מדריך הדברת חרקים

תוכן עניינים

הנוכחות שלהם אף פעם לא רצויה, ומסתיים בדרך כלל בצרחות ובניסיון נואש להיפטר מהם. אך עדיין, החרקים והתיקנים השונים מוצאים את דרכם לתוך הבית, מותירים אתכם עם רצון ברור להתמודד עם שאלה אחת: כיצד ניתן להדביר אותם?

כשמדברים על הדברה, יש למעשה מגוון רחב של שיטות וכלים. אחת האבחנות הברורות הקובעות את השיטה בה נשתמש היא, כמובן, הגורם שיש להדביר.

 כמובן שבמקרים רבים ההמלצה היא לפנות לחברת הדברה מקצועית. בין אם היא תבצע זאת עבורכם ובין אם אתם, הנה המזיקים הנפוצים כיום ודרכי התמודדות איתם.

הדברת נמלים

כשזה נוגע למזיקים בתוך הבית, תופסות הנמלים מקום של כבוד מפוקפק. די בהשארה של כמה פירורים, למשל, כדי להביאן. הן יהיו כמעט תמיד מחוץ לבית, אך כשזה אפשרי עבורן- גם ייכנסו פנימה.

הדרך הברורה להימנע מנמלים היא פשוט לא להשאיר שאריות של מזון בבית, ולשמור על ניקיון. לרוב, ניתן להדביר את הנמלים באמצעות תכשיר הדברה פשוט, המבוסס על פיתיון מגורען ניבטאן. רמת הרעילות של תרסיס זה נמוכה, אך עם נמלים הוא מבצע את העבודה.

הדברת תיקנים

מתקדמים בסולם ההפחדה אל התיקנים ("ג'וקים"), המגיעים במגוון גדלים וצורות. הם יימצאו לרוב בקרבת מזון או בורות ביוב, ולכן שמירה על היגיינה תרחיק אותם לרוב.

כשהם מופיעים בכל זאת, תרסיסי הדברה (לעיתים בצורה של ג'ק) יבצעו עבודה יעילה – או כמובן שריסוס נגד תיקנים יהיה אפקטיבי לתקופה ממושכת.

הדברת יתושים

היתושים הם עוד מבקרים בלתי רצויים, שעה שהם מחפשים את דמם של בני האדם בשעות הלילה. הם יופיעו להם בעיקר בתקופת הקיץ, כשמאגרי מים עומדים הם מקום מרכזי להצטברות. הסכנה: לעיתים הם מעבירים גם מחלות, לרבות קדחת הנילוס.

מעבר לתכשירי ההגנה על הגוף וההרחקה ממנו, מספר אמצעי הדברה יכולים לשחק פה תפקיד. ביניהם, ניתן למנות מלכודות יתושים, מפיצי ריח המרחיקים אותם מהבית ועוד.

הדברת עכברים או חולדות

בדומה ליתושים, גם מכרסמים דוגמת עכברים או חולדות עלולים להעביר אל האדם מחלות. מעבר לכך, כמובן שהם מדורגים גבוה מאד במדד הפאניקה של הציבור.

כאשר המדובר הוא בבעיה נקודתית, מלכודת עכברים פשוטה יכולה לפתור את הבעיה. בכל מקרה אחר מומלץ מאד לפנות למדביר מקצועי- באמצעות תכשירים ותרסיסים שונים הוא ירחיק את העכברים מן הבית.

הדברת פרעושים או קרציות

הבעיה האחרונה מאפיינת בעיקר אנשים אשר ברשותם חיות מחמד, אם כי לא רק. הפרעוש מתרבה ומופץ על גבם של חתולים או כלבים, ומשם עלול להגיע לאדם. גם במקרה הזה, המזיק ימצוץ את דמו של האדם, דבר שטומן בחובו פוטנציאל ממשי למחלות.

הצעד הראשון שיש לעשות הוא להדביר את הפרעושים שבפרוותה של חיית המחמד, באמצעות תכשירים ייעודיים: כדורים, משחות וכן הלאה (כל זה, כמובן, בעצתו של וטרינר). לאחר מכן יש לרסס את הסביבה, בעיקר מחוץ לבית או במקום מרבצה של חיית המחמד.

מבולבלים? כמובן שבכל אחד מהמקרים הללו יותר ממומלץ לכם להזמין חברת הדברה או מדביר מקצועי.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים