מדריך בחירת מכשיר שמיעה

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, מכשירי השמיעה הפכו לנפוצים יותר ויותר. לא עוד מכשיר מיושן אשר מאפיין רק קשישים, אלא פריט המתאים כמעט לכל אחד- ויש שיאמרו אפילו אופנתי.

 אם שמיעתך נפגעה, וברור כי אתה זקוק למכשיר מסוג זה. אין דאגה: אתה לא לבד. העובדות מראות כי אחד מכל שלושה אנשים בעשור הרביעי של חייהם סובל מבעיית שמיעה. האוזניות, המוזיקה ואורח החיים הרעשני של העידן המודרני מביא לכך שגם לא מעט צעירים סובלים מפגיעה בשמיעה. אז איך בוחרים מכשיר שמיעה המתאים לכם ביותר?

הכול מתחיל בבדיקה

כאשר ישנו חשד סביר להניח כי שמיעתו של אדם נפגעה, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, הצעד הראשון שעליו לבצע הוא בדיקת שמיעה – אצל מכון המתמחה בכך או לחילופין רופא אף אוזן גרון.

אם תוצאות הבדיקה יראו כי יש טונים אשר לא נשמעים על ידי האוזן, או לחילופין שטווח התדרים שלה מצומצם, תיבדק האפשרות להתאים לנבדק מכשיר שמיעה, וכן את הסוגים המתאימים לו.

מכשיר שמיעה המתאים לצרכי הרוכש

בעיית שמיעה אחד אינה דומה לרעותה, וכך גם הפתרונות. קיימת היום הבחנה בין שני סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה: סוג המכשיר הראשון, האנלוגי, פשוט מגביר את התדרים שקולטת האוזן מהסביבה.

הסוג השני – מכשיר שמיעה דיגיטלי, כבר עושה עיבוד מתוחכם ביותר שלהם (באמצעות מחשב מובנה), מגביר את מה שצריך להגביר ומפחית את הרעשים. לכן, הוא אידיאלי לטיפול בבעיות שמיעה חמורות יותר.

גילו של האדם, מבנה האוזן שלו ומגבלותיו הפיזיות הם רק חלק מהגורמים עליהם יש לשים את הדעת גם כן.

מה באשר לגודל?

מכשירי שמיעה כיום מגיעים במגוון צבעים, צורות וגדלים. בהתאם לכך, הרי שישנם מיקומים שונים בהם המכשירים מושמים: בתוך האפרכסת של האוזן, מאחוריה, בתעלת האוזן ועוד.

כמובן שפה תילקח בחשבון גם כן חומרת הבעיה, אבל גם נוחיותו של בעל המכשיר. אחרי הכול, מכשיר אשר לא מרגיש "טבעי" ייפגע בהתנהלות היום יומית של כל אחד.

אוזן אחת, או שניים?

בהרבה מקרים, רק אוזן אחת היא שנפגעת, בעוד תפקודה של השנייה תקין, במידה זו או אחרת. הדבר מעלה מיד תהייה חשובה: האם לרכוש מכשיר עבור האוזן הפגומה בלבד, או שמא עבור שתיהן?

מרבית המומחים יצדדו דווקא באפשרות השנייה. כך, האיזון בין רמת השמיעה בשתי האוזניים, כאשר רמת ההגברה של מכשיר השמיעה מוגדרת בראש, יאפשר שמיעה חלקה וטבעית.

חשוב ביותר: תקופת ניסיון

התאמה של מכשיר שמיעה לאוזן ולאורח החיים של האדם אינה דבר ברור. ייתכן מאד כי לאחר הרכישה ישתכנע האחרון כי טעה בבחירה. בדיוק למקרים האלה, מכשירי שמיעה רבים מגיעים לתקופת ניסיון, הנמשכת בדרך כלל כ-30 יום.

במידה ועד לפרק זמן זה האוזן לא התרגלה למכשיר, או לחילופין מחליט הרוכש כי המכשיר אינו מאפשר לו להתנהל בנוחות, ניתן להחליפו במהלך תקופת הניסיון.

מכשיר שמיעה בחינם?

מכשיר שמיעה אינו מוצר זול ורבים, במיוחד קשישים, נמנעים מרכישת מכשיר מסיבות כלכליות. לאחרונה אושר מימון מכשירים באמצעות קופות החולים. להרחבה בנושא זה – מכשיר שמיעה במימון קופת חולים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תעסוקה לבני גיל הזהב – המדריך השלם שיעזור לכם למצוא עבודה!

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים