מדריך לימוד נהיגה על אופנוע

תוכן עניינים

מהם הקטגוריות של אופנועים וקטנועים, מי צריך לעבור מבחן תיאוריה, מאיזה גיל ניתן לקבל רישיון – כל התשובות ועוד במדריך שלפניכם.

 אין מי שלא חולם על אופנוע. או לפחות עוד זוכר איך פעם פינטז על המהירות בה מגיעים ממקום למקום, הפקקים שפתאום לא קיימים, העליות במחיר הדלק פתאום לא כל כך קריטיות, המרגש של טרטור המנוע, ובעיקר תחושת העצמאות והריגוש כאשר חשים ברוח על הגוף במהלך הנהיגה. וממש לא צריך לנהוג מהר בשביל זה. וכבר מזמן זה לא עניין לגברים בלבד – בחורות, נשים ונערים מגיל 16 רוכבים בכיף על אופנועים וקטנועים.

 קבלת רישיון לאופנוע או לימוד נהיגה על אופנוע, מחייבים יצירת קשר עם בית ספר מוסמך ללימוד נהיגה על קטנועים ואופנועים ובו מורים המוסמכים ברכיבה על אופנוע. לפני שתסובבו את המצערת, הצעד הראשון שתצטרכו הוא לעבור את המבחן העיוני או להוציא פטור מתיאוריה. לשם כך יש להוציא טופס בקשה לרישיון נהיגה (טופס ירוק).

 טופס ירוק

מאחר ותנאי הכרחי לקבלת הרישיון המיוחל הוא בדיקת עיניים, ניתן למצוא את הטפסים בחנויות אופטיקה. להלן רשימה חלקית למקומות מרכזיים בהם ניתן להוציא טופס ירוק ועל הדרך לבצע בדיקת עיניים.בעל רישיון לרכב פרטי פטור אמנם ממבחן התיאוריה, אך לא מבדיקת העיניים.

מקומות נבחרים להוציא בהם את הטופס הירוק ולעבור בדיקת ראייה:
תל אביב –  
דיזינגוף סנטר, אופטיקה רואים שקוף, קומה מינוס אחת, ליד מגה ספורט.
ירושלים –
אופטיקה עיניים, בנין שערי העיר.
חיפה –
אופטיקה אופטיקלאב, הנביאים 2.
רמת גן
 – קניון איילון, אופטיקה פרינס, מול סטימצקי.
רמת השרון – אופטיקלאסה, רח' אוסישקין 33
קריית אונו – אופטיקה ריינד, קניון קריית אונו, רח' שלמה המלך 37
פתח תקווה – תחנה מרכזית, אופטיקה בורכוב, רח' אורלוב 80
רעננה – אופטיקה כוהנס (COHENS), רח' אחוזה 106
כפר סבא – אופטיקה הדור השלישי, קניון G.
הרצליה – אופטיקה צמרות, מכז צמרות, רחוב צמרות 2
ראשון לציון – אופטיקה בליסימה, לישנסקי 9, מתחם חונים קונים
חולון – אופטיקה אונגר רבינוביץ 11 מרכז מסחרי סאדאב

לימוד נהיגה על אופנוע – מבחן תיאוריה

המבחן מורכב מ-30 שאלות בנוסח שאלון אמריקאי, הנלקחות ממאגר של 1,800 שאלות. יש לענות נכון על לפחות 26 שאלות. המבחן עוסק בנושאים כמו חוקי התנועה, זהירות בדרכים, תמרורים ופירושם, מבנה המנוע וכדומה.

רישיון לקטנוע – A2

הכוונה לרישיון לאופנוע או קטנוע עד נפח מנוע 125 סמ"ק. בעלי רישיון לרכב פרטי מזה 3 שנים יכולים להסתפק במבחן שליטה בקטוע, הנערך במגרש ייעודי.

 נערים עד גיל 17 צריכים להביא אישור מההורים למבחן התיאוריה. ניתן לעבור את המבחן החל מגיל 15 וחצי (אך ללמוד באופן מעשי מגיל 16). מי שלא מלאו לו 18 אסור להרכיב נוסע נוסף, ובכל מקרה בחודשיים הראשונים מקבלת הרישיון אסור להרכיב נוסע נוסף.

רישיון לאופנוע – 1A

דרגת רישיון A1 זו דרגה  המאפשרת לנהוג על אופנוע וקטנוע עד להספק של 47.46 כוחות סוס. הגיל המינימאלי למבחן תיאוריה הוא 17.5. לימוד מעשי, מבחן מעשי וקבלת רישיון מגיל 18.

מספר השיעורים המינימאלי הוא 15, לבעלי רישיון 1A 8 שיעורים לפחות. בתי ספר רבים מאפשרים לתלמידים לקחת שיעורים כפולים ולחסוך ימי לימוד.

רישיון A

רישיון לאופנוע כבד, כלומר הספק מעל 47.46 כוחות סוס. הגיל המינימאלי למבחן תיאוריה ולשיעורים מעשיים הוא 18, אך מבחן מעשי וקבלת רישיון לא תתאפשר לפני גיל 21. נדרש מספר מינימאלי של 8 שיעורים, אך גם ותק של לפחות שנה אחת בהחזקת רישיון 1A. כמובן שבהינתן התנאי של רישיון לאופנוע מסוג 1A, אין צורך במבחן תיאוריה לרישיון מסוג A.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים