טיפול במחלות אוטואימוניות – מה באמת צריך לדעת? 

תוכן עניינים

נדיר מאוד להגיד כי הרפואה המודרנית חסרת אונים אל מול מחלות שונות. אפשר לספור על כף יד אחת את כל המחלות שעד כה לא נמצאה להן תרופה חד משמעית. אחת מהמחלות שהרפואה המודרנית מתקשה מאוד למצוא לה פתרון היא מחלת אוטואימוניות. טיפול במחלות אוטואימוניות לא נראה באופק, וכיום יש כל מיני פתרונות שאמורים רק למנוע החמרה. אז מה אנו יכולים לספר ומה אתם צריכים לדעת בהקשר הספציפי הזה?

 

הגוף תוקף את עצמו

 

יצא לכם פעם לחשוב לעצמכם עד כמה הגוף שלנו חכם? הוא יודע לעשות בעצמו כל מיני פעולות שאולי נראות מאוד מיוחדות ושונות. הגוף שלנו יוצר בצורה כזאת שאנו רק צריכים לנסות לשמור עליו. מחלות אוטואימוניות פוגעות במחשב הזאת, ואולי גם קצת מערערות אותה. הסיבה היא שבמחלה הזאת הגוף הוא האויב של עצמו, הגוף הוא זה שתוקף את עצמו. לא מדובר על וירוס או חיידק שמגיע מחוץ, אלה על התקפה מתוך בית. מהסיבה הזאת קשה מאוד להתמודד עם המחלה.

 

בדיקת דם חוסכת כאבי ראש

על מנת שתוכלו לקבל טיפול במחלות אוטואימוניות, יהיה עליכם לבצע זיהוי אפקטיבי. לרוב הדרך הכי טובה לזהות מחלות אוטואימוניות היא באמצעות בדיקת דם אקראית. ברוב המקרים לא יהיו סממנים חיצוניים, כאלה שמחייבים אתכם לפקוח את העיניים. מהסיבה הזאת ישנה המלצה לבצע בדיקת דם אחת למספר חודשים על מנת להיות תמיד עם האצבע על הדופק.

 

מחלה חשוכת מרפא

זה קצת מוזר שאנו מדברים על טיפול במחלות אוטואימוניות, כי אין ממש טיפול שמעלים את המחלה. המחלה הזאת היא אחת מהמחלות חשוכות המרפא, אלה שהרפואה לא יודעת להתמודד איתן. הסיבה לכך היא שהגוף תוקף את עצמו, ומכאן בדיוק קשה לחשוב על פתרון אפקטיבי. הטיפול האידיאלי במקרה הזה הוא לחזק את המערכת החיסונית על מנת לאפשר להמשיך את החיים בכבוד ועם מינימום בעיות.

ממשיכים לחיות בכבוד

 

אף אחד לא רוצה לסבול ממחלות שונות, בטח כאשר מדובר על מחלות חשובות מרפא. טיפול במחלות אוטואימוניות לא נראה באופק, אך יש טיפולים שונים המאפשרים לחיות בכבוד. כלומר להגיע לגיל מבוגר, ולא לסבול מכל מיני בעיות שעלולות להפוך את החיים לסבל אחד מתמשך. כמובן שאם תרצו להמשיך את החיים בכבוד יהיה עליכם לקבל כל מיני תרופות שונות. התרופות כמו שכבר אמרנו מטרתן העיקרית היא לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע קריסה שלה. 

 
צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים