סטודנטים במכללות בכל הארץ

תוכן עניינים

סטודנטים במכללות 

צעירים רבים לאחר שירות צבאי מחפשים את דרכם באזרחות. יש כאלו שניגשים להכוונה תעסוקתית כיוון שהם מעוניינים למצוא את המקצוע שהוא הנכון עבורם ולהתחיל לעבוד. אחרים ניגשים להכוונה בנושאים לימודיים, כדי להבין מהו המקצוע המתאים להם. בשנים האחרונות בעקבות ההתפתחות של הדיגיטל והאינטרנט, צצו מקצועות רבים חדשים שהצעירים אינם מכירים. יועצי ההכוונה שמכירים את כל הנישות החדשות ואת כל האופציות הלימודיות הקיימות במכללות ברחבי הארץ, מציעים למועמדים השונים כמה וכמה אופציות של רכישת מקצוע לכל החיים בנישות שעל פי המבחנים מתאימים לכל אחד מהם. כך הם מצטרפים לכמות גדולה של סטודנטים במכללות שלומדים מקצועות העשרה שונים. 

לימודים עבור סטודנטים רבים זו הרפתקה, כיוון שהם בוחרים לא אחת ללמוד במכללה שממוקמת רחוק מביתם, במרכז, בצפון או בדרום. אם המרחק מאפשר המשך מגורים עם ההורים, הם נוסעים בדרך כלל באמצעות קורקינט חשמלי מביתם עד תחנת הרכבת. שם הם מקפלים את כלי התחבורה ועולים אתו לקרון המתאים. עם ההגעה ליעד, הם ממשיכים שוב בנסיעה על קורקינט חשמלי עד ההגעה למכללה. יש מקרים רבים שהתחום הלימודי שמסקרן אותם קיים רק במכללה מרוחקת ולכן הם נאלצים לעזוב את בית ההורים. כך הם מחפשים יחידה במעונות, או דירה למגורים לבד או עם שותפים בסביבת המכללה ונהנים הן מהלימודים המרתקים של סטודנטים במכללות והן מסביבת מגורים סטודנטיאלית על כל היתרונות שלה. 

לימודים של סטודנטים במכללות 

ההסתגלות לאורח החיים החדש אינו קל עבור סטודנטים במכללות. בתחילת הדרך הם צריכים להבין ולהפנים את שיטת הלימוד במכללה שהיא שונה ממה שהם זוכרים מהלימודים בתיכון. לכן הם מגיעים לשיעורים שבהם הם מקבלים הדרכה רוחבית על כל מה שקורה במכללה, המבנים השונים, השיעורים, המעבדות, הספרייה הדיגיטלית והרבה מאד נושאים נוספים. 

זה לא קורה ביום אחד אך לאט לאט כל סטודנטים במכללה מתרגלים לשיטת הלימוד, עם עזרה מהמרצים ומהסטודנטים שעבורם זו כבר שנת הלימודים השנייה או השלישית וכך הם מסתגלים לחיי היום יום.

התאקלמות בדירות לסטודנטים 

הדירות לסטודנטים נמצאות במעונות, בערים, במושבים ובקיבוצים הסמוכים למיקומה של המכללה. סטודנטים במכללה מתרגלים לעובדה שהם צריכים לנקות את הבית, לערוך קניות בזמן, להכין לעצמם מאכלים, כך שיהיה להם מה לאכול כשהם חוזרים רעבים מיום הלימודים המתיש.

החיים הנוחים שהיו לרבים מהם בבית ההורים ששם היה אוכל מוכן ומרחבים נקיים שייכים כבר לעבר ומהר מאד ומחוסר ברירה הם מנתבים לעצמם את אורח החיים החדש ומוצאים פתרונות למצבים השונים. 

סופי השבוע של הסטודנטים 

בהתאם לעומס של הלימודים, סטודנטים במכללה מחליטים לקראת כל סוף שבוע אם הם נוסעים לשהות בבית ההורים המרוחק, או נשארים בדירה שלהם כדי ללמוד וגם כדי ליהנות מהחיים החברתיים הנפלאים של כל הסטודנטים שמבלים במסיבות, בפאבים וגם נהנים לשהות יחד בדירות המושכרות ובמעונות.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים