המדריך השלם לטיפול ביתי בפטרת הציפורניים

תוכן עניינים

פטרת הציפורניים היה תופעה שכיחה אשר מטרידה רבים, זיהוי פטרת הציפורניים מתבצע באמצעות סימנים המתבטאים בשינוי בצבע ובמבנה הציפורן, במידה והבחנתם בסימנים הללו מומלץ לאשר את החשד על ידי ביצוע בדיקת מעבדה אשר תאשר או תשלול את קיומה של הפטרת.

הטיפול בבעיה כולל מגוון דרכים כאשר מלבד הטיפול התרופתי ישנם אמצעים ביתיים אשר מאפשרים התמודדות וטיפול עצמאי בפטרת, יש לקחת בחשבון כי הטיפול דורש סבלנות, התמדה ועשוי לקחת זמן.

טיפול ביתי וטבעי

הגורם לפטרת הציפורניים כפי שניתן ללמוד מעצם שמה הוא פטרייה כאשר ההתמודדות והדרכים להרוג אותה הוא באמצעות שילוב של טיפול מקומי וטיפולים טבעיים אשר לעיתים ובמבט ראשוני עשויים להיתפס כמוזרים. אך שיטות אלה הן זולות וזמינות לעומת הטיפולים התרופתיים אשר אינן יעילות יותר תרופות "סבתא" שונות וטיפול ביתי ועצמאי. על מנת לחסל את הפטרת יש צורך לשמור על עקביות והתהליך חייב להיות קבוע.

תמצית עלי זית

חומר המהווה אנטיביוטיקה טבעית של ממש, מחקרים רבים הראו התמצית הזו הורגת כל וירוס, חיידק או פטרייה. התמצית יעילה לטיפול בפטרת ובבעיות נוספות כגון קנדידה וגזז ומהווה טיפול טבעי מומלץ אשר מביא לתוצאות מצוינות לחיסול פטרת הציפורניים. התמצית הורסת את הפטרייה מבפנים ומטהרת את הגוף.

פרוביוטיקה

צמיחה של חיידקים ידידותיים בגוף אשר פוגעים בחיידקים המזיקים המסייעים להתפתחות הפטרייה. הטיפול בפרוביוטיקה כולל אפקט של חומר חזק ההורג את החיידקים הרעים יחד עם הפטריות. התוסף הפרוביוטי אשר נלקח מדי יום הורג את הפטרייה וניתן להשיג מוצרים טבעיים יעילים בחנויות המזון הבריא.

חומץ תפוחים ומלח אפסום

יש להשרות את  הרגליים עם שליש כוס מיץ תפוחים טבעי, שתי כוסות של מים חמים ומלח אפסום פעמיים ביום למשך חצי שעה. בנוסף לפעולה זו ניתן לשתות חומץ תפוחים מדי יום אשר הורג את הפטרייה אך יש לוודא כי החומץ הינו אורגני. את החומץ ניתן לשתות עם מעט דבש על מנת להקל על הטעם או ליטול טבליות העשויות ממנו.

ליסטרין לשטיפת הפה

תרופה העובדת היטב ומניבה תוצאות טובות. יש להשרות את אצבעות הרגליים בנוזל עם שתי כוסות מים חמים פעם ביום למשך חצי שעה. הליסטרין הוא חומר מחטא עוצמתי אשר הורג במהירות את הפטרייה.

שמן עץ התה

מומלץ לחטא את הציפורניים על ידי מריחת אלכוהול ולאחר מכן למרוח את השמן, הטיפול מניב תוצאות המורגשות באופן מידי.

גזירת הציפורניים

במקביל לטיפולים הטבעיים והמקומיים חשוב לשמור על ציפורניים גזורות באופן קבוע ויש לחטא את הקוצץ על מנת למנוע התפשטות של הפטרייה.

לק

לקים מסוג לוסריל או מיקוסטר מסייעים בפתרון בעיית הפטרת, יש להקפיד לנקות את הציפורן הנגועה באצטון ולמרוח את הלק.

שמן קוקוס 

שמן הקוקוס מכיל חומצה קפרילית בעלת תכונות אנטי פטרייתיות אשר מהווה חומר ממס חזק הפוגע בדופן תא הפטרייה. עמידותה של הפטרייה טמונה בדופן החזקה שלה אולם החומצה הקפרילית מותירה את הפטרייה חלשה ומביאה להריגתה. את שמן הקוקוס ניתן למרוח על הציפורן הנגועה פעם ביום וניתן ליטול כפית מהשמן גם דרך הפה.

שמן אורגנו 

שמן אתרי המופק מעלי האורגנו הינו נוגד וירוסים ופטריות, השמן מכיל חומצות פנוליות המשמידות את הפטרייה, השמן חזק במיוחד ויש להיזהר שלא לצרוב את העור בסביבת הציפורן, לכן מומלץ למהול את השמן עם שמן זית ולמרוח מספר טיפות על הציפורן הנגועה.

סודה לשתייה 

חומר בסיסי חזק אשר הפטרייה אינה יכולה לחיות בסביבתו, את הסודה לשתייה ניתן לערבב עם חומץ על מנת להגביר את האפקט, הסודה לשתייה תחדור אל תאי הפטרייה ותשמידם באופן מוחלט.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים