יועץ בטיחות להיתר בנייה

תוכן עניינים

בכל פרויקט בניה בו יש צורך לקבל היתר יש גם צורך בשירותיו של יועץ בטיחות לתחום היתרי הבניה. הצורך ביועץ מגוון, שכן מדובר על בנייני מגורים, מוסדות ממשלתיים, מוסדות חינוך ובתים פרטיים, ומכאן שהידע של יועץ הבטיחות נרחב במיוחד. מה תפקידו, כמה הוא עולה ואיך נדע שיועץ הבטיחות שבחרנו מקצועי? הכתבה הזו תעשה לך סדר.

 

מי זקוק לשירות של יועץ בטיחות להיתרי בניה?

כל מבנה שזקוק להיתר בניה זקוק גם לשירות של יועץ הבטיחות להיתר בניה. כיום כמעט כל תוספת וכל מבנה מחייבים היתר, לכן שירותי יועץ הבטיחות נדרשים כאשר מוסדות חינוך מתבקשים להגיש סקרי סיכונים ובדיקות בטיחות, כאשר עסקים נמצאים בהליך של קבלת רישיון עסק, כאשר בנייני מגורים מעוניינים לקבל טופס אכלוס ועוד.

 

תפקיד יועץ הבטיחות

אין ספק שבכל תחומי החיים אנו חייבים לנקוט משנה זהירות בבניה, בלימודים, בפנאי, בספורט ובמגורים הפרטיים. הבטיחות חיונית כדי להציל חיים, פשוטו כמשמעו, תפקידו של יועץ בטיחות תמיד יהיה תלוי במיקום אותו הוא מלווה, בתנאיו ובצרכיו. תפקיד יועץ הבטיחות הוא לערוך סקרי סיכונים, לבצע בדיקות תקופתיות וללוות פרויקטים בתחום הבניה לקבלת היתר על פי חוק התכנון והבניה ותוך חתירה מתמדת למניעת אסונות.

 

כמה השירות עולה?

בהתחשב בעלויות הבנייה הכלליות ובהסתכלות העתידית על מניעת אסונות ותקלות, מחיר ייעוץ בטיחות נחשב לזול יחסית. המחיר יעמוד על בין כמה עלפי שקלים עד לכמה עשרות אלפי שקלים, הכול תלוי בגודל הפרויקט ובצורך הספציפי אליו הוזמן היועץ. מומלץ לא לזלזל ולשכור שירות של יועץ מקצועי ובעל ניסיון רחב בסוגי מבנים שונים, וזאת כדי להבטיח את קבלת ההיתר אך לא פחות חשוב מכך – את בטיחות השימוש במבנה לאורך שנים.

 

מה צריך לחפש ביועץ הבטיחות?

הבחירה ביועץ הבטיחות המנוסה תהווה לעיתים את ההבדל בין קבלת היתר או אי קבלתו, או חלילה את מניעת האסון הבא. זהו אולי אחד התחומים בהם אין לזלזל שכן מדובר על חייהם של האנשים שנמצאים במבנה ובסביבתו, כמו גם הרכוש הרב שנמצא בו. יש לבחור ביועץ בעל ניסיון ענף בסוגי מבנים שונים, אך בוודאי בסוג המבנה הספציפי עמו עובדים.

יועץ בטיחות בעל ניסיון ומקצועיות ידע לתת מענה למבנים אך גם לאירועים המוניים, הוא ידע לבצע סקרי סיכונים, בדיקות לבטיחות אש, בטיחות לבריכות שחייה, למוסדות חינוך, למפעלים מסוגים שונים, לעסקים, לרישיונות עסק והיתרי בניה ועוד.

לסיכום, בכל מצב בו יש צורך בקבלת היתר בניה יש צורך ביועץ בטיחות בתחום היתרי הבניה. עליו להיות בעל מקצוע עם ידע נרחב וניסיון שיבואו לידי ביטוי בהיכרות מעמיקה עם כל התחומים הנלווים לקבלת ההיתר. מיומנותו צריכה להיות ללא דופי, תוך שאיפה מתמדת למצוינות ולבטיחות שנמצאת בראש סדר העדיפות.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים