יתרונותיה של בנייה טרומית 

תוכן עניינים

מה הסיבה לכך שקיימת דעה קדומה על בנייה טרומית? כיצד לוחות צמנטבורד מתקשרים לכך? לצד רבים המבינים כי לבנייה טרומית מספר יתרונות רב, התמונה בישראל שונה והרי היא.

הבנייה הטרומית סובלת מיחס לא ראוי ואף מלעג וזלזול ללא שום סיבה הגיונית. מהנדסים ואדריכלים מעדיפים שיטה זו עקב יתרונותיה. קבלנים רבים אף החלו לאמץ שיטה זו בגלל חיסכון הזמן של הבנייה. לאותם הקבלנים החיסכון בזמן הוא קריטי, שכן הוא חוסך להם בעלויות רבות. שיטות הבנייה הטרומית שהיו נהוגות בעבר אינן נהוגות יותר כיום. שיכונים רבים נבנו בעזרת שיטה זו בתקופת קום המדינה, ומאז התפתחה סטיגמה ביחס לשיטה זו. אולם, חשוב להבהיר ולהבחין: כיום, מדובר בשיטה השכיחה ביותר לבניית מגדלי יוקרה. סוג בנייה זה מתאפיין גם בחומרים ייחודיים כמו לוחות צמנטבורד עליהם נרחיב בהמשך כתבה זו.

 

דוגמאות ליתרונות שונים של בנייה טרומית

תהליכי בנייה עולים הרבה כסף לקבלנים. למעשה, כל תהליך בנייה כרוך בהשקעת משאבים רבים בתהליכים הכוללים את שעות עבודת הפועלים, עבודות חוזרות, הריסה ובנייה מחדש, החלפת צוותים וכדומה. כפי שניתן להבין, שיטת הבנייה הטרומית חוסכת בזמן וזמן, כידוע, שווה כסף. בנוסף לכך השיטה מעניקה סדר וארגון רב באתר הבנייה. שיטת בנייה זו מאפשרת לשמור על אתר הבנייה מסודר ובעיקר מתוכנן ומוקפד. בכל זמן עבודת השלד מתקצר משמעותית. יתרון משמעותי נוסף הוא אי תלות ביצרנים החיצוניים. שימוש בחומרים מוכנים כגון לוחות צמנטבורד ועוד.

 

לוחות צמנטבורד

רבים מן אנשי התעשייה בוחרים להשתמש בלוחות צמנטבורד. לוחות מסוג זה אינם בדיוק לוחות גבס. מדובר בלוחות מוכנים, המגיעים בצבעים שונים. מדובר למעשה בתערובת מתוכננת של חומרים הכוללים חול, מלט, מינרלים וסיבי זכוכית. את כלל החומרים הללו מערבבים במפעל ודוחסים אותם ללוחות בגדלים שונים. ללוחות מסוג זה ישנם יתרונות רבים. אפשר לומר, כי בארץ אנחנו מאחרים בכל הקשור לשימוש בהם. יתרון ראשון מתקשר לבנייה הטרומית, וזה משום שהלוחות מגיעים מראש. עמידותם בפני לחות ועובש היא יתרון מרכזי נוסף. כמובן שמספר השימושים האפשריים של לוחות אלה הוא רב במיוחד. יש כל כך הרבה שימושים שניתן לבצע עם לוחות צמנטבורד, אשר איננו יכולים לדמיין בכלל. לכן, קבלנים רבים בוחרים להשתמש בהם בזכות יתרונות אלו ורבים אחרים.

קיימת הבנה כי לוחות צמנטבורד ובנייה טרומית קשורים קשר עז בתכונות שלהם. כפי שנבחר לבצע בנייה טרומית בזכות יתרונות שיטה זו, נבחר לבצע שימוש גם בלוחות אלו. למרות הסטיגמה הרבה שיש לבנייה טרומית אנחנו מבינים שמדובר במיתוס. מיתוס זה הוא מיתוס ישן שקשור לעניין הבנייה בשיכונים, מה שאינו רלוונטי היום כי מדובר בשיטה מחודשת ואיכותית יותר מבעבר. אז כפי שאתם יכולים לראות, לא כל סטיגמה היא נכונה. שימוש בלוחות צמנטבורד ובשיטת הבנייה הטרומית הם המילה האחרונה בתחום, לכן – אל תישארו מאחור. השאירו את הסטיגמות מאחוריכם, ופנו דרך לסוג הבנייה הזה, אשר יש לו יתרונות רבים ומשמעותיים.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים