התפתחות הדיור בשדרות והאזור – מה חשוב לדעת? 

תוכן עניינים

הריבית שעלתה גורמת ללא מעט אנשים לחפש אחר פתרונות אחרים מחוץ למרכז הארץ בתחום הדיור ורבים מהם לוטשים עיניים דווקא לאזור העוטף שנחשב לאחד האיכותיים בארץ כולה. רבים מתושבי העוטף ושדרות מעוניינים להישאר לגור באזור, ורבים מהם הופתעו לגלות לאחרונה שהריבית השפיעה גם על מחירי הדיור במקום. כיצד הריבית משפיעה על מחירי הדיור בדרום ומה יש לעשות כדי להבטיח עסקה משתלמת גם בתקופה כזו? כדאי להמשיך לקרוא. 

עליות המחירים כתוצאה מהריבית – מה בדיוק קרה כאן? 

בחודשים האחרונים בנק ישראל העלה את הריבית פעמיים לשיעור הגבוה ביותר מזה 20 שנה. אמנם רבים לא יבינו זאת מנקודת מבטם, אך המטרה העיקרית בהעלאת הריבית הנה למתן את עליית המחירים על ידי יצירת תחרות. כשהריבית עולה אנחנו צורכים פחות, כשאנחנו צורכים פחות מתקיימת ירידת מחירים אותה אנו לא רואים מיד, אך היא מתרחשת בסופו של דבר ומסייעת למדינה לא להיכנס למיתון. בנק ישראל הוא זה שקובע את הריבית, והיא זו שמשפיעה וקובעת את הבסיס לכל הריביות האחרות שאנחנו מכירים, ומכאן גם הריבית על המשכנתאות. 

המחירים עולים בכל מקום

אחד השווקים שמושפע באופן ישיר מהריבית הגבוהה הוא שוק הפיננסים, ובו שוק המשכנתאות, דבר שמוביל לעלייה בהחזר המשכנתאות. מי שמבקש כיום לקחת משכנתא מגלה עד מהרה כי ישנה עלייה באחוז ההלוואה, מי שכבר מחזיר הלוואה מגלה שאחוז ההחזר החודשי גדל. כאשר הריבית עולה, היא עולה בכל מקום, אך עדיין ישנן דרכים להוזיל עלויות, ובדרך כלל זה יקרה על ידי מציאת מקומות דיור איכותיים בפריפריה, ובמובן הזה אזור העוטף ושדרות עדיין נהנה ממחירי נדל"ן נמוכים ביחס לשאר הארץ, זאת למרות שהוא נחשב לאיכותי במיוחד למגורים ואף להשקעה. 

מה יכול לסייע לבצע את העסקה? 

עסקאות נדל"ן בעידן של היום מומלץ לבצע בליווי של עורך דין. מדובר על העסקה המשמעותית ביותר שאנשים מבצעים בחייהם, במסגרתה עורך דין נדל"ן יכול לסייע לבחון אספקטים רבים שיסייעו לבחון האם הנכס שנרכש משתלם הן מבחינת העסקה עצמה מול הבנק והן מבחינת ההשקעה בנכס עצמו. 

תפקידו של עורך דין הנדל"ן ברכישת הדירה

תפקידו של עורך דין הנדל"ן מגוון וכולל בדיקות רבות להן משמעות והשפעה ישירה על הרוכשים בהמשך הדרך, הן מבחינת הזכויות עצמן על הדירה והן מבחינת איכות החיים בנכס. 

עורך הדין בוחן בשלב הראשון את בעלי הזכויות בדירה, את נסח הטאבו המעודכן ואת הבעלות עליה. הוא בוחן האם יש הערות אזהרה, האם יש תיקי הוצאה לפועל או שעבודים שונים על הדירה בהווה או בעבר, הוא בוחן את היתר הבנייה והאם הדירה עומדת בהיתר. הוא בוחן מה מצב התכנון סביב הנכס – האם מתוכננת בסביבה בנייה שיכולה להפריע לאיכות החיים בה, האם יש קרוב אליה מקור כל שהוא של רעש או בעיית איכות סביבה, האם הדירה עצמה נטולת פגמים וכמובן שבשבלים המתקדמים הוא בוחן מה יהיו סך כל התשלומים עבור הדירה, כולל מיסים, היטלים ותשלומים לרשויות השונות. 

בסופו של דבר, עורך הדין אמור לכסות כל אספקט אפשרי שיכול לפגום באיכות הרכישה, ולוודא שהעסקה המתקיימת הנה איכותית, מטיבה ומשתלמת עבור הלקוחות שלו. 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים