מדריך מניעת כאבים

תוכן עניינים

אנשים רבים סובלים מכאבים ומיחושים שונים. הכאבים הנפוצים ביותר הינם כאבי ראש, גב, שיניים וכאבי בטן והפתרון למניעתם נעוץ בשמירה על אורח חיים בריא.

 השפעת אורח חיינו על בריאותינו

אורח חיינו והרגלי השיגרה המלווים את יומנו בבית ומחוץ משפיעים באופן ישיר על בריאותינו. שמירה על תפריט תזונה תקין, שתייה מרובה, שינה מספקת וכושר גופני יכולים לפתור ללא כל טיפול תרופתי את בעיות הכאבים או למנוע כאב כרוני:

  • תפריט תזונה- תזונה נכונה הכוללת את כל אבות המזון והמפוזרת לאורך כל היום מעניקה לגוף את כל הויטמינים והערכים התזונתיים להם הוא זקוק. אנשים רבים מדלגים על ארוחת הבוקר, אחת מן הארוחות החשובות ביותר- במהלך השינה גופינו מאבד נוזלים ואינו מקבל מזון במשך שעות רבות, לכן קיימת חשיבות רבה לארוחת הבוקר במטרה להחזיר לגופינו את כל אשר איבד במהלך הלילה. תפריט מאוזן מעניק לגופינו את האנרגיה לעבוד במשך היום ומונע חסרים תזונתיים אשר עלולים לגרום לכאבים שונים.
  • מינראלים- חוסר שתיית מים עלול להוביל להתייבשות, לכאבי ראש, עייפות ועוד. במהלך השינה גופינו מאבד נוזלים לכן חשוב לפתוח את היום בשתיית שתי כוסות מים פושרים. כמות המים הממוצעת לאדם עומדת על כ-10 כוסות מים ביום לפחות. שתיית מים עוזרת לשמור על משקל תקין, חילוף חומרים יעיל בגופינו ועל החיוניות והאנרגיה במהלך היום.
  • שינה- כמות שעות השינה משפיעות באופן ישיר על גופינו. חוסר בשעות שינה עלול להוביל לעייפות מצטברת אשר גורמת לכאבי ראש, בחילות, כאבי גב, סחרחורות ועוד. שינה טובה עוזרת לגופינו להישאר אנרגטי וחיוני לאורך היום ומונעת כאבים.
  • כושר גופני- כושר גופני עוזר למנוע כאבים רבים כגון כאבי גב, כאבי ראש, כאבי צוואר, כתפיים וכדומה. פעילות גופנית עוזרת לשמור על משקל תקין, חילוף חומרים יעיל, שמירה על אנרגטיות וגמישות הגוף ועוד.     

ואם כבר כואב?

כאבים רבים ניתן לפתור ביעילות על ידי שמירה על אורח חיים בריא ובכל זאת ברגעים בהם מגיע הכאב ניתן לפתור אותו באופן מהיר על ידי מספר פעולות:

כאבי ראש ניתן לפתור על ידי שתיית מים מרובים, אכילת פחמימות מלאות ובמקרים חמורים ניתן לקחת כדור אקמול נגד כאבים בהמלצת רופא.

כאבי גב ניתן לפתור על ידי חימום האזור בעזרת בקבוק חם או כרית חימום, עיסוי האיזור עם משחת וולטרן, שכיבה על הצד בתנוחה עוברית ובעיקר מנוחה. במקרים חמורים ניתן לקחת כדור נגד כאבים בהמלצת הרופא.

כאבי שיניים ניתן לפתור על-ידי גירגור מי מלח אך הכי רצוי להתייעץ עם רופא השיניים.

כאבי בטן ניתן לפתור על ידי תזונה נכונה. במידה ומדובר על שילשול מומלץ לאכול רק מאכלים הגורמים לעצירות ולהמעיט במוצרי חלב. כאשר מדובר בעצירות רצוי לאכול פירות יבשים כגון שזיפים או לקחת כפית שמן זית לזירוז פעילות המעיים. בטן נפוחה וכואבת ניתן להקל על ידי עיסוי מקומי והליכה של 20 דקות לפחות.

לסיכום, ניתן לפתור באופן מהיר כאבים רבים אך השיטה היעילה ביותר הינה לקיים אורח חיים בריא המשלב תזונה נכונה, שתיית מים, כושר גופני ושינה טובה.

מידע נוסף: במקרים של כאב כרוני או כאבים חזקים מכל סיבה מומלץ לפנות למרפאת כאב בקופת חולים

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים