מדריך טיפול בכינים

תוכן עניינים

מדריך טיפול בכינים – החל משלב האיתור ועד לטיפול

כינים יכולות להוות מטרד לא קטן במידה ולא מאבחנים ומטפלים בהן כראוי. הכינים עוברות בין ראשי הילדים בגן או בבית הספר ועלולות להדביק בצורה מהירה את כל יושבי הבית, כולל תינוקות. איתור וטיפול נכון בכינים ימנע הדבקות חוזרת הן של הילד והן של בני ביתו.

לרוב אין סכנה בריאותית כתוצאה מהכינים אולם טיפול בכינים הכרחי על מנת לסלק טפיל זה.

טיפול בכינים לפי שלבים

איתור וחיפוש כינים

שלב האיתור- הכינים ניזונות מדמו של האדם על ידי ניקוב עורו כחמש עד שש פעמים ביום. בזמן תהליך זה מופרש רוק אשר נכנס אל מתחת לעור ובהמשך הזמן גורם לגירוי וגירוד עז של העור. למעשה, גירוד עור הקרקפת הינו אחד מן הסימנים הבולטים והראשונים באמצעותם ניתן לאתר כי קיימת הידבקות בכינים. אם קיים חשד להידבקות, מפסקים את שערות ראשו של הילד ובאמצעות זכוכית מגדלת מנסים להבחין בביצים (שצבען לבן) או בכינים (שצבען משתנה מאפור לחום ולאדום).

טיפול בכינים

שלב הביצוע- במקרים בהם אותרו כינים על ראשו של הילד יש להתחיל בשלב ביצוע הטיפול. טיפול בכינים מתבצע באמצעות תכשיר נגד כינים אותם ניתן לקנות בבתי המרקחת ובבתי הטבע. התכשירים נמכרים כריסוס או כשמפו לחפיפה וחשוב לעקוב אחר ההוראות המפורטות על גבי האריזות לפני השימוש.

בשני המקרים הטיפול דומה- מרססים או חופפים את ראשו של הילד עם התכשיר, ממתינים מספר דקות ושוטפים את ראשו באמצעות מים חמים. שיער ארוך או מתולתל רצוי לחפוף בקונדישינר כדי להקל על פתיחת הקשרים ולמנוע כאב בעת הסירוק. מושיבים את הילד על כיסא ומניחים לכתפיו מגבת בהירה. מסרקים את שיער הילד תחילה במסרק רגיל לפתיחת הקשרים ובהמשך במסרק צפוף המיועד לטיפול בכינים. עוברים עם המסרק הצפוף לאורך כל הראש בצורה איטית ויסודית ומתעקבים על איזור העורף ואחורי האוזניים.

לאחר כל פעולת סירוק מנגבים את המסרק באמצעות מגבת נייר ובודקים בעזרת זכוכית מגדלת כי לא נותרו כינים או ביצים על המסרק. יש לחזור על הטיפול בשנית לאחר מספר הימים המצויין על גבי האריזות כדי למנוע הידבקות חוזרת.

מניעת הדבקה חוזרת

שלב המניעה- במידה ואותרו כינים על ראשו של הילד חשוב לבדוק את כל בני המשפחה כולל תינוקות. כינים הינן זכר ונקבה כאחד ולכן מספיקה כינה אחת בכדי להדביק משפחה שלמה.

אם מתגלה הידבקות נוספת יש לטפל בה במיידית. רצוי להודיע לגננת או להורי הילדים כי נמצאו כינים על ראשו של הילד בכדי שיוכלו לאתר ולבצע טיפול דומה. הכינים עוברות באמצעות מגע ישיר בין ראש לראש ולכן כדי למנוע הידבקות חוזרת רצוי לטפל במקרי ההדבקות באופן קולקטיבי.

פעולות נוספות שניתן לנקוט בהן על מנת למנוע הידבקות הן: איסוף השיער לצמה הדוקה ומריחת שמן רוזמרין אתרי מאחורי האוזניים בכל בוקר לפני היציאה לבית הספר.

 מידע נוסף: על הכינה בויקיפדיה

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים