מדריך יישור שיניים למבוגרים

תוכן עניינים

שיחה עם ד"ר ספי פורת, רופא שיניים העוסק ברפואת שיניים אסתטית, על שיטות מתקדמות ואפקטיביות ליישור שיניים למבוגרים.

שאלה: ביצעתי יישור שיניים עם "פלטה" כשהייתי ילדה אבל עם השנים, השיניים חזרו להיות עקומות. אני כבר לא ילדה ואני מאוד רוצה לבצע יישור שיניים אך אני מאוד חוששת משיטות יישור שיניים שיפגעו במראה החיוך שלי.

האם זה נכון שקיימות שיטות יישור שיניים שמתאימות למבוגרים ואפילו כמעט ולא מבחינים בהם?

ד"ר ספי פורת: בהחלט. יש הרבה אנשים שכבר עברו את גיל העשרה ועדיין רוצים לשפר את מראה החיוך שלהם בגלל שהם נולדו עם שיניים עקומות או רווחים או צפיפות או בגלל שהם עברו כשהם היו נערים או נערות יישור שיניים קלאסי ועם הזמן השיניים חזרו למקום המקורי שלהם לפני היישור.

כיום יש שיטות מדהימות ליישור שיניים שהן בלתי נראות לחלוטין, אצלנו במרפאה אנחנו מרבים להשתמש בשיטה שנקראת אינויזליין (Invisalign), הנעזרת בקשתיות שקופות שבניגוד לקוביות המסורתיות שמדביקים על השיניים, מדובר בפלטות שקופות שמולבשות על השיניים כמו כפפה. כל שבועיים אנחנו מחליפים פלטה, או כמו שאנחנו קוראים לזה קשתית, וכל קשתית מזיזה את השיניים עוד קצת ועוד קצת עד שאנחנו מגיעים למצב הרצוי שלהם.

שאלה: האם יישור השיניים למבוגרים הוא רק עבור שיניים בולטות ועקומות או גם עבור רווחים בשיניים?

ד"ר ספי פורת: כעיקרון, יישור שיניים אפשר להתחיל בכל גיל, ופרט למקרים מיוחדים ניתן כמעט בכל המקרים להכניס שיניים בולטות, ליישר שיניים עקומות ולסגור רווחים בשיניים אצל מבוגרים בדיוק כמו אצל צעירים. לרשות רופא השיניים קיימות מגוון שיטות טיפול ליישור שיניים – בשיטה הקלאסית עם סמכים – "קוביות" או "גשר" המודבק על פני השיניים, או בשיטה בלתי נראית בעזרת גשר המודבק בצד האחורי של השיניים – שיטת טיפול הקרויה יישור שיניים לינגואלי. גם בשיטת אינויזליין עליה דיברנו – שיטת יישור שיניים בלתי נראית עם הקשתיות השקופות ניתן לעשות את מרבית הפעולות האלה. הרופא מתאים למתרפא את שיטת הטיפול המתאימה לו וכמו שציינו אפשר בכל השיטות האלו גם לסגור רווחים, גם לפתור בעיה של שיניים צפופות, גם ליישר שיניים בולטות וגם ליישר שיניים מסובבות.

אנחנו יכולים לעשות היום כמעט את כל הפעולות ולהזיז שיניים לכל הכיוונים שאנחנו רוצים כדי להביא את השיניים למקום רצוי ולהגיע לחיוך ישר ויפה.

שאלה לסיום: כמה זמן בממוצע לוקח תהליך יישור שיניים כזה?

ד"ר ספי פורת: זה תלוי במקרה, תלוי במורכבות המקרה. בגדול, בממוצע יישור שיניים נמשך בסדר גודל של שנה-שנה וחצי. במקרים יותר מורכבים אפשר להגיע אפילו לשנתיים. את המקרים הקלים לפעמים אנחנו פותרים במספר חודשיים עד חצי שנה בלבד.

מבוסס על ראיון שבוצע ע"י אתר אסקימו

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים