התמכרות להימורים: כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

יש דברים בחיים שהיינו עושים הכול בשביל לשלוט בהם – אבל אנחנו פשוט לא מסוגלים. כאשר חוסר השליטה העצמית שלנו בתחומים מסוימים כמו קניות, אכילה, צריכת סמים או אלכוהול מפריע לנו לנהל אורח חיים רגיל אז אפשר לומר שאנחנו סובלים מהתמכרות. בדיוק כמו ההתמכרויות שציינו קודם גם התמכרות להימורים היא הרגל רע, שיכול להרוס לאנשים את החיים. בישראל הימורים הם דבר לא חוקי – חוץ מההימורים שנעשים על ידי חברת הפיס. אנשים רבים מתמכרים להימורים על ספורט דרך הפיס או הימורים על לוטו וכרטיסי מזל (או להימורים לא חוקיים) ובגלל חוסר היכולת שלהם לשלוט ולהשתלט על ההימורים הם מאבדים הכול.

מה זה בעצם התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים היא הרגל בו אנשים מוציאים את כל הכסף שלהם מתוך אמונה או תקווה או דחף שהם יזכו בהימור או יצדקו בו ואז יכפילו או ישלשו את הרווח שלהם. התמכרות להימורים כמו כל התמכרות אחרת היא בעלת בסיס רגשי והיא מהווה דבר הרסני מאוד. מי שמכור להימורים ייקח הלוואות מכל מי שהוא מכיר, הוא ייקח הלוואות בשוק האפור וימכור את כל הרכוש שלו רק בשביל שהוא יוכל לממן את ההימור הבא.

איך אפשר להיגמל מהימורים?

גמילה מהתמכרות להימורים היא דבר שקשה מאוד לעשות אותו לבד. כאשר אנחנו רוצים להיגמל מהימורים אנחנו חייבים ללכת למסגרת של מוסד גמילה מהימורים. במוסד מסוג זה שהוא מוסד גמילה לכל דבר כמו מוסד גמילה מסמים נלמד איך לקחת בחזרה את השליטה על החיים שלנו ואיך לווסת את הדחף שלנו להמר – כך שנוכל לשלוט בו במקום שהוא ישלוט בנו. כל גמילה מכל התמכרות היא תהליך קשה שיש בו הרבה עליות ומורדות וחשוב לא לוותר עליה גם כאשר קשה.

על התמכרויות כהפרעות נפשיות – איך מתמודדים עם זה?

כל התמכרות וגם התמכרות להימורים היא הפרעה נפשית לכל דבר ועניין. לעיתים ניתן למצוא הקבלות מסוימות בין למשל התנהגות אובססיבית ובין התמכרות להימורים. הבסיס של ההתמכרות תמיד יהיה חסך או חוסר רגשי שהמכור רוצה למלא על ידי הריגוש שההימורים מביאים לו. כאשר הוא מהמר הוא בשיא אך כאשר הוא מפסיד הוא בדאון – זה קצת מזכיר הפרעה דו קוטבית שבה בזמן המאניה החולה על גג העולם ובזמן הדיכאון הוא רוצה למות, ללא שום יכולת לשלוט לבד בעלויות והמורדות הרגשיות הללו.

אם אתם מכורים או אם אתם מכירים אדם מכור לכל דבר החל מהימורים ועד אלכוהול או סמים – חשוב קודם כל להציב גבולות ורק על ידי כך ניתן לווסת את ההתמכרות ולהתנגד לה. התמודדות עם התמכרות היא התמודדות לכל החיים ואין רגע שאפשר להפסיק אותה – אבל אפשר ללמוד לווסת אותה ולשלוט בה ובעצמנו.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים