מדריך לטיפול בפטריות בציפורניים

תוכן עניינים

פטרת ציפורניים  – Onychomycosis מצביעה על זיהום מקומי באזור ציפורני הרגליים ויכולה לעבור אל ציפורני הידיים כעבור מספר שנים. שכיחותה עומדת על כ- 6%-8% מקרב האוכלוסייה הבוגרת. ניתן לזהות את הפטרת על ידי צבען הצהוב של הציפורניים והתפוררותן בחלק החיצוני. הציפורניים הופכות עבות, גסות ולעיתים ניתקות מן האצבעות. הנזק מפטריות הציפורניים איננו אסתטי בלבד אם כי גם בריאותי- הפטריות עלולות לעודד התפתחות של מחלות וזיהומים בעור ואף לחדור אל מערכת הדם. קיימים מספר טיפולים המעלימים את פטרת הציפורניים. סוג הטיפול מותאם לפי מצב הפיטריה מרגע האיבחון.

 מדריך לטיפול בפטריות בציפורניים – מן הקל אל הכבד

ניתן לדרג את סוגי הטיפולים בפטרת הציפורניים "מן הקל אל הכבד" בהתאם למצב הפיטריה:

  • מניעה- הטיפול החשוב ביותר הינו הטיפול המניעתי. שמירה על כף רגל יבשה, גריבת גרביים העשויות 100% כותנה, החלפת גרביים מספר פעמים ביום, שטיפת הרגליים ללא סבון, ייבוש באמצעות מגבת ומריחת קרם טיפולי באופן קבוע לפני כל החלפת גרביים, העדפת סנדלים פתוחות על פני נעליים סגורות, מריחת טלק בנעליים ועל כפות הרגליים, ייבוש כפות הרגליים באופן יסודי (במיוחד בין האצבעות) לאחר כל מקלחת, הימנעות מהליכה ברגליים יחפות במקומות ציבוריים כגון: מקלחות, שירותים, בריכות וכדומה- כל אלה עוזרים למנוע הידבקות בפטריה בציפורניים.
  • טיפול חיצוני- עקירת הציפורן והמסתה יעילים במקרים בהם הפטרייה עדיין לא חדרה אל תוך העור.
  • שיטות טיפול טבעיות- מריחת משחות טבעיות בעלות חומרים נוגדי פטריות, הימנעות ממזון המכיל סוכר ושמרים, שילוב של תמציות פרחים ותוספי מזון וכדומה יכולים לפתור את בעיית פטרת הציפורניים ולמנוע את חזרתה בעתיד.
  • טיפול ללא כדורים- כאשר תופסים את פטרת הציפורניים בשלב מוקדם אפשר לנסות ולטפל בפטרת בעזרת משחות המכילות אוריאה וחומר אנטי פטרייתי בריכוז גבוה או באמצעות שימוש בלק שקוף נוגד פטריות בשם לוסריל. את הלוסריל ניתן להשיג באמצעות מרשם רופא והוא נמצא יעיל נגד רוב סוגי הפטריות הגורמות לפטרת ציפורניים.
  • טיפול בעזרת כדורים- כאשר מצב הפטרייה ברגליים חמור ואף טיפול אינו עוזר עוברים לטיפול באמצעות כדורים נוגדי פטריות. קיימים שני סוגי טיפול עיקריים: הראשון, תרופה בשם  Terbinafine  למיזיל  (Lamisil) המתאימה לטיפול בדרמטופיטים (פטריות הצומחות באזור הקרני של העור ) והשני, תרופה בשם  Itraconazole Sporanox המיועדת גם לטיפול בקנדידה. משך הטיפול יכול לערוך כשבועיים עד ארבעה שבועות או באמצעות נטילת כדור אחד עד שניים ביום למשך 4 חודשים (תלוי בסוג הפטרייה). לטיפול בפטרת באמצעות כדורים אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד אך יחד עם זאת קיימות גם תופעות לוואי כגון פגיעה בתפקודי הכבד ,כאבי בטן ועוד.

פטרת הציפוניים עקשנית ולא נעלמת בקלות אולם אם תתאימו את הטיפול הנכון תוכלו להעלימה אחת ולתמיד.

מידע נוסף: פטריה בציפורניים והקשר לפסוריאזיס

הסרת המפגע באתר fungal.co.il

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים