מדריך לבחירת בית אבות

תוכן עניינים

ידעתם שהרגע הזה יגיד. קרוב משפחה מבוגר שלכם זקוק למקום שישמש לו בית, בו יוכל לקבל טיפול סיעודי ורמת דיור גבוהה, יחד עם בני גילו. במילים אחרות: הבנתם כי האפשרות הטובה ביותר עבורו היא השתכנות בבית אבות.

 אתם מתחילים לחפש עבורו בית אבות, וניצבים אובדי עצות אל מול אפשרויות הרבות: איך בדיוק בוחרים בית אבות איכותי וטוב? כך תוכלו לעשות זאת נכון.

 סוג בית האבות

בתי האבות השונים נבדלים ביניהם בלא מעט פרמטרים. התכונה המשתנה העיקרית היא רמת הטיפול בקשיש: האם מוענק לו סיוע סיעודי, או רק קורת גג וארוחות חמות? אילו טיפולים רפואיים ניתנים שם, אם בכלל?

קיים הבדל מהותי בין בתי אבות לסוג אחר של דיור לקשישים – בית דיור מוגן, ואפילו בין בית אבות "רגיל" ובין בית אבות סיעודי. השלב הראשון בהליך הבחירה צריך להיות, לכן, הגדרת הקשיים והצרכים של הקשיש. דבר זה כשלעצמו מצמצם את האפשרויות במידה רבה.

סוגיה חשובה נוספת: מיקום בית האבות

הרצון העיקרי של בני המשפחה של הקשיש הוא שבית האבות בו הוא ימוקם יהיה במרחק נגיעה מהם. כך, הם סבורים, יהיה פשוט יותר לערוך ביקורים, ותחושת הבדידות של הקשיש תקטן במידה רבה.

מיקום בית האבות הוא שיקול מרכזי בבחירה. מעבר לכך, רצוי מאד להגדיר אם רוצים שהוא ישתכן במקום פסטורלי ומרוחק, או שמא "במרכז העניינים", במקום סואן ומרכזי הנגיש לכל.

חובה לבקר במוסדות טרם הבחירה

עם כל הכבוד לביקורות של חברים או לתמונות של בית האבות באתר האינטרנט שלו, הרי שאין תחליף למראה עיניים. בחירה של בית אבות צריכה להיעשות רק לאחר ביקור בו: יש להתרשם מתנאי המגורים, ממצב הניקיון, מארגון החדרים ועוד.

בנוסף, מומלץ מאד לשוחח עם אנשי הצוות המקצועי של המקום, כדי לעמוד על טיבם. חשוב מאד שאלה ישדרו אמינות ופעילות מתוך דאגה יתרה לקשישים. אחרי הכול, חום ואהבה הם בדיוק מה שזקוקים להם המבוגרים בשלב הזה.

מה המחיר? ומה הוא כולל?

בתי האבות השונים מציעים תעריף מגורים שונה בתכלית. גם אם נמצא מקום שעונה על כל הציפיות, ייתכן מאד כי לאורך זמן יהיה קשה מאד לעמוד בהוצאות הכלכליות של הדיור. במקרה כזה, עדיף אולי לבחור באופציה זולה יותר.

חשוב מאד לבדוק מה כולל המחיר: האם הארוחות כלולות בתשלום? מהן הפעילויות החברתיות? באיזו תדירות הן נערכות?- אלו הן רק חלק מהשאלות שצריכות להישאל. חשוב מאד שהקשיש יוכל להעביר את זמנו בנעימים. מסגרות של תעסוקה ובידור אינן מובנות מאליהן תמיד, וחבל.

זמינות וטיפול

זה לא סוד שמצבם הרפואי של קשישים רבים רחוק מלהיות מושלם. כאשר נקלע הקשיש לבעיה רפואית, חלילה, חשוב מאד שיהיה לצידו מישהו – ורצוי מיומן כמה שיותר.

בחירת בית אבות צריכה להתבסס על כך במידה רבה: חשוב לבדוק האם בחדרים יש כפתור מצוקה, למשל, וכן אם הטיפולים הרפואיים וההשגחה ניתנים בכל שעות היממה. אלה, כפי שמתברר לא פעם, מצילים חיים.

אולי יענין אותך לקרוא גם:

לקראת סגירת חוזה בבית אבות? טיפים ועצות שימושיות למעבר על החוזה טרם חתימה

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים