מדריך בחירת מזגן

תוכן עניינים

האקלים המשתנה במדינתנו והשינויים בטמפרטורה, גרמו לנו כצרכנים להרחיב את השוק התחרותי של מיזוג האוויר ולהתאימו לאורח החיים המשתנה. המזגן הינו מכשיר חשמלי בעל תפקיד משמעותי בסביבה האנושית, והצורך בו הולך וגדל.

איך בוחרים מזגן?

כאשר אנחנו מחליטים לרכוש מזגן, עלינו לקחת בחשבון כמה פרמטרים ולבדוק את התאמתם לצרכינו: ברמת התפוקה, במבנה הטכני, בשירות ובמחיר. התפוקה נמדדת ביחידות של      .BTU בתחילת הטכנולוגיה המדידה הייתה בעוצמה של יחידות כוח סוס. במקרים בהם חלל החדר הוא גדול מומלץ למזג ברמת BTU  גבוהה, בחדרים קטנים ניתן יהיה להתפשר על דרגה נמוכה יותר. ישנם סוגי מזגנים שונים המביאים לידי ביטוי את השקלול הסופי המתאים עבורנו.

סוגי מזגנים:

המזגן העילי- הוא השכיח ביותר,  גודלו קטן ביחס לשאר סוגי המזגנים, תפוקתו עד בינונית והוא שקט. ההתאפיינות היא בנוחות מרחבית, הן בשל היותו מותקן במקום גבוה והן משום שמיקום המדחס הוא בחוץ. ניתן להשיגו בשלל עיצובים ודגמים.

מזגן רב מאייד- מזגן שמיקומו הגבוה נשאר כפי שהוא, התוסף הוא בפיצול האוויר המגיע לכמה חדרים באמצעות יחידה המחוברת למספר מדחסים ומאיידים, ובכך מתאפשרת שליטה בתפוקה המסייעת בחסכון האנרגיה. במקרים בהם לא נעשה שימוש גורף בעת הפעלת המזגן במרחבים השונים במבנה, תהיה עדיפות להתקין מזגן עילי בחדרים הרצויים בכדי לא לבזבז אנרגיה מיותרת שתגדיל את חשבון צריכת החשמל.

מזגן מיני-מרכזי- מפזר את המיזוג לכמה חדרים. ההתקנה מחייבת להקים תעלות בכדי להגיע לכל החללים, החיסרון העיקרי הוא, שלא ניתן לווסת את הטמפרטורה בחדרים השונים, דבר הגורם לצריכת אנרגיה גבוהה, מצויים בשוק עזרים חיצוניים שיכולים לסייע בשליטה על התפוקה.

המזגן הרצפתי- בעל מבנה פיזי גדול יחסית ממזגנים אחרים למרות מיקומו החיצוני של המדחס, הוא רועש יותר. מתאים לחללים רחבים בשל מימדיו ותפוקתו הגבוהה. המאייד במזגן, נמצא בחדר הראשי בו הוא מותקן, היתרון קיים ביכולתו למזג אוויר לשני כיוונים ובכך לאוורר שני חדרים.

מזגן נייד: מזגן שמעמדו על משטח הזזה, ניתן להעביר אותו בין כל החללים בקלות ואין דרישה להתקנה. מיועד למרחבים קטנים. ריכוז המים המתעבים בעת ההפעלה הם במסננת נשלפת הניתנת לניקוי.

המחירים:

את המזגן כדאי לרכוש בעונת החורף, וזאת משום שבקיץ הביקוש הוא גבוה יותר בשל האקלים החם שלא מתיר הרבה אפשרויות מיזוג יעילות, על אף שישנן חברות שיוצאות במבצעים דווקא בעונה החמה. המזגן העילי זול ביחס לאחרים, רב-מאייד מחירו יקר יותר אך עם זאת חוסך בצריכת החשמל, התקנת המזגן הרצפתי יקרה גם היא. במזגן מיני-מרכזי, השינוי במבנה החלל ויצירת התעלות בעת ההתקנה, הם הוצאה נוספת שתידרש מהרוכש.

אחריות:

אחריות הניתנת על המזגן על ידי החברות היא בת שנה לשלוש שנים, לרוב השנה הראשונה היא אחריות מלאה, ובשנתיים הנותרות היא מורחבת. ישנה אפשרות להגדיל את תקופת האחריות על ידי תוספת תשלום, לרוב ישנו מחיר מוזל יותר באחריות 3 שנים. במידה וההתקנה נעשית בנפרד ולא מהמשווק, כדאי לפנות לגורם מקצועי שמטפל בזה, כמו כן בגלל חשיבותה מומלץ לדאוג לאחריות מקיפה עד 5 שנים.

ניתן לסכם ולומר שישנה השלכה ישירה בין סוג המזגן לגודל החלל בחדר, כל צרכן עושה את שיקוליו ורוכש בהתאמה. חשוב שנבחר את הדבר האפקטיבי ביותר עברונו, ושהאחריות והשירות יהיו טובים בשל הזיקה הארוכה שלנו כצרכנים לחברה המשווקת, מרגע הרכישה.

יצרני מזגנים

בישראל לא מתבצע יצור של מזגנים. בעבר חברות אלקטרה, תדיראן ועוד יצרו מזגנים אולם היום כל היצור מתבצע בחו"ל והחברות רק משווקות את המזגנים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים