מדריך – האם אתם סובלים מנשירת שיער?

תוכן עניינים

אין גבר או אישה שלא נמצאים ברמת סיכון כשזה קשור לנשירת שיער. נשירת שיער היא תופעה שכיחה מאוד בקרב מבוגרים ואצל גברים אף יכולה להתחיל כבר מגיל 18. מלבד גנטיקה, קיימים גורמים רבים שיכולים לגרום לנשירת שיער, לדוגמא: ירידה במצב רוח, דיכאון, מצבי לחץ, תזונה לא נכונה, חוסר איזון הורמונאלי, שימוש בתכשירים לא מתאימים והזנחה כוללת בטיפול השיער. יחד עם זאת חשוב לדעת שלא כל נשירת שיער נכללת בקטגוריה של נשירת שיער בעייתית.

נשירת שיער בקרב נשים לאחר לידה לדוגמא, אחוז גבוה של נשים סובלות מנשירה מוגברת עקב חוסר איזון הורמונאלי, זהו מצב שכיח שדורש כמובן מודעות וטיפול נקודתי אך רוב הסיכויים שמצב זה יפסק לאחר מספר חודשים.

נשירת שיער בגיל הזהב מתרחשת בקרב אחוז נכבד של בני הגילאים המבוגרים ולרוב אינה ניתנת לטיפול.

שימוש מרובה בעזרת מכשירים ליישוב שיער ואיסוף השיער לקוקו צמוד או חוסר אוורור של השערות לאורך זמן יכולים גם הם להוות גורמים לנשירת שיער.

 בדיקת עצמית – האם יש נשירת שיער?

על מנת לבדוק האם נשירת השיער היא רק גחמה תקופתית ואינה בעיה שורשית או גנטית אתם יכולים לערוך כמה בדיקות עצמאיות: לאחר החפיפה, בדקו את כמות השיער שנשארה באמבטיה או במסרק לאחר הסירוק, אם הכמות שנגלת לעינכם היא גדולה מהרגיל וחוזרת על עצמה בתדירות קבועה לאורך זמן כנראה שכדאי ללכת ולהיוועץ עם רופא מומחה.

ניתן גם להעביר את אצבעותיכם בשערכם מכיוון הקרקפת כלפי מטה ולבדוק את כמות השערות שנשארות בידכם. אם כמות זו היא מעל 15 שערות אז כנראה שיש בעיית נשירה שדורשת טיפול יותר מאסיבי. תופעת נשירת שיער בעייתית מקורה בתאים שמתחת לקרקפת ולא בטיפול השיער עצמו.

 מדוע זה קורה?

אצל גברים נשירת השיער נגרמת בעיקר בגלל עלייתו של ההורמון הגברי, הטוסטסטרון, החל מגיל 18. תופעה זו נקראת התקרחות והיא יכולה להתחיל כבר מגיל מוקדם. בהדרגתיות כמות השיער הולכת ומתדלדלת וישנם מצבים שזה  עלול לקחת מספר שנים מועטות עד להתקרחות מוחלטת.

התמודדות עם נשירת שיער

הרבה אנשים אשר סובלים מתופעת נשירה, גברים ונשים כאחד, מתקשים לקבל את המצב כפי שהוא ופונים לייעוץ ומתן פתרונות אפשריים. בעידן הטכנולוגי הרפואי המתקדם של היום ישנו מענה כמעט לכל בעיה של נשירת שיער. ישנם פתרונות שמאפשרים צמיחת שיער מחודשת וישנם פתרונות שמהווים תחליף לשיער שאבד כגון, השתלת שיער. אחד הטיפולים הפופולרים הוא מינוקסידיל – אשר עוצרת את הנשירה ומעודדת צמיחה מחודשת של השיער.

לא משנה באיזה דרך תבחרו לטפל זכרו לבדוק לחקור ולהתייעץ בכל האפשרויות שקיימות היום ולקבל ליווי של מומחה בתחום.

שמירה על הבריאות

מודעות אישית היא לא פחות חשובה מכל טיפול רפואי שיש היום. מודעות אישית הווה אומר דאגו להזין את גופכם במרכיבים תזונתיים נכונים, שימרו על הקרקפת והקפידו להשתמש בתכשירי ניקיון ואסתטיקה מותאמים לסוג השיער ושימו לב כי הם מכילים כמה שפחות רכיבים כימיים.

השתמשו בויטמינים שמחזקים את מקור צמיחת השערה והתאים מתחת לעור הקרקפת, כגון: ויטמין H,B3,B9,D3 כולם תורמים לחיזוק השערה ולמראה שיער בריא ומבריק.

מידע נוסף: טיפולים לנשירת שיער

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

המדריך שיעזור לך ליהנות משפתיים מושלמות באופן טבעי

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים