מדריך התקנת מערכת חשמל סולארי

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, יחד עם המודעות האקולוגית הגוברת בכל רחבי העולם, עלתה קרנן של המערכות הסולאריות. אחרי הכל, מדובר בדרך זולה להפקת אנרגיה, ומעבר לכך: דרך ידידותית לסביבה.

כתוצאה מכך, יותר ויותר משקי בית וגופים שונים החלו בהתקנת מערכת סולארית על גגם. מערכת מסוג זה למעשה מפיקה אנרגיה בכמות עצומה מקרני השמש בלבד, כך שמרגע התקנתה- לא נדרש לשלם סכומי עתק מדי חודש לחברת החשמל – אנחנו מקבלים כסף אשר מקוזז מחשבון החשמל שלנו.

מעבר לכך, על פי התחזית יוכל הצרכן הפרטי למכור בשנים הקרובות לחברת החשמל את האנרגיה המופקת בביתו, בסכומים נאים לכל הדעות.

השתכנעת גם אתה להתקין מערכת חשמל סולארי מסוג זה? כך עושים זאת נכון.

אנרגיה סולארית: השלב המרכזי: השגת הרכיבים

מיותר לציין כי ישנן חברות במשק הישראלי שמטפלות בכל הנושא של התקנת מערכות סולאריות, כך שהדאגה להתקנה נחסכת מהאזרח בעת פנייה אליהן. עם זאת, לעיתים אדם בעל חוש טכני לוקח את המושכות לידיים, ומבצע את ההתקנה לבדו.

בכל אחד מהמקרים, השלב הראשון שיש לעשות הוא להתקין על הגג את הקולטים- אלו הם תאים אשר מפיקים אנרגיה סולארית. כמובן שככל שהקולט גדול יותר ונמצא במגע ישיר עם השמש, כך הפקת האנרגיה בו תהיה טובה יותר.

אל הקולט נדרש להוסיף גם ממיר מתח (לרוב 4 אמפר), אשר נועד להפיק את הזרם החשמלי, פיוז וכן מצבר. האחרון מאפשר לאגור את החשמל שנוצר לאורך זמן.

התקנת מערכת סולארית

קיימים מספר מדריכים המפרטים צעד אחד צעד- ויש לא מעט צעדים כאלה- את התקנת המערכת, וניתן לרכוש אותם במחיר שווה לכל נפש.

ברמה הכללית, יש להתקין את הקולטים הלכה למעשה, דבר שנעשה באמצעות מתקן פלדה. נדרש להטות אותו בזווית מקסימלית לקליטת קרני השמש, שצריכה להיות בזווית של 30 מעלות.

מעבר לכך, כמובן שחשוב לוודא כי אין שום אמצעי הצללה על גבי הגג. דבר זה ייפגע בקליטת קרני השמש באופן מהותי.

הממיר, בעזרת כבלים חשמליים, מתחבר אל מונה החשמל הביתי – כמובן לאחר קבלת אישור של חברת החשמל. לצורך העברת החוטים, נדרש בדרך כלל לקדוח דרך הגג (למעט במקרה של גגות רעפים).

חלק בלתי נפרד: המונה

כמובן שאף מערכת סולארית להפקת אנרגיה אינה שלמה ללא המונה החשמלי. הוא למעשה מהווה אמצעי בקרה על תפוקת המערכת.

במצב של מכירת האנרגיה לחברת החשמל, לכן, ממיר זה מאפשר לקבל את הסכומים הקבועים בתעריף.

מערכת אנרגיה סולארית ביתית

אם התקנו מערכת סולארית אשנה מחוברת לחברת החשמל אלא למצברים ביתיים, וכאשר המערכת הסולארית כבר עומדת על תילה, ובהנחה שישנה כבר כמות אנרגיה מספקת בתוך המצברים, כל שנותר לעשות הוא לחבר אותה אל המכשירים החשמליים הרצויים.

במידת הצורך, יש לבצע מספר פעולות מקדימות לפני החיבור הזה, דוגמת העברת כבלים אל הגג והגדלת נפחו של לוח החשמל.

מרגע שהמערכת עובדת, ניתן למעשה להחליט אילו מכשירים יחוברו אליה, ואילו ימשיכו להסתמך על אנרגיה בדרך המסורתית (אם בכלל).

באמצעות הפקת אנרגיה סולארית ניתן לחסכוך סכומים נכבדים – מרגע זה, יודעים כי לא רק שהחיסכון הכלכלי גדול- אלא גם שלקחתם חלק בלתי נפרד במאבק למען איכות הסביבה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים