מדריך ביטוח סיעודי – מושגים, אפשרויות וטיפים

תוכן עניינים

אחת הפוליסות הפופולאריות בתחום ביטוחי הבריאות הינו הביטוח הסיעודי. מגוון חברות פרטיות וכן קופות החולים מציעות ביטוחים סיעודיים בעלי כיסוי משתנה ובטווח מחירים משתנה. הביטוח הסיעודי הינו בעל חשיבות רבה במידת הצורך ועל כן נתפס אצל צרכני הביטוח כמהותי. ריבוי המידע בתחום וההצעות המגוונות דורשות הבנה רבה בנושא ועריכת מחקר צרכני על מנת לשפוט איזה ביטוח משתלם ביותר בתחום.

על מנת להבדיל ולמדוד איזה מהביטוחים משתלם ביותר יש לבחון כמה קריטריונים עיקריים כאשר מעוניינים לעשות ביטוח סיעודי.

היקף הביטוח

גובה קצבת הביטוח המירבית במידה והפוליסה מופעלת הינו קריטריון ראשון בבחינה והשוואה בין החברות השונות. בדרך כלל טיפול סיעודי בסיסי מתומחר בכעשרת אלפים שקלים לחודש. אולם יש טיפולים סיעודיים מורכבים המגיעים גם לעשרות אלפי שקלים כאשר באים לרכוש ביטוח יש לבחון היטב את גובה הקצבה.

תנאי הזכאות לקצבה

תנאי הזכאות קובעים מתי אדם זכאי להפעיל את הקצבה ומתי לא. בדרך כלל נבחנת אפשרות הפעלת הקצבה על פי הגדרת המצב הרפואי של החולה ומסוגלותו לבצע פעילות יומיומית כמו התלבשות, ניידות וכד. לפי הערכות מומחים בתחום מדי שנה נדחות שליש מתביעות הביטוח הסיעודי בשל אי עמידה בתנאי הזכאות.

רמת כיסוי הפוליסה

רמת הכיסוי של הפוליסה משתנה בין חברה לחברה. חשוב לבדוק מה היקף הכיסוי הניתן ומה שיעורו הכספי.

שקיפות ההיסטוריה הרפואית

בדרך כלל דחיית תביעת ביטוח סיעודי מתקיימת בשל טענה לאי גילוי של ההיסטוריה הרפואית הנכונה. חברת הביטוח טוענת כי החולה לא מסא את מצבו הרפואי האמיתי בפניה ולכן הוא אינו זכאי לביטוח הסיעודי. חשוב מאד להקפיד בעת חתימת הפוליסה על שקיפות מלאה בנושא.

תקופת המתנה לפוליסה

בדרך כלל בחברות פרטיות הפעלת הפוליסה מותנית בתקופת המתנה. זוהי התקופה המינימלית בין חתימת הפוליסה להפעלתה. יש לשאוף לתקופת המתנה קצרה ככל האפשר, ולא להסתמך על סעיף מיצוי אפשרויות נוספות כמו הביטוח הלאומי טרם הפעלת הפוליסה.

סוג הפרמיה

חשוב לבדוק האם הפרמיה של הביטוח הינה קבועה ומשתנה. לכל אחת משיטות אלה יתרונות וחסרונות ולכל מבוטח האפשרות לבחור את הדרך המתאימה לו. כיום חברות הביטוח הפרטיות מאפשרות גם מסלולים משולבים, להרחבה – סוגי ביטוח סיעודי

תקופת כיסוי הפוליסה

קיימים סוגים שונים של פוליסות ביטוח בעיקר בחברות פרטיות. פוליסה פרטית בדרך כלל נערכת לכל החיים, אולם קיימות גם פוליסות אשר נחתמות במסגרת קבוצתית ותקפות למספר שנים בלבד. חשוב להקפיד ככל האפשר שהפוליסה הנרכשת תהיה לכל החיים.

פיצוי ושיפוי במסגרת הפוליסה

קיימות שתי דרכים לקבלת התשלום מחברות הביטוח בעת הפעלת הפוליסה. שיפוי הינו החזר כספי עבור קבלה ופיצוי הינו סכום קבוע המשולם למבוטח. מומלץ בדרך כלל להעדיף את הפיצוי שכן הליך השיפוי אינו מאפשר החזר עבור הוצאות עליהן לא ניתן להמציא קבלה (לדוגמא: עוגמת נפש).

לקבלת מידע נוסף – אתר ביטוח סיעודי www.ביטוחסיעודי.co.il

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים