חוקר פרטי בשדרות

תוכן עניינים

חוקר פרטי לחברות

מה זה חוקר פרטי?

 

הדבר הראשון שראוי לציין הוא שחוקר פרטי הוא דבר חוקי, והוא כפוף לחוקי ישראל בדיוק כמו שאר בני האדם. לחוקר פרטי אין את הסמכויות החוקיות של חוקר משטרה, אך מן העבר השני אין לו גם את החובות המוטלות על חוקרי משטרה למיניהם.

חוקר פרטי שמפר את כלל האתיקה עלול לאבד את רשיונו ועבודתו.

לכן, אם אתם תולים את כל תקוותיכם בפעולות שיבוצעו על-ידי חוקר פרטי  מקצועי ומומלץ , דעו שהמציאות היא הרבה פחות נוצצת מזו שרואים בסרטים.

ועם זאת, יש לציין שלחוקרים פרטיים היכולת לבצע פעולות שאסורות לאנשים פרטיים רגילים.

 

חקירה פרטית מתבקשת במקרים של:

  • ריגול תעשייתי – ריגול עסקי של חברות אחת אחר השנייה. הרבה מידע נמצא באופן גלוי ומובהק, ולמשרדנו יש את היכולות הקלאסיות והטכנולוגיות, כדי להביא תובנות רבות לעסקים.
  • בגידות – לעתים בעיקר בתהליך גירושין, חשוב להביא הוכחות חותכות.
  • חקירות כלכליות – חקירות שמטרתן להבין את מקורות ההכנסה של אדם מסוים לרבות נכסיו. זה ניכר בגירושין, בהונאות נדל”ן,מעקב אחר הטוענים לחדלות פירעון ועוד.
  • איתור אנשים – דוגמת חייבים, איתור אנשים שירדו למחתרת מסיבות אלו ואחרות (דוגמת נוכלים) ועוד.
  • בדיקות אמינות – לשותפים עסקיים, למנהלים ומנהלות שחושדים בעובדיהם שאולי גונבים מהם וכיוצא בכך.

 

ביצוע מעקבים

מדובר בכלי ישן אך אחד האפקטיביים ביותר עבור כל חוקר פרטי ברוב החקירות. בסופו של דבר, אם בלש פרטי מתחקה באופן דיסקרטי ומוצלח אחר עקבותיו של מושא החקירה, הוא יצליח לדלות עליו פרטים רק בזכות הצלבת המקומות שהיה בהם. בנוסף הוא גם יכול להשיג פרטים חדשים דרך התקרבות אל האיש.

חיפוש אחר רמזים

נשים מעקבים רגע בצד, איך יודעים אחרי מי לעקוב? לא תמיד הדברים ברורים כבר מן הצעד הראשון.

למעשה, מרבית התיקים החקירתיים מגיעים עם לא מעט אתגרים.

אחד מן התפקידים הבולטים של חוקר פרטי, הוא פשוט לשבור את הראש ולחפש תשובות.

לדוגמה: איש עסקים שידוע שיש לו כסף ושהוא מסתיר אותו מאשתו. הוא והיא היו בהליכי גירושין. לא היה שום קצה חוט, עד שהוחלט לבצע לאחיו שסובל מפיגור שכלי ושמחזיק ב-100% נכות. התגלה שלאותו אח עם פיגור שכלי יש במקרה דירה על שמו, ושאותה דירה למעשה שייכת לאחיו.

מתי נזמין חקירה פרטית?

חקירה פרטית עולה לא מעט כסף, גם החקירה הפשוטה ביותר. היא כוללת אנשי צוות, שעות מעקבים, שעות ממושכות במשרד לסיעור מוחות ומציאת תכסיסים וכיוונים חדשים, היא כוללת יועצים מומחים, אנשי שטח, ציוד טכנולוגי למעקבים.

נאמר זאת כך:  אם אתם מרגישים לא נינוחים עד שתחשפו את האמת, קחו חקירה. אבל אם אין לזה תועלת ברורה עבורכם אולי כדאי שתחשבו מסלול מחדש. בכל מקרה, דעו שתמיד קיימת האופציה.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים