המדריך המלא לבחירת והתאמת מדרסים

תוכן עניינים

מדרסים הם פריט חובה עבור לא מעט אנשים, כאשר הנתונים מצביעים על כך שכ-50% מהאוכלוסייה תזדקק למדרסים בשלב זה או אחר של חייה. הבחירה של מדרסים היא הכל חוץ מפשוטה, על רקע מגוון רחב של מדרסים שאפשר לבחור מהם, דרגות איכות שונות וגם גורמים מגוונים המספקים את המדרסים בפועל.

גם אתם זקוקים למדרסים, ורוצים לקבל – כיאה לחשיבות שלהם – את ההחלטה הטובה ביותר האפשרית. המדריך הבא מציג עבורכם כמה דגשים חשובים בדרך למציאת המדרס שיתאים לרגל כמו שכפפה מתאימה ליד.

סוגי מדרסים

את המדרסים השונים הנמצאים בשדה המשחק נהוג לחלק למספר קבוצות. הקטגוריה הסטנדרטית ביותר הן מוצרי מדף: מדרסים "מוכנים" שלא מותאמים מראש לרגל, ושניתן למצוא בין היתר בחנויות נעליים או ספורט. מכיוון שהמדרס לא מיועד לרגל הספציפי העבודה שלו עליה היא מוגבלת. נהוג להשתמש במדרסים אלה רק כאשר מדובר בבעיה פשוטה, או כזו המצריכה שימוש במדרס לפרק זמן קצר מאד. כמובן שמדרסים אלה יהיו הזולים ביותר.

התאמת המדרסים עשויה להתבצע במספר דרכים. הסוג הראשון הוא מדרסים שמותאמים לרגל באמצעות סריקה ממוחשבת, עם חיישני לחץ המבצעים סריקה של הרגל ומעבירים את הנתונים לגביה. שיטה אחרת, נפוצה אפילו יותר, היא הטבעה של הרגל עצמה כקופסת ספוג. הרגל יוצרת את הצורה של בקופסה, ומאפשרת להתאים את המדרס בהתאם לטביעה.

בשתי הדרכים האלה נהוג לבצע את ההתאמה כשהאדם עומד, ולא שוכב, מה שעלול להיות בעייתי בחלק מהמקרים: ייתכן למשל שהבעיה יכולה להיות עמידה או יציבה לא נכונה, בעיות שהמדרס עלול "להעלים" או לטשטש. במצב נוסף ניתן לבצע הטבעת ספוג בישיבה, מה שמונע את הבעיות האלה.

הסוג הרביעי הוא מדרס תפקודי, שמתבצע בשכיבה. במצב הזה הגורם המקצועי מכסה את כף הרגל של האדם הנבדק בתחבושות עשויות מגבס, על פי הצורה הספציפית. זוהי שיטה הנחשבת ליעילה להתאמת המדרס, גם אם לא כל מקום המתאים מדרסים אכן מבצע אותה.

החומר כן קובע

פרמטר נוסף שמשמש לאבחנה בין מדרסים הוא חומר הגלם ממנו הם עשויים, שעשוי להשפיע גם על מטרת השימוש במדרסים עצמם. הסוג הנפוץ הראשון מהבחינה הזו מכניס לתמונה גומי או חומרים גמישים אחרים, כשבולמי הזעזועים וסופגי הזיעה כבר מוכנסים לתוכם. מדרסים אלה יתאימו בעיקר לריצות ולאימוני כושר גופני, ולכן הם מכונים גם מדרסי ספורט.

הסוג השני הוא מדרסי שעם, ואוכלוסיית היעד שלו היא די ספציפית: אנשים החולים או נושאים את מחלת הסוכרת (והרי ידוע שהרגל היא אחד האיברים הנפגעים בעיקר מהסוכרת). הסיבה לבחירה בשעם היא שלחולי סוכרת אסור לרוב לדרוך על חומרים פלסטיים או סינטתיים.

מדרס דינמי הוא סוג נפוץ נוסף. חומר הגלם כאן הוא פולימרים, בשכבות שונות. הוא מתאים למכנה משותף די רחב של אנשים, כולל ספורטאים למיניהם.

החשיבות בביקורת תקופתית לצורך החלפת המדרסים

גם אם מדרסים יכולים להיות רכישה למשך שנים ארוכות, לא תמיד זו באמת התמונה. דבר ראשון, בגלל שגם למדרסים עלול להיות בלאי עקב שימוש ממושך או שחיקה. זו הסיבה שחשוב לבצע ביקורות מפעם לפעם, לתקן את המדרסים או אפילו להחליף אותם. דבר שני, הרגל, היציבה וההליכה עשויים להשתנות אף הם מדי פעם, בין אם בעקבות המדרסים ובין אם לא.

המשמעות היא שכשרוכשים מדרס לכן מומלץ מאד לברר כבר בנקודת ההתחלה מהי המדיניות של החברה שמספקת אותם לגבי שינויים לאורך הדרך, תיקונים וכיוצא בזה. אצל חברות שונות התשובות לשאלות אלה עשויות להיות שונות.

להתאמת מדרסים לחצו

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים