מדריך בחירת ספקית גז

תוכן עניינים

תחום הגז בישראל עבר תמורות רבות במהלך השנים. אם נחזור עשרות שנים אחורנית, נגלה מספר מצומצם של חברות גז, אשר פעלו יחדיו בשוק המאופיין במידה לא מבוטלת של מונופול. כמו כן, בשנים אלה תחום הגז, כמו תחומים רבים אחרים, היה מאופיין בלא מעט התערבויות ממשלתיות. הדבר, כיאה לתנאים אלה, היה הכול חוץ מאשר שוק חופשי, והביא לכך שעבור אדם מסוים לא היו אפשרויות בחירה רבות.

במהלך השנים, עם זאת, נכנסו יותר ויותר שחקניות חדשות לשדה המשחק, כך שכיום ניתן למצוא עשרות חברות הפועלות בתחום. אם אתם רוצים להחליף חברת גז הדבר מהווה יתרון משמעותי, אך מצריך מהלקוח מספר צעדים על מנת לבחור בחברת הגז המומלצת ביותר עבורו. אז איך בדיוק עושים זאת נכון?

הצעד הראשון: בחירה בחברה מוסמכת

עם גז, וזה דבר ידוע, לא לוקחים סיכונים. התקנה שלא כראוי של בלוני או מערכת גז עלולה להביא לנזקים משמעותיים, לעיתים עד לרמות של אסונות לכל דבר ועניין. בהמשך לכך, גם בחירה בחברות אשר לא יודעים מה עומד מאחוריהן, למשל מבחינת הניסיון המקצועי, מהווה סיכון של ממש, שחשוב מאד שלא לקחת.

אז מה ניתן לעשות? ובכן, הצעד החשוב ביותר הוא לוודא כי החברה האמורה אכן מחזיקה בכל האישורים והרישויים הנדרשים לצורך פעילותה בתחום. משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בישראל מאגד באתר האינטרנט שלו רשימה מעודכנת של ספקיות גז מורשות, כולל פרטים חיוניים אודותיה, כתובת, דרכי יצירת קשר וכיוצא בזה. אין לבחור חברת גז ללא עיון ברשימה זו, בעיקר אם המדובר הוא בחברה שאינה מה"שחקניות הגדולות" (פזגז, אמישראגז וכדומה). לכל חברות הגז לחצו כאן

חשיבותה של תמיכה

כשזה נוגע לגז, חשוב להדגיש כי השירותים של חברות הפועלות בתחום אינם מסתיימים ברגע שבו היא מתקינה את המערכת הלכה למעשה, וגם לא כשהיא מספקת את בלוני הגז. החברה חייבת להיות זמינה לכל אורך הדרך, ולבצע את הבדיקות התקופתיות: החוק בישראל גורס כי יש לבדוק את מערכת הגז מדי חמש שנים. מעבר למועד זה, מגדילים את רמת הסיכון במידה לא מבוטלת.

מעבר לסוגיית האחריות של חברת הגז על מוצריה (הדרישות כיום הן לכיסוי ביטוח, שחייבת החברה להעניק), היא צריכה לעמוד שם לרשות הלקוחות שלה בכל רגע נתון. היא חייבת להעמיד טכנאי גז מוסמכים, שיוכלו להגיע בכל מקרה המצריך התערבות מהירה, ולו החשד הבסיסי ביותר לדליפת גז, חלילה. החברה חייבת לתפעל מערך טלפוני מאויש היטב, שיוכל להדריך את הלקוח במצבים חריגים, בהם כל שניה חשובה.

סוגיה משמעותית אחרת שיש לתת עליה את הדעת, מהבחינה הזו, הוא הפריסה של טכנאי החברה, כמו גם איזורי הפעילות שלה. הגם שהחברות הגדולות פועלות בפריסה ארצית, ישנן חברות קטנות אשר אזורי הפעילות שלהן מצומצמים, ולכן לא בטוח שיוכלו לספק את השירות, במקרה מסוים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים