מדריך לביצוע בדק בית – חיסכון עתידי בהוצאות

תוכן עניינים

ביצוע בדק בית הינו אחד הצעדים החכמים ביותר שיכולים בעלי דירה לעשות. הסיבה לכך פשוטה וטריוויאלית בה במידה: טיפול בבעיה או בתקלה בעודה באיבה הוא תמיד זול יותר מטיפול בתקלה כשהיא מתפרצת בלא התראה מוקדמת. מי שמגיע לתקן את התקלה מודע ללחץ שבעלי הבית מצויים בו ולא מהסס לגבות מחיר גבוה, לעיתים מופרז. בנוסף לכך, תקלה מתפרצת דוגמת הצפה יכולה לגרום נזק עקיף רב – הרס שטיחים היא רק דוגמא אחת מני רבות.

מתי מבצעים בדק בית?

יש צורך לבצע בדיקה יסודית בכמה מקרים:

א' – רכישת בית חדש: למרות ההתרגשות, השמחה והאופטימיות הרבה, אין להימנע מביצוע בדק בית. הדברים אמורים ברכישת בית חדש, לא כל שכן ברכישת בית יד שנייה.

ב' – לפני ביצוע שיפוצים: לעיתים מזומנות ניגשים בעלי דירות ובתים לביצוע שיפוצים על סמך ידע כללי, הרגשה או סתם גחמה. לא אחת קורה שמטפלים בדיוק בבעיות הלא נכונות. בדק בית שמבוצע בזמן הנכון, עשוי למנוע עגמת נפש רבה בעתיד.

ג' – אחרי כמה שנים שלא בוצעו טיפולים רציניים בבית: בדק הבית מצביע על התקלות ומאפשר לבעלי הבית לתכנן נכון את ההוצאות העתידיות שלהם על טיפולים בבית.

באילו תחומים עוסק בדק הבית?

בדק הבית מכסה למעשה את כל הבית ואת כל התחומים. להלן מספר פרמטרים לביצוע בדק בית:

1 – בטיחות: המומחים לנושא מביאים לתשומת ליבם של מזמיני הבדיקה את כל הבעיות הבטיחותיות, החל בבעיות חשמל ואינסטלציה וכלה בקירות רעועים או סדוקים, רהיטים או ארונות שעלולים להוות מפגע, אריחים לא תקינים, נברשות שלא הותקנו כהלכה ועוד.

2 – בעיות עתידיות צפויות: בדיקת מערכת האינסטלציה הינה אחת הבדיקות החשובות ביותר. הסיבה לכך פשוטה – כל טיפול בצנרת הוא טיפול פולשני, שמעבר להוצאות הרבות הכרוכות בו הוא לוקח זמן ויוצר אי סדר רציני בבית. הניסיון מלמד עוד כי אחרי טיפול באינסטלציה לא ניתן להחזיר את המצב בדיוק לקדמותו.

3 – ריהוט וציוד המצוי בבית: בדק בית מזהה כשלים גם בריהוט המטבח, בתריסים והחלונות ועוד. המטרה היא להתריע בפני בעלי הבית על ההוצאות העתידיות הצפויות.

4 – נוחות: רהיטים, ארונות, ברזים, חלונות וכל דבר בבית חייב להיות פונקציונאלי ונוח לשימוש. מגרות שלא נפתחות, ארונות או דלתות שהצירים שלהם עקומים, תריסים מקולקלים וכיוצא באלה פוגעים מאד באיכות החיים. בדק בית איכותי ממפה את כל המפגעים הללו.

בתום הבדיקה מוסרים המומחים את תוצאותיה לבעל הבית. הבדיקה הזאת הינה חוות דעת מקצועית לכל דבר, וכשמדובר בדירות חדשות שנרכשו הדו"ח הזה מחייב את הקבלן לבצע את כל התיקונים הנדרשים ולהמציא חוות דעת או מסמך המאשרים את תיקון הכשלים.

ביצוע בדיקת בית לפני קנייה זהו דבר אשר מונע עגמת נפש והוצאות בעתיד. בשום פנים אין לראות בו הוצאה אלא יש לראות בו השקעה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים