פיצויים

על הנוסעים להיות מודעים לכך שקיימת מגבלת זמן לתביעת פיצוי בגין עיכוב או ביטול טיסה. בישראל תקופת ההתיישנות להגשת תביעה היא שלוש שנים ממועד הטיסה. חשוב לנוסעים לפעול בהקדם כדי להבטיח שיקבלו את הפיצוי המגיע להם.

לסיכום, חיוני שהנוסעים יהיו מודעים לזכויותיהם בכל הנוגע לעיכובים וביטולי טיסות. שכן, על חברות התעופה מוטלת אחריות לפצות את הנוסעים על אי נוחות שנגרמות מנסיבות כאלה, לרבות אספקת ארוחות ולינה, כמו גם פיצוי כספי. 

לכן, כדאי לדעת מתי אתה זכאי לפיצוי וכיצד לתבוע אותו יכול לעשות הבדל משמעותי בחוויית הנסיעה הכוללת שלך. אם הטיסה שלך מבוטלת או מתעכבת יותר מ-8 שעות, ייתכן שתהיה זכאי לקבל פיצוי על ביטול טיסה שנע בין 1,300 ש"ח ל-3,400 ש"ח לנוסע, בהתאם למרחק הטיסה.

כמו כן, חשוב לזכור את מועד הגשת התביעה, אשר בישראל הוא ארבע שנים ממועד הטיסה. פעולה מיידית ופנייה לעזרה של אנשי מקצוע משפטיים במידת הצורך יכולה לעזור להבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך. בסופו של דבר, הבנת הזכויות שלך כנוסע והיותך פעיל בבקשת פיצוי יכולים להשפיע משמעותית על חווית הנסיעה הכוללת שלך. על ידי הישארות מעודכנת ונקיטת הצעדים הדרושים כדי לתבוע פיצוי בעת הצורך, תוכל להגן על עצמך מהעומס הכספי של עיכובים וביטולי טיסות. זכרו, לחברות התעופה יש אחריות כלפי הנוסעים שלהן, וחשוב לתת להם דין וחשבון לכל אי הנוחות שהן עלולות לגרום. תודה שקראת, ונסיעות בטוחות!

 

מאמר זה מהווה פרסומת, ואין באמור בו בכדי להוות ייעוץ משפטי

שדה תעופה
צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים