טיפול טבעי ביובש בעיניים

תוכן עניינים

יובש בעיניים היא תופעה מוכרת שרבים באוכלוסיה סובלים ממנה, אם כי לרוב נשים סובלות ממנה יותר מגברים. התחושה היא של "חול בעיניים" ורבים מגיבים לכך בשפשוף נמרץ של העין, מה שמביא להחמרה במצב העין הפגועה בלאו הכי. עם זאת, מדובר בתסמונת מוכרת וידועה, שניתן ואף רצוי לטפל בה. הכירו את הטיפול הטבעי, המבוסס על עקרונות רפואת העיניים הסינית, ללא מעורבות של חומרים כימיים או תרופות קונבנציונאליות.

מה גורם ליובש בעיניים

תחושת היובש בעין נובעת מפעילות לא תקינה של מנגנון הדמעות בעיניים. היובש נגרם כאשר לא מיוצרות מספיק דמעות, או שתכולתן אינה נכונה. גם פעילות לא טובה של העפעפיים, האחראיות על פיזור הדמעות בעיניים, יכולה לגרום ליובש בעיניים.

ככלל, לדמעות שלוש שכבות, כשהחיצונית שבהן היא שומנית ומצפה את העין. במצב של יובש בעיניים, נעלמת השכבה השומנית ולא מספקת לקרנית שבעין את ההגנה הנדרשת. המחסור בדמעות, ובעיקר המחסור בדמעות לא איכותיות, כלומר ללא שומן, גורם להרגשת היובש בעיניים.

ליובש בעיניים יכולים להיות מספר גורמים:

  • אלרגיה המייבשת את נוזלי העין
  • שימוש תכוף בעדשות מגע. כמחצית מהמרכיבים עדשות מגע סובלים מיובש בעיניים
  • שינויים הורמונאליים (ראו פירוט למטה ב"יובש בעיניים בהריון")
  • ישיבה ממושכת מול מסך מחשב או טלוויזיה
  • מחלות אחרות, כמו סוכרת
  • עישון

סובלים מיובש בעיניים? יש פתרון, טיפול בשיטה טבעית ליובש בעיניים באמצעות רפואה סינית הוכח כיעיל לשיפור הסימפטומים של המחלה. היכנסו לאתר המרפאה של איתי שרף www.itaysharf.com למידע נוסף.

יובש בעיניים בהריון

כאמור, ככלל נשים רגישות יותר ליובש בעיניים מגברים, ובפרט בהריון. השינויים ההורמונאליים שעובר הגוף בהריון פוגעים בהורמון האחראי על ייצור הדמעות, וכתוצאה מכך מתפתח באופן זמני היובש בעיניים. מסיבה זו, גם נטילת גלולות נגד הריון גורמת ליובש האמור, כשגם נשים בגיל המעבר חשות זאת.

תסמינים בעת יובש בעיניים

יובש בעיניים היא תסמונת מוכרת וידועה, בעיקר בקרב בני 40 ומעלה. התחושה היא של עיניים כואבות, מגורות, אדומות ורגישות לאור. רבים דיווחו על תחושה של "חול בעיניים", או של גוף זר בעין, ולעתים אף על טשטוש בראייה.

על פי רוב, הסימנים של יובש בעיניים יופיעו בשתי העיניים. למרות שמקור היובש בעיניים הוא במחסור בדמעות, לעתים אחד התסמינים של יובש בעיניים הוא דווקא עודף בדמעות, כיוון שהגוף מנסה לפצות על המחסור. אך למרבה הצער, אלה דמעות סרק, שהרכבן מימי ולא שומני מספיק כדי להחזיר לעין את הלחות וההגנה החסרה לה.

מבחן שירמר

מבחן זה בודק את כמות הדמעות שהעיניים של המטופל מסוגלות להגיר. מניחים סרט מיוחד מתחת לעיניים, המטופל עוצם את עיניו ולאחר כמה דקות בודקים את מידת הרטיבות של הסרט. כך ניתן לקבוע האם העין מגירה מספיק דמעות.

תרופות סבתא ליובש בעיניים

  • קומפרסים חמים. סבתא לא טעתה כשציוותה להניח שקיק תה על העיניים. מה שעשוי לעשות את ההבדל בפעולה כזו היא החום של התיון: לעתים, השומן לא מגיע לקרנית בגלל חסימה כלשהי. החום של שקיק התה ממיס את השומן, החסימה מתפרקת והעין שבה לקבל את ההגנה המבורכת. העניין הוא שתה שחור רגיל מכיל כמות רבה של קפאין, המזיק לעין ולבריאות בכלל. לכן, העדיפו תה צמחים או פשוט מים חמימים ומרגיעים.
  • די לשפשף את העין! למרות שמגרד, צריך להניח לעין להחלים, ושפשוף וגירוד רק יגבירו את הגירוי. נסו במקום זאת עיסוי עדין של העין, על מנת לנסות ולהסדיר את זרימת הדם אליהן. מכשיר אדים. מכשיר זה מחזיר את הלחות לאוויר, ובכך מקל גם על העין הדואבת, שחשופה יותר מקודם לאוויר שבחוץ.
  • משקפיים http://rxcare.net/gener..rice/. אם האוויר יבש, הרכיבו משקפיים שיגנו על העיניים.
  • אל תעשו: אם אתם מרכיבים עדשות מגע, קחו הפסקה קלה מהן. כבו את הטלוויזיה. התרחקו קצת ממסך המחשב. לפחות עד שמצב העיניים ישתפר.

טיפול טבעי ביובש בעיניים

רפואת העיניים הסינית רואה ביובש בעיניים סימפטום לחוסר איזון כללי בגוף. לכן, הטיפול לא מתמקד אך ורק בעיניים, אלא יוצא מהן למקומות נוספים בגוף. מטפל ברפואת עיניים סינית יערוך בדיקה מקיפה ותשאול רחב לגבי מצב המטופל, וכך יבחר את הכלים לטיפול.

דיקור. דיקור סיני יסייע בהחזרת האיזון הכללי לגוף, בהסדרת זרימת הדם לעיניים ובהרגעת האדמומיות, הגירוד והכאב. הדיקור משמש כ"עזרה ראשונה" להקלה מיידית, ופותח את הפתח להמשך הטיפול.

צמחי מרפא. מסייעים בהחזרת הלחות לעיניים, מקררים ומרגיעים את המקום הנגוע – במקרה זה העיניים והעפעפיים.

תזונה. תוספי תזונה יכולים לעשות את ההבדל עבור המטופל, להעלים את הכאב ואת תחושת ה"חול בעיניים" או העצם הזר בהן, שרבים מהסובלים מיובש בעיניים מתלוננים עליהן.

מחקרים כבר קבעו כי נטילת אומגה 3 יעילה נגד יובש בעיניים. אומגה 3 היא חומצת שומן שגוף האדם אינו מייצר אותה ועל כן יש לצרוך אותה דרך התזונה.

בנוסף, ויטמין D, ויטמין C, בטא-קרוטן ומינרלים כמו אבץ וסלניום יכולים לעזור ולשפר את מצב היובש בעיניים.

לאחר בדיקה מקיפה, מטפל ברפואת העיניים הסינית יקבל תמונה ברורה לגבי התזונה הנדרשת בהתאם למצבו של כל מטופל.

המרפאה של איתי שרף מציעה סדרת טיפולים מותאמת אישית למצבכם וללוח הזמנים שלכם, לשיפור הסימפטומים השונים של יובש בעין (גרד, יובש, צריבה וכו') ולהשבת חייכם למסלול תקין. הטיפול בעל סיכויי הצלחה גבוהים ומוכח מחקרית. 

 

אולי יעניין אותך:

רוצים להסיר משקפיים? 5 פעולות שיש לבצע לפני שבוחרים מרפאה להסרת משקפיים

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים