גוש 7676 – קרקע חקלאית מבטיחה

תוכן עניינים

כשאנו חושבים על תכנון העתיד ועל אפשרויות הבניה, אנו חושבים על קרקע חקלאית מבטיחה. קרקע חקלאית עם פוטנציאל הפשרה זה הסוד לעתיד בטוח לנו ולילדנו. גוש 7676 מספק קרקע חקלאית מבטיחה ונותן לנו הזדמנות מיוחדת לביסוס עתידנו ועתיד ילדנו. 

 

כאשר חוצים את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, נראה שיש קרקעות בלי סוף אך בפועל לא כך הדבר. ישנה מצוקה אמיתית של קרקעות טובות עם פוטנציאל השבחה עתידי. המצוקה נובעת מכך שרק 7% בודדים מקרקעות המדינה מוגדות כקרקע פרטית (קרקע טאבו) אשר נמצאות בבעלות אדם פרטי ורוב הקרקעות במדינה, 93% מסך הקרקעות, הינן בבעלות המדינה עצמה (מנהל מקרקעי ישראל) ונקראות כקרקע מנהל אך לקרקעות אלה מגבלות רבות וקשות אשר מעכבות קידום הליך תכנוני כלשהו. לכן קרקע חקלאית פרטית (טאבו) היא הטובה ביותר. 

 

כאשר הקרקע היא בבעלות פרטית (טאבו), כדוגמת גוש 7676, אפשרות הפיתוח והפוטנציאל העתידי שגלום בה גדל משמעותית. בסופו של דבר כולנו זקוקים לדירות מגורים, למבנים ציבוריים, מקומות בילוי, ולתשתיות שבאמצעותם נתקיים ולכך צריך קרקעות שיופשרו וישביחו ויגדילו את השווי שלהן. ככל שמתקרבים להפשרת הקרקע, זהו הרווח הגדול.

 

בנוסף לכך, שווי קרקע בבעלות פרטית (טאבו) גבוה יותר משווי קרקע בבעלות המדינה (מנהל) וכך גם הפוטנציאל שבה. 

 

מאז קום המדינה ישנה מגמה ברורה של ״הפשרת קרקעות״ וזאת על מנת להגדיל לחזק ולפתח את מדינת ישראל – קרי, אישור בנייה על שטחים שהוגדרו במקור כקרקעות חקלאיות בלבד אך שינו את ייעודן והגיע שלב הבניה. מה זה אומר לגבינו?, איך אנו יכולים לנצל את הליך ההפשרה לטובתנו? ואיפה גוש 7676 עומד בכל הקשור לכך? כל זאת בהמשך המאמר. 

 

שווי הקרקע החקלאית שנמצאת בבעלות פרטית גבוה הרבה יותר מקרקע חקלאית שנמצאת בבעלות המדינה אך שווי קרקע שהופשרה גבוה יותר מקרקע חקלאית פרטית וזאת משום שהקרקע עברה את ההליך הרצוי לקידום התכנית ומכך מצבה הוא מתקדם ומפותח יותר.

 

בשביל הרווח הגדול והמשמעותי צריך לקנות את הקרקע החקלאית הפרטית בזול עוד שהיא במצבה החקלאי לפני ההליך התכנוני וככל שעוברים השנים והתכנית קורמת עור וגידים ומתקדמת אל היעד, שווי הקרקע עולה ומכך גם הרווח והתשואה שלנו עולים. גוש 7676 הוא דוגמא מצוינת לכך.

 

הליך ההפשרה של הקרקע החקלאית מתחיל עוד בתכנית המתאר אשר מגדירה את השימושי ם בגושי הקרקע השונים. תכנית המתאר הינה תכנית דינאמית שמשתנה על פי הצרכים המשתנים של מדינת ישראל. נכון להיום, אנחנו נמצאים בגידול אוכלוסייה משמעותי – עד כדי כך שנתוני הלמ״ס צופים שנגיע למעל ל-10 מיליון תושבים עד שנת 2024. ווכמובן שהגידול זה רק יגדל ויעלה.קצב הגידול העצום של האוכלוסייה במדינת ישראל מציב על השולחן את הצורך בשינוי תכנית המתאר להתרת קרקעות נוספות לבנייה ומתן מענה עבור צרכים תעשייתיים וצרכי מגורים כאחד. 

 

גוש 7676 הינו הזדמנות נדירה להשקעת נדל"ן בטוחה וכדאית. גוש 7676 הוא קרקע חקלאית פרטית (טאבו) אשר נמצאת באזור השרון במרכז הארץ באזור בעל תנופת בניה גדולה. המיקום של גוש 7676 מייצר הזדמנות באמצעות הקרבה שלו אל שטחים נוספים, מוכרים ומבוססים באזור. אזור השרון הוא אזור בעל ביקוש גבוה במיוחד למחייה, מגורים ותעסוקה. למעשה, הוא אחד האזורים המבוקשים ביותר במדינת ישראל ככלל. היכולת להחזיק בשטח באזור השרון, כמו בגוש 7676, היא כוח כלכלי עצום שמתהווה בעוד אנחנו מדברים.

 

גוש 7676 כרגע מוגדר כקרקע חקלאית ומאפשר רכישה שלה במחיר נמוך בעוד הפוטנציאל שלה כשטח מגורים או מסחר גבוה ביותר. ובעוד הליכי הפשרת הקרקעות ממשיכים להתרחש ברחבי הארץ, הפשרת הקרקעות דווקא באזור המרכז והשרון מתבצעת במהירות שיא לעומת תהליכי שינוי ייעוד שונים ברחבי הארץ. כך, בתוך פרק זמן קצר יחסית ממועד הרכישה, ניתן להגיע למצב שבו הקרקע שונה ״ופורה״ יותר בעבור המשקיע, עם הרחבת הפעילות המותרת בה בתכנית המתאר המדינית. 

 

רכישת קרקעות חקלאיות במדינת ישראל של שנת 2022 היא אחת ההשקעות המיטיבות ביותר עם ציבור המשקיעים. 

זה הזמן לתפוס את ההזדמנות הזו בשתי הידיים. 

גוש 7676 מגלם בתוכו את הפוטנציאל שבקרקעות בהליך שינוי ייעוד לצד היתרון הבולט של האזור הגיאוגרפי בו הוא מוצב, ואנחנו יכולים רק להמליץ לבחון את ההזדמנות מקרוב, ולחשוב על העתיד הפוטנציאלי – ולא רק על ההווה.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים