בית חולים ללידה – איך תמצאי מה מתאים לך?

תוכן עניינים

הלידה המיועדת מתקרבת, ואת לא יכולה שלא להתרגש. זהו אחד התהליכים החשובים שתעברי בחייך, וכזה שמעלה הרבה מאד חששות.

ברור לך דבר אחד: את צריכה לעשות את כל המאמצים כדי למצוא בית חולים שיעשה את הלידה בצורה הבטוחה ביותר, עבורך ועבור התינוק, וגם יציע תנאים נוחים לשהות לפני, במהלך ואחרי הלידה.

בישראל יש כיום הרבה מאד אופציות ללידה, בכל אזור גיאוגרפי, ולכן ההחלטה לא פשוטה. הנה כמה דגשים שיעזרו לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורך.

השאלה הראשונה: המיקום

השעות שלפני הלידה הן מהמלחיצות ביותר שתעברי בחייך. מהרגע שאת מרגישה שיכול להיות שהלידה מתחילה – התחלת צירים או ירידת מים – את צריכה לעשות את הדרך שלך לבית החולים בהקדם האפשרי. מכאן, ברור מדוע המיקום של בית החולים מהווה פרמטר שצריך להיכנס למשוואת הבחירה.

זה ממש לא אומר שחייבים לבחור בבית החולים הקרוב ביותר לבית, כי יכול להיות שהרמה שלו מהבחינה הזו תהיה נמוכה, אבל בהחלט שמומלץ לשים דגש על המיקום (מישהי שמתגוררת בחולון לא תרצה ללדת בבית החולים סורוקה, מן הסתם). מה שרוב הנשים עושות, וזה הגיוני בהחלט, הוא לבחון שניים עד ארבעה בתי חולים שנמצאים במרחק סביר מהבית שלהן.

הגישה לגבי הלידה

לנשים שונות יש גישות שונות לגבי הלידה הרצויה מבחינתן. מכיוון שהגישות הכלליות של בתי החולים הן הכל חוץ מקבועות גם כן, חשוב ליצור את ההתאמה האידיאלית. יש בתי חולים שמעדיפים שלא להתערב בלידה הטבעית, ולעומתם בתי חולים בהם אחוז הטיפולים לזירוז הלידה גבוה ביחס לממוצע הארצי. כך גם בכל הנוגע לאחוזי הניתוחים הקיסריים, השימוש באפידורל, ביצוע חתכי החיץ וכן הלאה. באינטרנט תמצאו הרבה מידע לגבי היכן כל בית חולים עומד מהבחינה הזו.

אפשר לשוחח עם אנשי בית החולים ולראות מהי הגישה הכללית שמאפיינת אותם, וגם אילו תשתיות קיימות: יש בתי חולים עם חדרים או מחלקות ללידה טבעית, שיכולים לקבל עדיפות מצד מי שמעוניינת שהלידה שלה תהיה כזו. דוגמא נוספת היא ביות, כאשר בתי החולים בישראל נבדלים בגישה שלהם לגבי השאלה הזו: יש הרבה הבדלים בין ביות מלא, בית חולקי וביות גמיש.

חשוב בהמשך לכך לברר כמה שיותר על תנאי האשפוז במחלקה (לכל מחלקה יש אתר אינטרנט שמציג הרבה מידע). כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, את יכולה להכין טבלה עם השאלות שחשובות לך ביותר, ולכתוב מה המענה שמספק כל בית חולים מהבחינה הזו.

אל תוותרי על הסיור

סיור במערך הלידה של בית החולים הוא צעד מרכזי במיוחד בדרך לקבלת ההחלטה. כל בית חולים מציע סיורים מאורגנים מטעמו מספר פעמים בשבוע (ברוב המקרים יש צורך בהרשמה מראש, אבל לא בכולם).

הסיורים האלה מאפשרים ללמוד הרבה מאד על תנאי הלידה בבית החולים, על כל המשתנים של מערך הלידה: חדרי ומערך הקבלה, חדרי הלידה, מחלקת היולדות וכן הלאה. העניקי דגש לכל שלבי הלידה, כולל בשאלות לגבי הדרכות או סיוע של צוות בית החולים בשאלות דוגמת הנקה או טיפול ראשוני בתינוק.

במהלך הסיור, חשוב להיות עירניים ולשים לב לכמה שיותר דברים. בחני למשל את הסטריליות וההיגיינה של המחלקה, התשתיות שלה (כמה מיטות יש בחדר? האם יש שירותים ומקלחת פרטיים turk-eczanesi.com? כיצד נעשה הניטור העוברי? וכן הלאה), הזמינות של הצוות המקצועי, היחס ליולדות וכן הלאה. את צריכה לשאול כמה שיותר שאלות, הן את הצוות המקצועי והן יולדות או בני משפחה שלהן שאת פוגשת במקום. בדרך זו תוכלי ללמוד על דברים שקשה עד בלתי אפשרי לשים לב אליהם בדרך אחרת.

חפשי מידע מועיל ברשת וכמובן דרך מכרים ובני משפחה

אין כמו חכמת ההמונים כדי לדעת איזה מקום כדאי לך ללדת בהתאם לכל השיקולים שנכתבו לעיל. הפלטפורמה הראשונה והמדוברת ביותר היא כמובן דרך הרשת החברתית פייסבוק בה יש קבוצות לאמהות מכל הסוגים והמינים בה תוכלי לאתר ביתר קלות. כמו כן. גם מידע איכותי ברשת תוכלי למצוא לגבי כל אחת ממחלקת היולדות שאת מתלבטת לגביה. כך למשל תוכלי למצוא במגזין "מחלקת יולדות בארץ" את כל המידע הרלוונטי שאת מחפשת.

לא רק ברשת כדאי להיעזר אלא גם לשמוע סיפורים מפה לאוזן דרך מכרים ובני משפחה. אין כמו לשמוע המלצות / דיסהמלצות מאנשים שאת סומכת ובוטחת בהם כדי לעשות בסופו של דבר את החחלטה המושכלת ביותר עבורך ועבור התינוק שלך.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים