הצד הפסיכולוגי של הפרסום – כיצד מתנות ממותגות מסייעות למתג את העסק?

תוכן עניינים

אלה הדברים הקטנים בסוף שהופכים עסק למותג, כאשר מה שעומד מאחורי המותג הוא עסק מצליח שחושב על הלקוחות והעובדים שלו לאורך כל השנה. פרסום הוא לא עניין של מה בכך, והוא צריך להתקיים בכמה ערוצים במקביל כדי להיות משמעותי. איזה מקום יש למתנות הממותגות במיתוג החברה או העסק וכיצד עושים זאת נכון? הכנו מדריך שיסייע לכל מחלקת משאבי אנוש להקפיץ את שם העסק או החברה כמה דרגות למעלה.

 

לאורך כל השנה להזכיר לעובדים וללקוחות שאנו כאן עבורם

אין ספק שעבודת מחלקת משאבי האנוש יכולה להיות עמוסה, בטח כאשר מתקרבים לחגים הגדולים אך גם לאורך כל השנה. אנחנו רוצים מצד אחד לגרום לעובדים שלנו להבין שאנחנו חושבים עליהם, שאנחנו מעריכים אותם ואת עבותם, ואנחנו רוצים לתגמל אותם בצורות שונות לאורך השנה על כך. מצד שני אנחנו רוצים גם להזכיר ללקוחות שלנו שאנחנו חושבים עליהם, והם לא רק לקוחות, הם הרבה מעבר לכך.

השנה מורכבת מציוני דרך רבים, החגים המשמעותיים הם ראש השנה ופסח ובהם נהוג להביא מתנה מושקעת יותר, אך גם בחגים האחרים העובדים כמו הלקוחות נהנים לקבל מתנות, גם אם הן סמליות בלבד. זהו בדיוק הזמן הנכון לתת מתנות ממותגות שיש להן תועלת, הן יכולות להיות בעלות נמוכה למדי עבור העסק עצמו, אך עם מסר ברור ללקוחות שחושבים עליהם לאורך כל השנה.

 

מתנה שהיא גם מוצר פרסומי

מתנות לחגים ולציוני הדרך בשנה צריכות קודם כל להיות שימושיות. אין טעם להשקיע כספים במתנות שלא יועילו ללקוחות, אך בחירה נבונה יכולה להניב מתנה שהופכת במהרה למוצר פרסום. דמיינו רגע חורף קשה, כזה שיש בו הרבה גשם וקור, לא הייתם שמחים לקבל מתנה תרמוס אישי ומעוצב? היה מפריע לכם שיהיה עליו כיתוב עם מילה טובה מהחברה שבחרה לתת לכם אותו לגמרי במתנה? סביר להניח שלא. אתם תיקחו אותו לעבודה, לטיולים, תשתמשו בו מול חברים ומול המשפחה, וכך התרמוס הקטן והיעיל שלהם הופך לפרסומת, במיוחד אם הוא יהיה מצוין וישאלו אתכם מהיכן קניתם אותו. אין ספק שמתנות הן גם מוצרי פרסום אך יש לעשות זאת בצורה נבונה כדי להבטיח שיהיו שימושיות.

 

לגרום ללקוחות להבין שחושבים עליהם כל השנה

מומלץ מאוד לתכנן את מתן המתנות מראש ולא להיגרר למצבים בהם מתנות ניתנות ברגע האחרון. זו צריכה להיות חלק מהאסטרטגיה של העסק, ממש כשם שהעסק משקיע במוצרי פרסום אחרים בעיתונים, בשלטי חוצות, בפרסומות ברדיו וכדומה.

התוכנית צריכה לכלול את שני החגים הגדולים – ראש השנה ופסח. בחגים אלה נהוג לתת לעובדים מתנות איכותיות ושימושיות במיוחד. ללקוחות מקובלת לתת מתנות קטנות יותר, יש שיאמרו אפילו סמליות, אך כמובן ממותגות ועם כוונה טובה. לראש השנה אפשר לתת מתקן לזליפת דבש, או דבש עם הקדשה יפה על העטיפה. אפשר לתת לוח שנה עם מגנט למקרר שתמיד נחשב לשימושי. לפסח ניתן לתת צלחת פסח או מצה, לחנוכה חנוכייה יפה או נרות מיוחדים או פנס. לפורים אפשר לתת מארג טעים ומעוצב של שוקולדים או יין טוב וכן הלאה.

לסיכום, גם מתנה קטנה לאורך השנה תסייע לשמור על הלקוח, שכן לרוב הלקוחות לא מצפים למתנות מעסקים. מחשבה על שימושיות ומשפט יפה עם לוגו החברה תמיד יתנו ערך מוסף ויהפכו את המתנות מהחברה לכאלה שהלקוחות מצפים להם ומדברים עליהן בחיוב. מה עסק צריך יותר מזה?

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים