מדריך טיפול בורידים ברגליים

תוכן עניינים

ורידים ברגליים הינה תופעה מטרידה לא רק מן הבחינה האסתטית אלא גם מן הבחינה הרפואית. בעת הופעת הורידים יש לפנות להתייעצות עם רופא אשר ימליץ על המשך הטיפול הנכון. קיימות מספר שיטות טיפול אותן מתאימים לכל אחד לפי הגיל, ההיטוריה הרפואית ותופעות הלוואי של מחלתו.

מדריך טיפול בורידים ברגליים

רוצים להעלים את הורידים? בשיטוף עם אתר ורידים ברגליים להלן האפשרויות העומדות בפניכם:

  •  טיפול באמצעות ניתוח (Stripping)- במהלך הניתוח הנעשה בהרדמה מקומית, מבצעים מספר חתכים לאורך הוריד החולה. דרך החתכים שולפים את הוריד ואת סעיפיו. לשיטת טיפול זו לא מעט ביקורות שליליות הכוללות שיעורי כישלון גבוהים, זמן החלמה ארוך מאוד המלווה בכאבים וקושי בתפקוד. כמו כן עלולים להתרחש סיבוכים כתוצאה מן ההרדמה או הניתוח כגון: זיהומים, פגיעה בעצבים התחושתיים, כאב כרוני וצלקות קבועות. ניתוח זה אינו מתאים למבוגרים מעל גיל 60 או לאנשים בעלי היסטוריה רפואית קשה.
  • טיפול באמצעות לייזר או אנרגיית רדיו- במהלך הטיפול הנעשה תחת הרדמה מקומית מחדירים סיב אופטי לתוך הוריד החולה. הסיב פולט קרן אנרגיה הפועלת כקיטור המרתיח את הוריד וגורם לנזק ובסופו של דבר מביא לסתימת הוריד והיעלמותו. חסרונותיה העיקריים של שיטת טיפול זו הינם חוסר התאמתו לכל סוגי העור וכן תחושת כאב מחום הקיטור. זמן ההחלמה מהיר וניתן לחזור לתפקוד מלא מיד לאחר הטיפול.
  • טיפול באמצעות סקלרוטרפיה מונחית אולטרסאונד- בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית והמדעית בתחום האולטרסאונד ניתן להציע שיטת טיפול אשר מהווה תחליף מצויין לניתוח הפולשני. שיטה זו נקראית סקלרוטרפיה אשר נעזרת במהלך הטיפול במערכת האולטרסאונד. בזמן הטיפול מזריקים לוריד חומר מוקצף ( Polidocanol) הגורם לכיווץ מסיבי של הוריד (לוזוקונסטריקציה) המוביל לדלקת מבוקרת ולאחר מכן להיעלמות הוריד החולה. טיפול זה אינו כרוח בניתוח, הרדמה או כאב, מתאים לכל גיל ולכל מצב בריאותי ומאפשר חזרה מהירה לתפקוד מלא. למידע נוסף – העלמת ורידים
  • גרביים אלסטיות- גרביים המפעילות לחץ על הורידים מעודדות זרימה תקינה של הדם ומונעות התנפחות נוספת של ורידים. קיימים שלושה סוגי גרביים אלסטיות:
  1. גרביונים תומכים- סוג המעניק את רמת הלחץ הנמוכה ביותר באופן עקבי לאורך כל הגרביים.
  2. גרביים בעלות לחץ מדורג- סוג זה של גרביים מפעיל לחץ ברמה בינונית.
  3. גרביים בעלות לחץ גבוה- גרביים אלו נמכרות רק בעזרת מרשם רפואי ומותאמות באופן אישי למטופל.

לאחר הטיפול

בעקבות הטיפולים מורגשת ירידה מיידית בלחץ שהופעל על הרגל, ניכרת ירידה בנפיחות הרגל ושיפור משמעותי בתחושת הכאב. לאחר הטיפול חובשים את רגלו של המטופל בתחבושת אלסטית והוא נשאר להשגחה כחצי שעה שבסופה הוא נבדק שוב. במידה והוא מסוגל ללכת ומצבו הבריאותי תקין הוא משוחרר לביתו. ברוב המקרים אין צורך להמשך טיפול ביתי חוץ מאשר גריבת גרביים אלסטיות למשך החודש הקרוב והימנעות מחשיפת הרגליים לשמש. מידע נוסף: על ורידים ברגליים וטיפולים

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים