מדריך העלמת צלקות

תוכן עניינים

טיפול בצלקות יכול לסייע בטשטוש צלקות וכמעט להעלימן למראית עין. ישנן שיטות טיפול רבות ומגוונות להסרת צלקות, כאשר כל שיטה מותאמת לסוג הצלקת ולמידת חומרתה. צלקות יכולות להיגרם על ידי תאונה, פצעי בגרות, ניתוח וצלקות המופיעות מהלידה. גורם הזמן חשוב בטיפול בצלקות, ככל שהצלקת נשארת זמן רב יותר בגופנו כך קשה יותר להסירה ולכן רצוי לבצע את הטיפול בהקדם. כמובן שישנן דרגות שונות של צלקות, כאשר באלה העדינות והשטחיות הטיפול פשוט יותר לעומת העמוקות.

טשטוש הצלקת באמצעות משחות

שוק התרופות מציע לנו מגוון רחב של משחות וג'לים שנועדו לטפל בצלקות. המשחות הפופולאריות בעולם כיום הן ה-Mederama העשויה מתמציות בצל ומשמשת לטשטוש, השטחה והבהרת צלקות וה-Kelo-Cole בעלת שימוש דומה. החסרון של השימוש במשחות הוא משך זמן הטיפול, כאשר יש לרוב יש למרוח את המשחות כ-2-3 פעמים ביום למשך מספר חודשים עד שנתחיל לראות תוצאות משמעותיות. טיפול בצלקות זה מיועד בעיקר לשימוש על צלקות טריות יותר.

שימוש בחומרי מילוי קמטים

כאשר מדובר בצלקות שקועות ניתן להשתמש בחומרי מילוי שונים על מנת למלא את האזור השקוע ובכך לטשטש את הצלקת. כדי לקבל תוצאות מידיות אך לטווח קצר יש להשתמש בחומרי מילוי זמניים כמו הקולגן על צורותיו השונות וכדי לקבל תוצאות קבועות יש להשתמש בחומרי מילוי ארוכי טווח כמו סיליקון וביוקלאמיד.

טיפול באמצעות לייזר

טיפול בלייזר משטח את הצלקת ובכך יוצר מראה אסתטי יותר. טיפול זה אורך מספר מפגשים והוא מתאים בעיקר לצלקות לא עמוקות באזור הפנים אך ניתן להשתמש בו גם לאזורים אחרים.

פילינג כימי

בשיטת פילינג כימי יוצרים כוויה באזור הצלקת ומשתמשים בחומרים כימיים אשר מקלפים את השכבות העליונות של העור. לאחר קילוף העור הגוף מייצר תאים חדשים ובריאים באזור הגלד. לאחר הטיפול מורגשת תחושת צריבה באזור הקילוף אך ישנן תרופות המונעות תחושה זו. העור מתחיל להתחדש לאחר כשבוע ואת התוצאות הסופיות ניתן לראות רק לאחר מספר שבועות ולאחר הטיפול יש להימנע מחשיפה לשמש. הטיפול מתאים בעיקר לצלקות שטחיות ולא עמוקות.

כריתת הצלקת על ידי ניתוח

בחירת באופציית הניתוח היא בחירה שרצוי לחשוב עליה רק לאחר שניסינו לבצע את השיטות האחרות. בניתוח הצלקת למעשה נכרתת והעור סביב אזור הצלקת מאוחה, כך שלמעשה הצלקת המקורית נעלמת בניתוח ונותר סימן פחות בולט באזור חיבור העור הבריא. טיפול זה מותאם לצלקות עמוקות יותר ויש לקחת בחשבון שייתכנו מספר ניתוחים על מנת לטפל בצלקות רחבות.

ישנם טיפולים רבים נוספים כמו טיפול על ידי זריקת סטרואידים אשר מפרקים תאי הצלקת, טיפול ביריעות סיליקון אשר משטחות ומבהירות את הצלקת וטיפול באמצעות גלי רדיו המנצל את אנרגיית הרדיו כדי להסיר את תאי הצלקת הלא בריאים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים