מדריך לאירועי פסח בירושלים

תוכן עניינים

כמדי שנה, ייערכו גם השנה במהלך חג הפסח וחופשת הפסח עשרות אירועים, סיורים ופסטיבלים בירושלים, במטרה למשוך אליה את עולי הרגל המודרניים – תיירים מישראל ומרחבי העולם. כדי שלא תלכו לאיבוד בתוך סבך הפעילויות, הנה מדריך קצר לאירועי החג:

פעילויות במוזיאונים
כמיטב המסורת, יפתח מוזיאון ישראל את שעריו לילדים ללא תשלום לאורך כל חג הפסח. גם הילדים וגם ההורים מוזמנים לבלות לא רק באגף הילדים והנוער, אלא גם לסייר בתערוכה הבלעדית המוקדשת לחייו ולמותו של המלך הורדוס, ולבקר בכל תערוכות הקבע במוזיאון. גם מוזיאון מנחם בגין יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום במהלך חול המועד, ובשעות פעילות ארוכות מהרגיל. במוזיאון תתוודעו לחייו ולפועלו של בגין, ותוכלו להצטרף לאחד הסיורים המודרכים במקום. מוזיאון חצר היישוב מזמין את הילדים שבחבורה להכיר את משחקי הילדות של פעם, לשחק במשחקי הרחוב ששיחקו בסמטאות הרובע היהודי, ולהצטרף למרדף אחרי החמץ.

מופעים ופסטיבלים
במרכז המוזיקה בעין כרם ייערכו בסוף השבוע של חג הפסח שני מופעים מיוחדים לפסח – ביום שישי יתקיים המופע "תשוקה ואש במאה ה-20", ובשבת המופע "באהבה" עם אנסמבל מיקסטו ז'אנרה. תיאטרון הקרון יעלה במהלך חול המועד הצגה שונה לילדים מדי יום, ובימים רביעי, חמישי ושישי תועלה גם ההצגה "איפה גברת גבאי", שבה הקהל מוזמן להצטרף לאנסמבל השחקנים בסמטאות שכונת ימין משה. במועדון הצוללת הצהובה ייערכו מדי ערב מופעים שונים, ובראשם "הטיש הגדול" – מופע השירה בציבור המיתולוגי של משה להב.

סיורים רגליים
בין אם אתם מיטיבי לכת או משפחות עם ילדים, במהלך אירועי פסח בירושלים תוכלו להצטרף לסיורים רגליים, בתשלום, שיערכו כמה מהמוסדות המוכרים בעיר באתריה המרכזיים של ירושלים העתיקה והחדשה. המדריכים של יד בן צבי ייקחו אתכם בנתיבי השיירות לירושלים ויגלו לכם סודות מן החומה, מדריכי בית שמואל ירדו איתכם אל מתחת לאדמה ואל המעיין שהעניק לשכונת עין כרם את שמה, והמדריכים של הקרן למורשת הכותל המערבי ייקחו איתכם לסיור פסח בכותל ויצעדו איתכם בכמה מנתיבי החירות שסללה ההיסטוריה בעיר העתיקה.

אירועים לרגל הפסחא
חג הפסח חופף גם השנה לחג הפסחא, שנחגג על ידי מיליוני נוצרים ברחבי העולם, ובאירועים רבים גם בירושלים. סיור מיוחד לעמק המצלבה יוקדש לחיפוש אחר העץ שעל פי המסורת ממנו נעשה הצלב שעליו נצלב ישו. סיור אחר, לאורך סמטאות הרובע היהודי והנוצרי, יגלה לנו מה הקשר בין פסח לפסחא ויחשוף בפנינו את כנסיית הקבר, שבה על פי המסורת הנוצרית נקבר ישו. בכנסיית אוגוסטה ויקטוריה שעל הר הזיתים תתקיים מיסה חגיגית בהשתתפות המקהלה הקאמרית תל אביב ותזמורת הפסטיבלים הירושלמית, ושיאם של האירועים יגיע כמדי שנה עם חגיגת "שבת האור" בכנסיית הקבר. שבת האור מציינת את סופו של שבוע שבמהלכו משחזרים הצליינים את קורותיו של ישו בשבוע האחרון לחייו, עד לצליבתו. נציגי העדות הנוצריות השונות מתקבצים יחדיו בכנסיית הקבר (אירוע נדיר לכשעצמו), ומפיצים את האש, המסמלת את שובו של ישו לתחייה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים