המדריך שיעזור לכם לצאת מהדיכאון

תוכן עניינים

המציאות מראה שאחוז משמעותי מבין הישראלים עלולים לסבול בשלב זה או אחר של חייהם מדיכאון. בכל פעם שיש תחושת דיכאון, ההרגשה הכללית היא של "סוף העולם": ייאוש, עגמומיות, תחושה שאין פתרון וכן הלאה. כל אלה עלולים להביא למעין מעגל קסמים שרק מחמיר את מימדי הבעיה, ומביא לכך שרבים מהסובלים מהדיכאון לא רואים את האור בקצה המנהרה.החדשות המעט יותר מעודדות הן שמצבים של דיכאון ממש לא צריכים להיות סוף העולם. יש המון דברים שאפשר לעשות כדי לצאת מהדיכאון, או למנוע ממנו לתפוח לממדי ענק.

אל תהיו לבד, שתפו את הסביבה בתחושותיכםהמדריך שיעזור לכם לצאת מהדיכאון - עצות שימושיות למי שמרגיש שקצת קשה לו

לפעמים, מה שאנחנו זקוקים לו כדי לצאת מהדיכאון הוא אדם קרוב שיוכל לסייע לנו – אחד הדברים הגרועים ביותר שאפשר לעשות הוא לנסות ולהתמודד עם הדיכאון באופן עצמאי. למרות תחושת המבוכה האפשרית, כך חשוב לשתף את הסביבה (אנשים שסומכים עליהם: משפחה, חברים וכן הלאה) בתחושה השלילית ובסיבות האפשריות המביאות לה. אותם אנשים יוכלו להגיד לנו כמה מילים טובות שיעודדו אותנו, או אפילו להציע דרכים לשיפור המצב ולפתרון הבעיה.

חברות הטוב של האדם

עוד משהו שאפשר לעשות הוא פשוט לאמץ חיית מחמד. כלב או חתול יכולים לשפר פלאים את ההרגשה האישית שלכם, כאשר הם מעניקים אהבה בכל מצב וללא תנאי. הם גם עשויים לסייע לאנשים שהדיכאון שלהם נובע גם מבדידות, או שבדידות אצלם היא חלק מהתסמינים העיקריים של הבעיה.

יש מי שיכול לעזור – פנו לקבלת סיוע מקצועי

חשוב להזכיר שפעמים רבות העצות האלה, יעילות ככל שייראו, לא יוכלו לסייע באופן בלעדי. הסיבה היא שדיכאון עשוי להצריך טיפול פסיכולוגי צמוד, או אפילו תרופות. השילוב הזה הוא למעשה הכרחי בלא מעט מקרים, כאשר הטיפול המקצועי והתרופות משלימים אחד את השני ומעניקים אופציה לצאת מהמצב תוך פרק זמן קצר יחסית (יחסית, כי אין בתחום הזה פתרונות קסם).
זו הסיבה שאפשר לשקול באופן חיובי פנייה לבעל מקצוע לצורך אבחון ומציאת טיפול מתאים במידת הצורך, ורצוי מוקדם ככל האפשר. דיכאון חמור אינו נוטה להיפתר בכוחות עצמו, וגם עלול להחמיר עם הזמן בהיעדר טיפול מהיר בבעיה.

בדקו את עצמכם: האם אתם שומרים על תזונה נכונה ואורח החיים בריא?

למרות שיש אנשים שסבורים שהסיבות לדיכאון הן נפשיות בעיקרן, עדיין אפשר לשפר את המצב בצורה משמעותית באמצעות מספר שינויים חיוניים בחיים שלנו. זה מתחיל עם הפעילות הגופנית, שהיא חשובה בכל מצב ועבור כל אדם – אבל במידה רבה לאנשים הסובלים מהדיכאון.

למרות ש"קל" לשבת בבית, להתרחק מהסביבה ולהיכנס למרה שחורה, זה הכל חוץ ממומלץ. הסיבה היא שפעילות גופנית מאפשרת לנו לראות עולם, לשפר את מצב הרוח ואת התחושה האישית. כך למשל פעילות גופנית מביאה לשחרור אנדרופינים, המקושרים אצלנו למימד ההנאה, ולכן חשוב להתמיד בה כמה שניתן. אפילו מספר דקות אימון בבית, אחת למספר שעות, יכולות לעשות הבדל גדול בתחושה האישית שלכם.

גם לתזונה יכולה לביות השפעה חיובית אפשרית על מצב הרוח שלנו, באופן ישיר או עקיף. פירות למשל מומלצים מכיוון שהסוכר שבהם תורם להרגעת הגוף, כשהמלצה נוספת היא על מזונות העשירים בתוספי תזונה. יש תוספי תזונה שעשויים להיות יעילים אף הם, מכיוון שהם מכילים מעצם ההגדרה שלהם כמות גדולה של רכיבים חיוניים המסייעים לגוף האדם.

 הומור יכול לצבוע את היום באופטימיות

הומור נחשב לאחת ה"תרופות" הטובות ביותר בהתמודדות עם שורה ארוכה של מצבים נפשיים, או אפילו גופניים – לא תאמינו עד כמה מספר דקות של צחוק יכולות לשפר את ההרגשה האישית שלכם. מומלץ מאד שלא לשקוע בתחושות השליליות, אלא לעשות מה שניתן כדי לצחוק ולהשתחרר קצת: צפייה בקומדיות טלוויזיוניות, בילוי חברתי במופע סטנד אפ ועוד.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

חיים ללא סוכר – איך מתחילים?

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים