למה חובה לבטח את העסק?

תוכן עניינים

בניגוד לרכבים, אשר חובה לבטח על פי חוק, בתי עסק לא נדרשים לרכוש אף פוליסה, או לדאוג לשום כיסוי. עם זאת, כאשר מנסים לדמיין תרחישים שעלולים לפגוע כלכלית בעסק, מבינים מהר מאוד שקיימים כמעט אינספור כאלה. חלק מהאיומים והסכנות רלבנטיים לכל עסק מכל סוג, ואחרים מרחפים רק מעל חלקם. בכל מקרה, ביטוח עסקים מספק הגנה הכרחית, מפני נזקים כלכליים כבדים שיכולים במקרים מסוימים אפילו למוטט את העסק.

 

לקחים ממשבר הקורונה

בתחילת שנת 2020, פרצה מגפת הקורונה והשפיעה בדרכים שונות על החיים של כולם. בפרט, בעלי עסקים רבים נאלצו להתמודד עם סגרים, הגבלות והנחיות, סגרו בחוסר רצון את שעריהם לתקופות ארוכות, או חוו ירידה גדולה בפעילות, למרבה הצער, לא כולם שרדו (ושורדים) את המשבר. ביטוח עסקים שכולל כיסוי אובדן הכנסה, יכול לעזור לעסקים לעמוד על הרגליים במצבים כאלה ואחרים, ובאופן כללי להגן עליהם מפני הפתעות לא נעימות כמו הנגיף.

 

הגנה מפני נזקים למבנה, לתכולה או ללקוחות

כל עסק שפועל מתוך מבנה, צריך להגן על עצמו במידת האפשר, מפני הוצאות כספיות שעשויות להיגרם מנזקים למבנה עצמו, לרכוש שבתוכו או לאנשים שמבקרים בו. כך אפשר לעשות את זה:

  • ביטוח מבנה – כיסוי זה של ביטוח עסקים, מכסה נזקים לתקרה, לקירות או לרצפה של המבנה אשר משמש את העסק, ולמעשה כל נזק שנגרם למה שנחשב כחלק מהמבנה עצמו. זה כולל למשל צינורות, חשמל ומערכות דומות. אלה נזקים שיכולים לקרות כתוצאה למשל משריפות, סופות או רעידות אדמה.
  • ביטוח תכולה – מעבר למבנה עצמו, כדאי לשמור גם על הערך הכספי של הציוד, הרהיטים ושאר הרכוש שמוחזק במשרד, בחנות, במסעדה או במבנים אחרים ששייכים לבתי עסק. סוגי המבנים השונים, אשר רלבנטיים לתחומי עיסוק שונים, לא תמיד מצריכים את אותם כיסויים בדיוק, אז ביטוח התכולה מעט מורכב יותר מביטוח המבנה.
  • ביטוח עסקים צד ג' – עסקים אשר מקבלים באופן קבוע אורחים, מבקרים ולקוחות, עלולים להתמודד עם תביעות ועם הפסדים כבדים, במקרים של תאונות או פגיעות שונות מהן סובל צד ג'. לקוחות שנפצעים מנפילה, מחפץ כלשהו שנפל עליהם, או בכל צורה אחרת, עשויים לתבוע על נזקים גופניים, כספיים או אחרים.

 

ניהול סיכונים חכם

מלבד הכיסויים שהזכרנו, קיימות הרחבות נוספות שניתן לכלול בפוליסה של ביטוח עסקים. למשל, יש אפילו אפשרות לבטח את העסק מפני סיכונים הקשורים בעולם הסייבר. כל עסק זקוק לביטוחים שונים, אז חשוב לבחון הצעות, לשים לב להגבלות ולאותיות הקטנות, ולהרכיב את הפוליסה המתאימה ביותר לעסק. זוהי אמנם הוצאה קבועה ומעט טורדנית, אבל היא יכולה לחסוך המון כאבי ראש ולחצים. תמיד אפשר להגיד "לנו זה לא יקרה", אבל אף פעם לא ניתן לדעת, וניהול סיכונים חכם הוא חשוב והכרחי.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים